Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2009 #1 Skrevet 29. januar 2009 Det haster litt med at jeg må kjøpe ny kontinentalseng..eller da rammemadrasser, vet ikke helt forskjellen jeg.. Anyhow, jeg har sett på Svane Classic. Noen som vet om den er bra? Jeg vil ha str 180x200, og den kan ikke være dyrere enn 10 000.- dessverre. Gjerne en del under det. Men samtidig er jeg ute etter kvalitet..:S Kan dere hjelpe meg?
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2009 #2 Skrevet 29. januar 2009 Vet ikke hvor god den er, men har selv vurdert å kjøpe Svane Classic. Sjekk flygebladene på www.mobelringen.no Der er den sengen på tilbud frem til 2. feb. 9000,- for 180 cm bredde.
Bertelura Skrevet 30. januar 2009 #4 Skrevet 30. januar 2009 vi har svane classic. den er vel 7 år gammel nå og det har blitt store søkk i madrassene der vi ligger. merker der godt på ryggen at sengen kunne vært bedre. forhør deg litt hos fagfolk.
Gjest Gjest_Heidi_* Skrevet 31. januar 2009 #6 Skrevet 31. januar 2009 Hei! Først og fremst.. til dere som har "søkk" i madrassen på deres svane kontinental. Har dere noen gang SNUDD madrassene? De kalles ikke vendbare bare pga duo-systemet;) Fjærene er herdet - strøm er kjørt igjennom dem - sånn at de skal holde seg lenge. Det kan selvsagt forekomme at madrassen synker, om de ikke har blitt snudd, og om man kanskje er litt tung (det er IKKE vondt ment, men tatt fra munnen til dama på Svane-fabrikken så er det ofte bedre med 2 rammemadrasser istedet for en kontinental om man skal unngå søkk helt og holdent, og ofte anbefaler man det til eldre mennesker pga at det er lettere å komme seg ut, og til "tyngre" mennesker fordi de ligger bedre da med vekt bedre fordelt) ..Dere kan også ta kontakt med Møbelringen og høre om det er noe de kan gjøre for å fikse problemet, evt gi råd. Skal ikke ha noe å si om reklamasjonstiden er gått ut om betjeningen er serviceinnstilt:) Jobber selv på Møbelringen, og kan godt anbefale deg Svane Classic! Classic'en er en av de få som fins med LFK-fjærer nå idag, en type sylindrisk fjær som gir en god og fast madrass. Du har da valget mellom 2 fasthetsgrader - medium og fast. (På en kontinental er det 4 separate madrasser inni trekket, det er de to øverste på hver side som skal snus om du skal bytte fasthetsgrad). Den koster 8998,- t.o.m 7.februar i 180x200 med vanlig, lav sokkel, ikke 2 feb. Du har 15 års garanti på ramme- og fjærbrudd på disse sengene. Alle trekk er avtakbare og vaskbar. Som nevnt tidligere kan man også vurdere 2 rammemadrasser i 90x200 med hel overmadrass i 180 og med sammenkoblingsbeslag som et alternativ.. Gjerne for dem med støv på hjernen, da det er lettere å gjøre rent under rammemadrasser enn det er under en kontinental. Forhør deg om pris hos Møbelringen da jeg ikke husker prisene nå Så kan du selv velge om du vil ha bøyle, 12 cm bein eller 20 cm bein i forskjellige farger:) Håper det hjalp litt!
Gjest Mobile Skrevet 31. januar 2009 #7 Skrevet 31. januar 2009 Det er Ikea sin madrass som har fått "best i test" på uavhengige tester. Denne linken her er ikke ny, men jeg rekker ikke å lete mer. http://forbrukerportalen.no/Tester/2005/ma...c=1131461455.51
Megana Skrevet 31. januar 2009 #8 Skrevet 31. januar 2009 Jeg kjøpte denne: http://www.jysk.no/4/467/26/3307264/a/catalog for mange år siden, har den enda og er veldig fornøyd. Det er en overraskende deilig seng til den prisen
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2009 #9 Skrevet 31. januar 2009 Wonderland-madrassen min er den beste senga jeg noensinne har hatt.
Gjest Marlo Skrevet 1. februar 2009 #10 Skrevet 1. februar 2009 Kjöpte Sultan seng på IKEA for 6-7 lapper, og er superfornöyd. Jysk har jeg alltid hatt dårlig erfaring med, de er bra den förste tiden så blir de dårlige (fjärene kjennes godt gjennom madrassen så det gjör vondt etc) Jensen er et veldig bra merke, men der må du huske på å vendre madrassen ofte nok m.m. slik at den skal holde formen Holder en knapp på IKEA jeg, utrolig bra seng til en ikke så altfor verst pris
Karoline Skrevet 1. februar 2009 #11 Skrevet 1. februar 2009 Vi kjøpte de billigste rammemadrassene fra Svane for noen år siden, og de fungerte bra for oss. Vi hadde to rammemadrasser på 90x200, mye mer praktisk når man skal flytte på dem, enn en stor på 180x200.
