Gå til innhold

Samboer flytter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi flyttet inn i leiligheten i november, og nå skal han flytte ut men jeg vil bli boende.

Bør jeg si fra til huseieren om dette? Jeg vil ikke risikere at hun sier at vi må flytte ut da, hvis hun feks hadde foretrekt at vi var to her pga husleien og hun tror jeg ikke kan ta meg av den selv.

Jeg skal søke støtte fra sosialen og til husbanken (har fått erklæring fra lege på at eg bør fortsette å bo her pga helsa, med tanke på inneklima osv) og hvis jeg av en eller annen grunn får avslag derfra skal foreldrene mine støtte meg med penger. Men jeg vil ikke at huseieren skal bli stressa av tanken på dette. Det hele er jo usikkert fram til jeg faktisk har fått svar, noe som kan ta noen uker.

Så jeg tenker at det letteste er å bare la være å si fra til henne, hun får jo husleia si som vanlig så hun merker ikke noe sånn sett. Kjæresten min sier han ikke mener det er vits i å si fra i og med at det ikke er noen andre som skal flytte inn. Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville sakt i fra, men også sakt at jeg fortsatt ville kunne betale husleien.

I utgangspungtet har vel kanskje ikke huseiger så veldig mye med det å gjøre så lenge h*n får pengene sine og ingen nye flytter inn, men jeg synes det er greit å gi beksjed om slikt.

Gjest Kråkaa
Skrevet

Har vært i samme situasjon engang men det var jeg som flytta ut. Jeg ville helst at eksen skulle si ifra om at det var bare han der men han ville ikke i frykt for å miste leiligheten.

Men han sa visst i fra etter at det hadde gått noen mnd. (vi hadde kun bodd der i 2 mnd da jeg flytta ut) Og det gikk bra så lenge han kunne betale for leia.

Hadde jeg vært i din situasjon så ville jeg ha sagt ifra. Bare for å ha "mitt på det rene" selv om det kanskje ikke utgjør noen stor forskjell på om du eller begge bor der.

Dit jeg flytta nå hadde jeg trøbbel med depositumet nettopp fordi jeg søkte om dekking av dep. av husbanken noe som tok en evighet å få iorden (nesten 3 mnd...) Og siden dette er ei leilighet som eies av et firma så trengte jeg at nå blir jeg sikkert kasta ut. men jeg fikk forklart for hun ene megleren om min økonomiske situasjon og hun sa at det var ikke noe problem. Jeg måtte ta den tida jeg trengte.

Jaaaa,ble ett kanskje blablabla svar dette men. Som sagt så ville jeg ha sagt ifra og forklart situasjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...