Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2009 #1 Del Skrevet 30. januar 2009 Hvordan går man frem hvis man skal tilberede frosne laksefileter i folie i ovnen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus_ Skrevet 30. januar 2009 #2 Del Skrevet 30. januar 2009 - Tin laksen. - Legg den på en bit folie. - Krydre med salt og pepper, ha på noen grønnsaker om du vil, drypp noen dråper sitron på. - Lukk igjen folien og stek på ca 180 grader. Hvor lenge kommer ann på hvor stof bit du har, men ca 10-15 min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drua Skrevet 1. februar 2009 #3 Del Skrevet 1. februar 2009 Jeg legger alltid grønnsaker i bunnen (f.eks gulrot og purre) sammen med en smørklatt, så den tinte laksen oppå dem, krydrer med salt, pepper og gjerne persille, samt at jeg pleier å skvise en båt sitron over. Lukker igjen posen og steker på 200 grader i 15-20 min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_milo minderbinder_* Skrevet 3. februar 2009 #4 Del Skrevet 3. februar 2009 Laks i folie.... Tja. Ta en ildfast form, og del fileten opp i "serveringsstykker". Dryss grovsalt over dem, ikke for mye og ikke for lite. Så: finn frem blenderen din. Skrell en sitron, og hiv den oppi. En bunt vårløk også. En tre-fire fedd hvitløk. Strø godt med karri i. En stor tomat er bra. En bunt med dill, eller en bunt med persille.............eller begge deler (ha det litt gøy!) Fortsett med et glass pestosaus, og snurr film. Vurdèr om du vil ha creme fräiche i (blir aldri feil, det) Snart har du en god slump med grønn glye. Fordel denne mellom filetene, og lag et lokk at folie over den ildfaste formen. La stå i ovnen på 180 grader. Når du etter en 3 kvarters tid tenker "nei nå er det vel ferdig", har du muligens rett, men sjekk for sikkerhets skyld. Denne er egenkomponert. Prinsippet kan følges med nyfisket makrell i folie på grill, men sløyf da creme fräichen, og la være å bruke blender. Bare riv i stykker ingrediensene med hendene; vær litt guttete. Poenget med laks i folie er at du kjører på, og at du ikke er redd for å eksperimentere. Masse sitron er et møst. Er sykt godt. Til nå har jeg blitt helgenforklart av gjester når jeg har laget det til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2009 #5 Del Skrevet 3. februar 2009 Først er det lurt å tine opp fisken ja Egentlig er det bare å putte oppi alt du tror kan være godt til laks. Selv pleier jeg å bruke poteter og gulrøtter, litt løk og paprika samt krydder og sitron. Potetene deler jeg i to og gulrøttene litt mindre, de trenge jo lenger tid for å bli ferdig. Er også veldig lurt å ha en smørklatt i bunnen så det ikke svir seg. Et tips er å ha på rømme når det er ferdig stekt. Umm ;-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 3. februar 2009 #6 Del Skrevet 3. februar 2009 Jeg pleier ikke å gidde å tine fisken først. Jeg tar like mange biter folie som jeg har fisk. Disse pensler jeg med basilikumolje blandet med litt sitron og hvitløk og legger laksen på med skinnsiden ned. Så pensler jeg oversiden av laksen, peprer og bretter sammen. Inn i ovnen på 200 grader, steker i 20-25 grader, og vips ferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest matprat Skrevet 4. februar 2009 #7 Del Skrevet 4. februar 2009 Dillkrydder er godt på laks:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2009 #8 Del Skrevet 4. februar 2009 Salma laksen er absolutt best!!! ingen kan måle seg!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå