Gjest Blond Skrevet 29. januar 2009 #1 Skrevet 29. januar 2009 Jeg er opprinnelig askeblond, nå med litt gammel hjemmefarget "permanent hårfarge" og glansvaskrester med litt røspigment, veldig falmet nå. Den siste tiden har jeg funnet endel grå hår, og vurderer å bli lys. Har vært det før, så det er ikke så drastisk for meg. Er det ikke sånn at grå hår ikke synes så godt oppi et lyst/stripet hår? Jeg innbiller meg i hvert fall det. Ulempen med striping er jo at det sliter veldig på håret, kanskje spesielt den man foretar selv? Jeg har i hvert fall bestemt meg for å få dett gjort hos frisøren. Før jeg kommer så langt vil jeg gjerne få avklar et par spørsmål: Finnes det ikke to typer blekemidler som frisører bruker? Den ene er mer skånsom enn den andre, men greier ikke å bleke så lyst som vanlig blekemiddel? Eller er det dette de kaller for å farge håret lyst? Går det an å farge håret lyst med et utgangspunkt som mitt hår? Går det an å bruke lysfarging ved hjelp av stripemetoden? Jeg har ikke lyst på helfarging, både pga tydelgere ettervekst og frykt for at det skal se hjemmegjort og billig ut. Eller bør like greit gå for vanlig striping med vanlig blekemiddel? Takknemlig for svar!
En som vet Skrevet 30. januar 2009 #3 Skrevet 30. januar 2009 Jeg har ei venninne som farger håret lysere og det funker kjempe bra, men hun har altså ganske lyst hår fra før... Klarte ikke helt å skjønne hvor mørk farge du har i fra før, men tror nok desverre du blir nødt til å bleke om det er mørkere enn mørk blondt! Uansett, frisøren vet nok hva som vil funke best for deg, så det kommer nok til å ordne seg
Gjest Blond Skrevet 31. januar 2009 #4 Skrevet 31. januar 2009 Jeg er vel det man kaller mørk blond, vil jeg tro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå