Gjest Gjest_silje_* Skrevet 30. januar 2009 #1 Skrevet 30. januar 2009 Lurer på om det er noen som har stønad fra norge mens man bor i utlandet. Isåfall hvorfor? Lurer på mulighetene for meg selv... dette gjelder rehabeliteringspenger. men hører gjerne om andre stønader:)
Gjest Wrangler Skrevet 30. januar 2009 #2 Skrevet 30. januar 2009 Hvis du går inn på NAV sine sider så finner du litt om dette med trygdeytelser når man bor i utlandet over lengere tid. Om du er turist så er får du vanlig støtte og regnes som boende i Norge. Jeg kan ikke så mye om dette, det beste er nok å be om time hos NAV utland. Det skal jeg i forbindelse med utenlandsopphold. Slik jeg har skjønt det: Hvis man er student og får lån/stipend av Lånekassen da opprettholder man norske trygdeytelser. Men kommer visst nok ann på hvilken land man skla bo i. (må være sammarbeid mellom norge og landet) Samme hvis man har Norsk arbeidsgiver men jobber i annet land. Men nå bor det jo mange uføretrygdede, pensjonisert i andre land, men kan væøre de har bolig i Norge minst halvparten av året?? :klø: Jeg har prøvd å lese om dette i forbindelse med barnetrygd og den generelle trygdeavgiften. (slippe privat dyr forsikring) Er trygt å vite at Norge er der hvis noe skulle skje meg eller mitt barn. Jeg skal til Australia.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå