Gjest Gjest_brud_* Skrevet 30. januar 2009 #1 Skrevet 30. januar 2009 En god venninne av og (og gjest) kom til meg forleden dag å lurte på hvor mye jeg mente de skulle kjøpe for. Jeg ble mildt sagt tatt på sengen, hadde ikke forventet et slikt spørsmål. Nå skal det sies at de er forlovet og planlegger bryllup. Men likevel. Hun foreslo å kjøpe for xxxx kroner, og lurte på om jeg syntes det var for lite. Jeg syntes vel egentlig ingenting der å da, og sa bare at det sikkert hørtes flott ut og at jeg var mest opptatt av at de kom ikke hvor mye penger de brukte. Men det var tydelig at det å avtale en sum var ønskelig fra deres side. Men er dette vanlig? Og da kan jeg vel også føye på i spørsmålet mitt, hvor mye er vanlig? Hun kommer med samboer og begge er studenter. Vi har kjent hverandre siden videregående.
Gjest Kråkaa Skrevet 30. januar 2009 #2 Skrevet 30. januar 2009 En god venninne av og (og gjest) kom til meg forleden dag å lurte på hvor mye jeg mente de skulle kjøpe for. Jeg ble mildt sagt tatt på sengen, hadde ikke forventet et slikt spørsmål. Nå skal det sies at de er forlovet og planlegger bryllup. Men likevel. Hun foreslo å kjøpe for xxxx kroner, og lurte på om jeg syntes det var for lite. Jeg syntes vel egentlig ingenting der å da, og sa bare at det sikkert hørtes flott ut og at jeg var mest opptatt av at de kom ikke hvor mye penger de brukte. Men det var tydelig at det å avtale en sum var ønskelig fra deres side. Men er dette vanlig? Og da kan jeg vel også føye på i spørsmålet mitt, hvor mye er vanlig? Hun kommer med samboer og begge er studenter. Vi har kjent hverandre siden videregående. Du spør jo selv om hvor mye som er vanlig.. Hun venninna di vet kanskje ikke selv hva som er vanlig og redd for å skuffe deg/dere så hun ville vel høre litt "hvor landet ligger"
Neytiri Skrevet 30. januar 2009 #3 Skrevet 30. januar 2009 tror ikke alltid "penger" gjør en god gave. Men vi har tenkt at rundt 1000kr. i tidligere brylllup har vært fint. Da var vi sammen(eg og samboer) og hans tre søstre. Så ble ikke så mye da. Vi satt sammen en picnic kurv med glass, champagne, jorbær og picnic kurv med teppe! så vel ut som den var verdt mer en 1000kr. altså.... Flotte gaver er ikke alltid så dyre. Tror hvis dem absolut må ha en pris så tror eg at mellom 500-1000kr. er fint.
Gjest Gjest-brud Skrevet 30. januar 2009 #4 Skrevet 30. januar 2009 jeg vil jo ikke si noen pris.. men jeg syntes bare det var så rart å spør meg om det.
Gjest Pysepus Skrevet 30. januar 2009 #5 Skrevet 30. januar 2009 Det er noe jeg ikke hadde tenkt på... tror ikke jeg hadde sagt noe jeg... vi fikk masse forskjellig fra våre venner. Alt fra noen hundre til nesten tusen! Det har jo med hvor mye penger man har. Når vi kjøper gaver så ser vi litt an på hvilke ting de ønsker seg og kjøper deretter, men selvfølgelig ikke så stor forskjell mellom de vi kjøper til da.
Trudeluttan Skrevet 31. januar 2009 #6 Skrevet 31. januar 2009 Synes det var litt rart... Vi har satt opp ønskeliste med ting fra under hundrelappen til noen tusenlapper- så "alle" har råd. Synes det er fint å kunne gi en symbolsk ting selv. Trenger ikke å være snakk om noe velddig dyrt. Tenker at en skal gi etter sin lommebok- ikke etter avtale og hva som er vanlig. En student kan faktisk ikke kjøpe noe så dyrt som noen sm har en jobb. Jeg mener at det er tanken som teller Ikke prislappen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå