Gå til innhold

When you wish upon a star...

Lucky?

Anbefalte innlegg

Jeg trodde "alle" offentlige sykehus krevde lap før ivf, men der tok jeg altså feil. Selv tok jeg lap og hysteroskopi samtidig, men jeg fikk jo en kraftig betennelse i etterkant. Havnet akutt på sykehuset, men var frisk etter 1-2 uker etterpå :)

Nå har jeg et litt større arr på navelen, men det gjør ingenting. Ellers har ikke jeg hørt noe om andre arr, men strix vet mer enn meg på de tingene :)

Ellers så synes ikke jeg ivf er så ille, jeg hadde ingen plager med sprøytene, har ikke kjent noe ved innsetting. Hadde en del smerter ved uttak, men det har litt med at jeg ble så innmari overstimulert, men ved bedøvelse så kjenner de aller fleste minimalt. Jeg har ikke noe særlig negativt å si hvertfall, sånn totalt sett.

Ja trodde vel egentlig det jeg også, men tydeligvis ikke alle som gjøre det... Så kjedelig med betennelse etter lap da :(

Synes vel egentlig ikke tanken på ivf er så skremmende, men det gjør jo at ting blir satt litt på vent da siden det tar tid å komme igang med det....men men, tror nok både kroppen min og jeg har godt av å tenke på litt annet en stund også ;)

Godt å lese at du så og si bare har positive ting å si om ivf da :klemmer:

:vinke:

:klemmer:

Synes denne arbeidsdagen har vært lang....men klokka ble jo tre til slutt :fnise:

Kvelden i dag må brukes på pakking og rydding... Reiser rett etter jobben i morgen og kommer ikke hjem før på søndag :) Skal bli deilig :)

Sambo skal et annet sted, så må pakke litt for han også tenker jeg :fnise:

Vaskedama kommer på fredag, så da må jeg rydde klart huset så hun får vasket også....og så må jeg vaske bilen i dag. Skal ha full bil til flyplassen i morgen, så greit at den ser bra ut da ;)

uff....blir ikke kvelden med det første her ser jeg... Får vel bare guffe opp musikken å sette igang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God tur og kos deg masse!

Her må vi rydde i kveld, for vi får vaskedame til oss i morgen. Deilig å komme hjem fra jobb til rent hus altså, og jeg syns absolutt at det er verdt pengene! Bedre det enn å irritere seg over en mann som lover å rydde og gjøre ting, og så blir det ikke gjort før det har gått et par uker kanskje... ;)

Fyr opp musikken og "kos" deg med rydding... Hehe :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur og kos deg masse fra meg også. Så deilig å komme seg bort litt. Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hvor du skal, kjenner jeg. :gjeiper:

Ha en fin kveld - høres som du har nok å henge fingrene i. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur og kos deg masse!

Her må vi rydde i kveld, for vi får vaskedame til oss i morgen. Deilig å komme hjem fra jobb til rent hus altså, og jeg syns absolutt at det er verdt pengene! Bedre det enn å irritere seg over en mann som lover å rydde og gjøre ting, og så blir det ikke gjort før det har gått et par uker kanskje... ;)

Fyr opp musikken og "kos" deg med rydding... Hehe :gjeiper:

Takk for det :) Skal bli deilig å komme seg bort noen dager ;)

Vaskedame er gull! Med en sambo som jobber mye og stort hus, så er det helt knall :)

God tur og kos deg masse fra meg også. Så deilig å komme seg bort litt. Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hvor du skal, kjenner jeg. :gjeiper:

Ha en fin kveld - høres som du har nok å henge fingrene i. ;)

Takk for det :) Skal bli deilig!