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2009 #12 Skrevet 5. februar 2009 Hva med Jensen Wave? noen som har testet denne?
Disco Biscuit Skrevet 5. februar 2009 #13 Skrevet 5. februar 2009 Kjöpte Sultan seng på IKEA for 6-7 lapper, og er superfornöyd. Jysk har jeg alltid hatt dårlig erfaring med, de er bra den förste tiden så blir de dårlige (fjärene kjennes godt gjennom madrassen så det gjör vondt etc) Jensen er et veldig bra merke, men der må du huske på å vendre madrassen ofte nok m.m. slik at den skal holde formen Holder en knapp på IKEA jeg, utrolig bra seng til en ikke så altfor verst pris Det er viktig å vende alle typer madrasser med jevne mellomrom, dette gjelder også alle andre merker - ikke bare jensen sine. Når det gjelder jysk sine så er det meget viktig å kjøpe de som er av god kvalitet(de dyreste) hvis man skal ha en madrass som man skal bruke hver dag. Du kan gå ned i pris om du kun skal ha en gjestemadrass e.l. Men der må man også forvente litt dårligere kvalitet. Vil tørre å påstå at de beste madrassene til jysk er like gode som jensen/wonderland og de andre dyrere merkene
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2009 #14 Skrevet 21. mai 2009 Har god erfaring fra jysk! Men du kan jo ikke kjøpe dei billigste, gå heller opp i pris å få en knall god seng. Kjøpte ei til 9000kr(på tilbud) og har hatt en i mange år no. Opplever også god service.Eneste de kanskje ikke rekker hjelpe alle kundene 100% under sommer sesongen men det er forstårlig tanken på kunde massen de har. Så isteden for å syte over servicen tenk heller på ansatte som kanskje til og med sliter gjennom sommeren for at folk skal få hagemøblene tiltross for for få ansatte og dårlig stemmning blandt kundene.Er jo ikke dei som står i butikken sin feil altid heller.
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2009 #15 Skrevet 21. mai 2009 Vi har Svane, og det kjøper vi ikke igjen Som tidligere skrevet her; skikkelige søkk i madrassen; vi ruller mot hverandre... Det har jeg hørt litt for mange si om Svane, så jeg ville ikke kjøpt det om jeg var deg.
FireFairy Skrevet 21. mai 2009 #16 Skrevet 21. mai 2009 Vi har også svanemadrasser. Har samme problemet med søkk i madrassen. Når jeg snur de, er det godt å ligge i 2-3 dager, og så er søkket like stort igjen. Vi skal kjøpe ny seng snart og jeg skal ikke ha svane. Og jeg gleder meg sinnsykt til ny seng kommer i hus og jeg endelig kan ligge godt igjen!
Miko Skrevet 20. oktober 2009 #17 Skrevet 20. oktober 2009 Trekker opp en gammel tråd siden jeg lurer på det samme. Er virkelig Svane så dårlig? Er det 180x200-str. som generelt er problemet og er merker som Jensen og Wonderland bedre enn Svane i denne str.? Eller bør man styre unna 180x200 og heller gå for 150x200?
Gjest Gjest_nissemor_* Skrevet 20. oktober 2009 #18 Skrevet 20. oktober 2009 Trekker opp en gammel tråd siden jeg lurer på det samme. Er virkelig Svane så dårlig? Er det 180x200-str. som generelt er problemet og er merker som Jensen og Wonderland bedre enn Svane i denne str.? Eller bør man styre unna 180x200 og heller gå for 150x200? Svane er ikke dårlig. Har Svane Hilton hjemme, og det er fantastiske madrasser. De er 5-6 år gamle nå, men er like god. På hytta har vi både Jensen med pocketfjærer, og vendbare Jensen Wave madrasser. Jeg liker best Svane Hilton madrassen.
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #19 Skrevet 20. oktober 2009 Svane er ikke dårlig. Har Svane Hilton hjemme, og det er fantastiske madrasser. De er 5-6 år gamle nå, men er like god. På hytta har vi både Jensen med pocketfjærer, og vendbare Jensen Wave madrasser. Jeg liker best Svane Hilton madrassen. Er Svane Hilton en av modellene i mellomskiktet til Svane?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå