Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk til innkjøp av en Lancome selvbruningskrem forrige uke (etter å ha prøvd ut x antall andre), og i går skulle det testes, ettersom jeg skal i selskap i dag. Jeg begynte med å stå i dusjen og peele til armene protesterte kraftig. Deretter var det en omgang med bodylotion. Jeg lot den tørke før jeg begynte med selvbruningskremen, smurte inn med sirkelbevegelser og ventet en time før jeg kledde på meg. Spenning....spenning...spenning....og i dag sitter jeg med skjolder og en klar visshet om at jeg må ta på meg noe langermet i selskapet, selv om det er kjempevarmt ute :kjempesinna: ÅHH- det er så irriterende!!

Hva er det egentlig jeg gjør galt? Hjelp meg, jjeg fikser ikke denne kunsten :grine:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Prøv St. Tropez, den gir ikke skjolder. Det finnes selvbruningsfjerner også i dette merket.

Skrevet

Har du sett filmen The Wedding Planner (med Jennifer Lopez)? Der ble det nevnt et tips mot skjoldete selvbruningskrem, mener å huske at det inkluderte sitron, vann og salt.

Noen andre KG'ere som husker helt nøyaktig? Jeg mener å huske at man skulle løse opp 2 ss salt i en liter lunkent vann, og så duppe en halv sitron i dette og skrubbe på der hvor man var skjoldete - men er ikke 100% sikker.

Gjest Embla s
Skrevet

Føler med deg.. Kjempegøy, skal fiffe seg ekstra opp og ender opp med gulbrune skjolder...

Når jeg tar på selvbruning i fjeset, blander jeg alltid kremen med fukrighetskrem (tynn) slik at konsistensen blir tynnere og lettere å få jevnt utover.

Jeg bruker mye Clarins produkter, men selvbruneren er i k k e å anbefale. :evil:

Gjest Cleopatra
Skrevet (endret)

....

Endret av Cleopatra
Gjest Trilli
Skrevet

Har de St.tropez selvbruner til kroppen og ansiktet i ett produkt? Hvor selges det?

Har prøvd piz buin, garnier og en fra body shop, men alle har blitt skjoldete selv om jeg har gjort alt som jeg skal! :evil:

Er blek, det er kanskje derfor?

Dere som er fornøyd med st.tropez, var dere bleke før dere brukte den?

Hva ligger prisen på forresten?

Skrevet

Du tar ikke på for mye krem da?

Å smøre på selvbruningskrem er tidkrevende..

Ta for deg en kroppsdel om gangen og vær nøye med å gni kremen skikkelig inn over alt.

Jeg har også lest et sted at det går an å blande ut kremen med fuktighetskrem. Bland begge deler godt i en boks eller skål. Da blir ikke resultatet så mørkt som med BARE selvbruner.

Den beste selvbruneren jeg har prøvd er faktisk fra L'oreal. Billig og bra. Har vært borti en drøss med dyre varianter som ikke har fungert noe særlig for meg. Husker ikke hva kremen heter, men den er i oransje pumpeflasker og kan kjøpes på Vita, H&M o.l. til ca 100 kroner.

Skrevet

Kanskje du skulle prøve en selvbruningsspray istedet for krem? Nå kan jeg desverre ikke tipse deg om noe merke for det jeg bruker selv er et dansk merke som kun fåes i Matas foretninger i Danmark. Selvbruner i sprayform er etter min mening lettere å få jevnt enn krem da den er mye tynnere. Den jeg kjøper er forholdsvis billig og jeg har aldri fått noen skjolder. Det eneste negative er at den bør smøres på dagen før du skal være brun da det tar noen timer før den virker.

Mine nesten alltid bleke legger er en saga blott etter at jeg oppdaget denne sprayen. :D

Jennifer

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg kjøpte min St. Tropez fra www.essentialdayspa.com. Den bruker jeg både på kroppen og i ansiktet. Den selges også i noen hudpleiesalonger.

Jeg har ganske blek hud ja...

Skrevet
Kanskje du skulle prøve en selvbruningsspray istedet for krem? Nå kan jeg desverre ikke tipse deg om noe merke for det jeg bruker selv er et dansk merke som kun fåes i Matas foretninger i Danmark. Selvbruner i sprayform er etter min mening lettere å få jevnt enn krem da den er mye tynnere. Den jeg kjøper er forholdsvis billig og jeg har aldri fått noen skjolder. Det eneste negative er at den bør smøres på dagen før du skal være brun da det tar noen timer før den virker

Jennifer

Vet du om denne selges f.eks i taxfree eller på nettet, eller er den kun å få i Danmark?

Tusen takk for tips alle sammen :D

Skrevet

Prøv evt matas.dk, men jeg tror ikke umiddelbart at du kan få den utenfor Danmarks grenser. Men det burde da være noen andre merker som også har selvbrun i sprayform?

Jennifer

Skrevet

L'oreal har en sånn spray-selvbruner.

Men jeg ble aldri fortrolig med den, fikk liksom ikke like mye kontroll som med krem.. tror jeg.

Gjest Lady-M
Skrevet

Bruker Shiseido, er super-fornøyd. :D

* Smør på et tynt lag i sirkel-bevegelser

* Vent 1 time

* Smør på et nytt tynt lag i sirkel-bevegelser

Skrevet

Jeg har akkurat prøvd St. Tropez for første gang i mitt liv - kjøpte en liten prøvepakning - og den er bra. Virkelig bra!

Ikke noen skjolder, ikke noen flekker og en pen gylden brunfarge som hittil har vart i tre dager uten å bli blassere.

Anbefales! :D

Suz :briller:

Gjest gjesta
Skrevet

Velger du en selvbruningskrem som er farget er det mye lettere å unngå skjolder.

Skrevet

Christian Dior's selvbruningsprodukter kommer i både spray og vanlig flaske.

Den er veldig enkel å ta på, skjolder ikke og blir veldig fin ( du blir ikke gulerotfarga av den)

Spray på og gni godt inn, vær veldig obs på å smøre inn overalt og vær særlig nøye med knær og albuer.

Når jeg tar i ansiktet og føttene bruker jeg en sminke svamp som jeg sprayer litt på og gnir godt inn overalt, passer meg da for øyenbrynene . Så vasker og skrubber jeg hendene mine godt, og bruker svampen på oversiden av hendene også. Da blir det jevnt, og flott resultat... :D

Skrevet

Ja St Tropez er farget - det gjør den mye lettere å smøre på.

Prøvepakningen med bodylotion, skrubb og selvbruner kostet litt over en hundrelapp på lookfantastic.

Suz :wink:

Skrevet

Jeg har brukt Lancome og Body Shop i en stund og er kjempefornøyd med begge, jeg... Ingen skjolder og bra farge... Tror trikset er å smøre et tykt lag med fuktighetskrem på ren og skrubbet hud, og så et tynt lag med selvbruner. :smile:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har brukt Piz Buin sitt skum og det funker bra! Det finnes både til lys og mørk hud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...