Drua Skrevet 29. januar 2009 #1 Skrevet 29. januar 2009 (endret) Jeg har skikkelig dårlig hud... Fet underhud, tørr overhud, kviser og sorte prikker. Nærmere beskrivelse: Pannen min er så og si uten kviser, problemet her er tørr hud. Nesen min er også tørr, men jeg har endel sorte prikker. Haken min er litt mer fet, og jeg får ofte små kviser her, noen ganger store nær kjevebeinet. Kinnene mine er verst, huden føles fet og er sjelden tørr. Får ofte store vonde "underjordiske" kviser i kinnene som det tar evigheter å bli kvitt, særlig under kinnbeina. Tidligere har jeg prøvd mange forskjellige hudpleieserier med ingen særlig effekt, noen ganger har det nesten blitt verre selv om jeg har prøvd å være tålmodig og vente på at det blir bedre. Jeg har blant annet forsøkt 3-trinns serien fra Clinique, Dr. Hauschka, Dermalogica (special cleansing gel og active moist) og Vichy Normaderm. Ofte så føles milde enkle renseprodukter for sensitiv hud best, for da blir jeg ikke så tørr og stram i maska, men disse produktene gjør ingenting for den urene huden (virker det som). Bruker jeg for eksempel fuktighetskremer for normal/tørr hud blir jeg fet og blank i ansiktet (også i panna). Kremer for fet hud, "gels" og liknende hjelper for lite på den tørre huden. Huff, jeg synes det er vanskelig. I den siste tiden har jeg gitt opp litt, prøver å bruke lite sminke (bruker ikke foundation etc, bare bittelitt gjennomsiktig pudder som bare matter litt hvis jeg blir blank uten å tette porene), vasker meg bare med vann om kvelden og med mild lactacyd såpe i dusjen. Har ikke blitt noe verre av denne "behandlingen", men jeg vil jo egentlig rense huden min bedre, jeg vet bare ikke med hva. Prøver å være flinkt til å ikke klemme og prike så mye, er redd for arr, og noen få har det dessverre blitt. I riktig ille perioder med store røde kuler i kinnene så har jeg brukt litt Basiron, som jeg synes har litt effekt og demper rødhet. Men bra blir det jo aldri. Kan legge til at jeg har vært hos lege, han synes ikke at problemet mitt var så ille at hudlege var nødvendig, men han gav meg Loette p-piller for å se om det kunne hjelpe først. Har gått på de i tre mnd nå uten merkbar bedring, neste skritt blir sannsynligvis Diane. Men likevel, jeg trenger hjelp til hva jeg skal bruke av produkter. Endret 29. januar 2009 av Drua
Nelly Pelly Skrevet 30. januar 2009 #2 Skrevet 30. januar 2009 Jeg kan ikke anbefale noen produkter, men kanskje det kan hjelpe å behandle "innenfra". Masse vann, frukt, avocado, fet fisk, linfrøolje ol hjelper godt på min hud. Ellers så har det hjulpet meg med lett peeling ett par ganger i uken og fuktighetsmaske som jeg lar ligge på over natten.
impa Skrevet 8. mars 2009 #3 Skrevet 8. mars 2009 Sånn har jeg også det. Men det varierer litt på årstid. Jeg bodde før sammen med en hudpleier, og hun sa at regel nr. 1 for de med blandingshud er å ha alternativer i baderoms skapene, fordi du har en blandingshud, så vil det si den endrer seg veldig fort med vær og vind. Derfor ha noe veldig fett og fuktighetsgivende kremer, og noen som f.eks matter ut, så du ikke får oljete t-soner, osv. Jeg ville anbefalt deg å dra på apoteket, det gjorde jeg, og ba om produkter uten parfyme/så godt som ingen parfyme, noe vil det jo være. De har veldig godt utvalg av ulike produkter for ulike behov. Også innenfor sminke! Jeg har begynt med å vaske ansiktet mitt, morgen OG kveld (var ikke flink på det før på kvelden, la meg med sminkie ) og smøre med nattkrem på kvelden, og dagkrem på dagen, det tar tid å prøve å stabilisere huden din, så du kan kanskje få utslett, og veldig fet ut en periode, men den perioden må du nesten overleve. Men apoteket er iallefall min supre anbefalning, jeg har prøvd div. produkter før jeg kom frem til dermatolic eller hva det nu heter, og da kjøpte jeg alt jeg overhodet kunne få bruk for, tonic og rens og det meste. OG selvfølgelig, plei kroppen din innen ifra, masse vann, slik som Nelly Pelly sier!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå