Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en bitter brudd for 2 år siden (og ingen kontakt med hverandre siden da), fikk jeg tilfeldigvis sms fra eksen om vi kunne bli venner igjen og treffes. Jeg sa ja til det, og de første par månder virket alt ok. Han la seg virkelig i selen å være en god venn, overøste meg med komplimenter og var velvilligheten selv. Akkuat da var jeg i et nytt forhold med en annen, og eksen spurte og grov og gav seg ut for at han virkelig var glad på min vegne at jeg endelig hadde funnet drømme mannen.

Så begynte ting å gå galt....

Straks han følte at vi hadde etablert kontakt, viser han mindre interesse i vennskapet.

Jeg merket også at eksen uttalte seg kritisk om min nye kjæreste (selv om de har aldri møttes), og hver små ting laget han til en stor bagatell. Da vi andre andre årsaker slo opp, virket eksen overlykkelig selv om han prøvde å skjule det.

Eksen sier rett ut at han vil ikke ha et forhold med meg, så jeg lurer på hva han egentlig driver med? Dessuten blir jeg irritert at han tar seg til rette i min leilighet, spiser meg ut av hus og hjem og tar ikke vare på mine ting (nettopp en av mange årsaker at vi avslutta forholdet 2 år siden).

Men jeg kjenner jeg er sint innvendig. Føler meg utnyttet, min dumsnillhet blir misbrukt og at jeg ikke blir satt pris på.

Han er veldig nysjerrig på mitt privatliv, og selv skryter at han har flere damer på gang (ligger med dem).

Hvordan setter jeg grenser for en slik person? Han er god på å manipulere og kan gi meg dårlig samvittighet for det meste. Jeg tror grunnen at jeg sier ja til hans "vennskap", er at jeg er ensom. Kjenner ikke mange der jeg bor.

Jeg har vært svært såret før i kjærligheten og trenger sårt gode råd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En person som er god til å manipulere og gi deg dårlig samvittighet bør du ikke ha kontakt med. Prøv heller å skaffe deg nye venner på en annen måte.

Skrevet

Hvorfor i alle dager vil du være "venner" med denne personen? Dette er jo bare negativt -ikke positivt- for deg. Dropp dette med det samme, det fører ikke noe godt med seg.

Det er vel bare å fortelle ham at "nei, vi er ikke venner og jeg ser ingen grunn til å være venner med deg heller. jeg er godt fornøyd med livet mitt slik det er og foretrekker å kun ha mennesker i det som bryr seg om meg og vil meg vel".

Skrevet

Menn vil ikke være venn, de vil være venn med BENEFITS!

Pulevenn altså....

Skrevet

Det kan godt være det er et snev av sjalusi fra hans side.

Kjenner meg litt igjen. Jeg prøvde å være venn med min eks... d gikk også fint en stund. Og jeg prøvde å sette grenser som, å ikke snakke om sex f.eks

...Det gikk ikke. Han kom ofte med kommentarer om vårt sexliv, og spurte meg om hva han kunne bruke som glidemiddel med sin nye sengevarmer osv.

Til slutt ble alt jeg sa feil, uansett hva det gjaldt. Og han hisset seg skikkelig opp da jeg nevnte jeg skulle treffe min første igjen.

Da fikk jeg virkelig nok. Siden har jeg ikke snakket med han.

Han var også slik at det var jeg som fikk dårlig samvittighet for alt og måtte be han om unnskyldning. Manipulerende og kontrollerende. Kontrollere hvem jeg skulle treffe, prøvde å psyke meg ut når det gjaldt å treffe menn.

Jeg har virkelig ikke savnet han som venn etter jeg så det grønne monsteret komme frem.

Slike folk er det ikke bra å ha i livet, de suger all energi fra deg.

Skrevet
Det kan godt være det er et snev av sjalusi fra hans side.

Han var også slik at det var jeg som fikk dårlig samvittighet for alt og måtte be han om unnskyldning. Manipulerende og kontrollerende. Kontrollere hvem jeg skulle treffe, prøvde å psyke meg ut når det gjaldt å treffe menn.

Slike folk er det ikke bra å ha i livet, de suger all energi fra deg.

Tusen takk for et klokt svar, Avalon :-)

Det er sannhetsord jeg virkelig trengte, for å åpne øynene og innse at jeg trenger ikke ham i mitt liv lenger (selv om jeg er aldri så ensom).

Sant som du skriver, han suger energi ut av meg. Han gjør at jeg mister min selvtillitt, blir usikker på meg selv og at han generelt prøver å psyke meg ut.

Takk igjen Avalon!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...