Sender deg pm jeg ;)

Her er det nok å gjøre ja :sjenert:

Fått ryddet og ordnet litt, men var rett og slett så stup trøtt at jeg måtte ta en time på øyet... Var helt i svime, men nå er det bedre så da får jeg sette inn støtet litt til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde "alle" offentlige sykehus krevde lap før ivf, men der tok jeg altså feil. Selv tok jeg lap og hysteroskopi samtidig, men jeg fikk jo en kraftig betennelse i etterkant. Havnet akutt på sykehuset, men var frisk etter 1-2 uker etterpå :)

Nå har jeg et litt større arr på navelen, men det gjør ingenting. Ellers har ikke jeg hørt noe om andre arr, men strix vet mer enn meg på de tingene :)

Ellers så synes ikke jeg ivf er så ille, jeg hadde ingen plager med sprøytene, har ikke kjent noe ved innsetting. Hadde en del smerter ved uttak, men det har litt med at jeg ble så innmari overstimulert, men ved bedøvelse så kjenner de aller fleste minimalt. Jeg har ikke noe særlig negativt å si hvertfall, sånn totalt sett.

"Mitt" sykehus er nesten litt motvillige til lap de :klaske: Tror det har mye med gynekologen en går til å gjøre, hadde jeg visst det jeg vet i dag hadde jeg gått til en annen gynekolog første gang og garantert sluppet mange problemer og mye unødvendig venting.

Jeg har lest mye om endo og snakket med noen leger om det, som alle har nevt det med muligheten for arrdannelse, men som sakt. Problemene ved å ikke utføre lap på noen med endo er nok alngt større enn problemet med å utføre lap på noen uten :)

Jeg syns ikke ivf. er så ille heller, men som Lucky? sier så betyr det venting, venting, venting! Jeg hater nesesprayen, men det er hovedsaklig pga. at jeg tørker ut... og sex blir nesten uutholdelig :tristbla: Heldigvis er det ikke så mange som får det problemet om jeg har forstått det rett!

Og det er veldig forskjellige bivirkninger hos folk, noen har ingen, andre har alt.

Sprøytene syns jeg var helt supre, for da ble kroppen normal igjen. Uttaket var ikke noe jeg kan tenke meg å gjøre hver måned, men helt ok, ikke noe mer enn som så.

Det jeg syns er så trist med lap. er at jeg i fjor på forsamtalen ga meg selv forhåpninger ala "med ivf så kommer det til å gå, da tar det ikke lange tida". Og nå har vi bare et par forsøk bak oss, men det har ikke gått litt engang og vi føler vi tråkker rundt i grøten og nå kom jeg til å tenke på noe jeg skrev på Prøvere-forumet:

Jeg ser jo hvor mye tid, energi, plager og ubehag, penger og problemer en må gjennom i denne prosessen og tenk å fått slippe det.

Tenk å ikke hatt en dag med hetetokter pga. medisinen, sluppet 4-6 uker med konstant sammnehengende hodepine, enorme søvnproblemer. Å kunne ha sex som vanlig uten å måtte avstå fordi medisinen gjør underlivet uimottagelig for den slags.

Tenk å slippe å bli stukket hull på for å bli tappet for egg, slippe å være "hjelpesløs" i 3-10 dager etter et relativt enkelt inngrep fordi en så sårt vil bli gravid.

Slippe sykemeldinger og andre til tider unødvendige unnskyldninger overfor familie, venner og arbeidskollegaer fordi en blir syk av behandlingen.

Tenk å fått bruke de 10-20-50-100k + på barnevogn, bilstol, bleier, klær og mat til et barn. Og slippe å proppe i seg hormoner av dimensjoner!

Tenk å kunne søke jobb uten å tenke at hmm, da blir jeg sykemeldt så og så mange dager bare i prøveperioden, hva gir det for et inntrykk til en ny arbeidsgiver.

Tenk å slippe å få mensen måned etter måned i flere år når en går og drømmer om å bli gravid. Eller så slippe mellomblødninger og spotting pga medisinene. Eller sa`er og ma`er :roll:

Tenk å kunne glede seg absolutt 100% på alle andre sine vegne når de ble gravide uten å kjenne et snev av stikk.

--------

Men dette ble kanskje litt vel mye info og trist lesnad på en gang... Håper, håper, håper at en vakker dag innen nærmeste framtid så har vi alle kuler på magene våre!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, jeg vil også ha vaskekone !!! Men såpass med fri som jeg har så bør jeg vel klare det selv :sjenert: Det er bare såååå møkkakjedelig !

jaja...

