Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har forstått det slik at hvis man skal få valgt sete på tog (feks ikke mot kjøreretningen) så får man ikke gjort dette på nett, men må ringe eller gå i skranken. Og at miniprisbilletten da koster 50 kr mer. Noen som vet om dette er 50 kr til sammen for tur/retur, eller 50 kr ekstra hver vei? Skal fra Oslo til Trondheim og vil ikke sitte baklengs.

Skrevet
Jeg har forstått det slik at hvis man skal få valgt sete på tog (feks ikke mot kjøreretningen) så får man ikke gjort dette på nett, men må ringe eller gå i skranken. Og at miniprisbilletten da koster 50 kr mer. Noen som vet om dette er 50 kr til sammen for tur/retur, eller 50 kr ekstra hver vei? Skal fra Oslo til Trondheim og vil ikke sitte baklengs.

Jeg har ikke hørt noe om dette... du kan jo f.eks si når du kommer på toget, at du må bytte plass fordi du bli togsyk hvis du sitter mot kjøreretningen?

Skrevet
Jeg har ikke hørt noe om dette... du kan jo f.eks si når du kommer på toget, at du må bytte plass fordi du bli togsyk hvis du sitter mot kjøreretningen?

Det er jo ikke barebare å si det. Togpersonnelet har ofte andre ting å gjøre enn å hjelpe folk å bytte plass, andre folk sitter jo ofte sammen og vil ikke bytte. Hvis noen hadde spurt meg om å bytte plass til omvendt vei så hadde jeg sagt nei, og kanskje til og med løyet om at jeg også ble togsyk. Særlig fordi de setene som er i mot kjøreretningen er de som sitter vendt mot to andre seter, og jeg blir helt gal av å ha to personer rett over meg på en togtur, føler at de glor på meg og at jeg glor på dem.

Skrevet
Det er jo ikke barebare å si det. Togpersonnelet har ofte andre ting å gjøre enn å hjelpe folk å bytte plass, andre folk sitter jo ofte sammen og vil ikke bytte. Hvis noen hadde spurt meg om å bytte plass til omvendt vei så hadde jeg sagt nei, og kanskje til og med løyet om at jeg også ble togsyk. Særlig fordi de setene som er i mot kjøreretningen er de som sitter vendt mot to andre seter, og jeg blir helt gal av å ha to personer rett over meg på en togtur, føler at de glor på meg og at jeg glor på dem.

Jeg synes også det der er veldig ubehagelig... Har sittet sånn i noen timer selv... Heldigvis er det sjelden jeg reiser alene med tog, så jeg slipper stort sett å sitte sammen med fremmede.

Skrevet

Det er jo ikke bare å bytte plass nei, spesielt ikke hvis man vil bytte bort en lite attraktiv plass. Men opplever stadig vekk at folk tar andres plasser. På en tur jeg var på nylig, satt et par sammen. Når de to enslige som hadde plassene deres kom i tur og orden, så pekte de bare til endesetene i vogna og sa konduktøren hadde sagt det var ledig der. Men da kunne jo paret bare satt seg der selv. Tydelig at de ikke ville ha sånne seter mot hverandre.

På fly skjer dette også stadig vekk. Selv nå som man må betale for setevalg på enkelte flyselskap, så er folk som ikke har betalt frekke nok til å kreve andres seter.

Skrevet

For oss som blir lett togsyke er de nye signaturtogene verst. Har hørt flere som har sagt det. Dessuten er det mange flere seter feil vei også på disse. Får nesten alltid sete feil vei når jeg reiser fra Oslo til Trondheim, mens andre veien pleier jeg å få riktig vei. De burde jo hatt setevalg på nettsidene sine da, på en halvtimes flytur får man det. Mens på tog risikerer man altså å sitte 7 timer baklengs og i glaninga på en annen passasjer.

Skrevet

Fant dette på nsb.no

"På stasjonene eller hos NSBs kundesenter på telefon 815 00 888 får du bestilt Minipris mot et tillegg på kr 50,- per billett. "

Så da antar jeg at det blir 50 kroner tillegg pr. vei, for man pleier vel få en billett for utreisen og en for hjemreisen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...