Ha en kjempefin tur Lucky !!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur i morgen!! :)

Takk for det :klemmer:

Kose dere :)

Takk det skal vi gjøre :) Blir supert med en jentetur nå ;)

Åh, jeg vil også ha vaskekone !!! Men såpass med fri som jeg har så bør jeg vel klare det selv :sjenert: Det er bare såååå møkkakjedelig !

jaja...

Ha en kjempefin tur Lucky !!! :klem:

Veldig glad for å ha litt hjelp til å vaske ja. Klarer det jo selv også, men synes jeg bruker veldig mye tid på det. Tid jeg heller vil bruke på meg selv og venner ;) Og ikke minst er det møkk kjedelig ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser jo hvor mye tid, energi, plager og ubehag, penger og problemer en må gjennom i denne prosessen og tenk å fått slippe det.

Tenk å ikke hatt en dag med hetetokter pga. medisinen, sluppet 4-6 uker med konstant sammnehengende hodepine, enorme søvnproblemer. Å kunne ha sex som vanlig uten å måtte avstå fordi medisinen gjør underlivet uimottagelig for den slags.

Tenk å slippe å bli stukket hull på for å bli tappet for egg, slippe å være "hjelpesløs" i 3-10 dager etter et relativt enkelt inngrep fordi en så sårt vil bli gravid.

Slippe sykemeldinger og andre til tider unødvendige unnskyldninger overfor familie, venner og arbeidskollegaer fordi en blir syk av behandlingen.

Tenk å fått bruke de 10-20-50-100k + på barnevogn, bilstol, bleier, klær og mat til et barn. Og slippe å proppe i seg hormoner av dimensjoner!

Tenk å kunne søke jobb uten å tenke at hmm, da blir jeg sykemeldt så og så mange dager bare i prøveperioden, hva gir det for et inntrykk til en ny arbeidsgiver.

Tenk å slippe å få mensen måned etter måned i flere år når en går og drømmer om å bli gravid. Eller så slippe mellomblødninger og spotting pga medisinene. Eller sa`er og ma`er :roll:

Tenk å kunne glede seg absolutt 100% på alle andre sine vegne når de ble gravide uten å kjenne et snev av stikk.

--------

Men dette ble kanskje litt vel mye info og trist lesnad på en gang... Håper, håper, håper at en vakker dag innen nærmeste framtid så har vi alle kuler på magene våre!!! :klem:

Det var mange gode tanker ja! Tenk så heldige de som det klaffer for kjapt er :) Tenk å slippe all den ventingen, forhåpningen, skuffelse etter skuffelse og venting igjen.... Skulle gjort alt for å sluppet det altså :sukk:

Blir spennende å se hva gyn min mener om lap da, har ikke snakket med henne om det ennå....

Håper virkelig vi får oss noen store fine mager snart :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff...kjenner jeg begynner å få skikkelig reisefeber altså....liker overhode ikke å fly, så gruer meg veldig til det. Er jo ikke lange turen, bare et par timer, men alikevel :sjenert: Har vært hos legen å fått beroliggende, så håper jeg klarer å sove meg gjennom hele turen :fnise:

Fått ryddet og ordnet en del, men fortsatt ikke pakket da....så nå skal kofferten pakkes og snart er det senga!

Ha det fint så lenge, så er jeg forhåpentligvis tilbake på søndag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du får en fin tur da snuppa! Kos deg! Du har virkelig fortjent det!

Takk for det vennen :) Skal bli deilig!

Ha en fin tur :klemmer:

God tur, satser på det går veldig bra! :klem:

Takk, får satse på at det går bra ja :klemmer: Ned kommer flyet uansett :fnise:

Da er jeg pakket og klar...tror jeg har fått med meg det jeg trenger i allefall :) Først noen timer på jobb og så kjører vi i vei ;)

Ha en fin uke alle sammen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tussi!, loffen, dreia og pusilus :klemmer:

En stor kopp :kaffekopp: før jobb trenger jeg virkelig i dag :fnise:

Kom hjem i går og har hatt det helt suuupert :bolledeig:

Skriver mer etterpå...tidlig på jobb i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...