Gå til innhold

When you wish upon a star...

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Grattis med ny bil :)

Jeg har så vidt begynt å pirke i overflaten av vogner jeg :daane: Foreløpig er det simo kombivogn som "leder", men den er jo så tung :sjenert:

Endret av pusilus
Videoannonse
Annonse
Skrevet

2100 gram allerede? Lillegutt er jo omtrent like stor som pjokken var på det lettaste! Då er det jo virkelig ikkje lenge igjen! :daane:

Og hoppande mage :hjerte: *savne*

Og du: Du må ikkje slita deg ut! Om du er i tvil om du vil ha sjukmelding, synst eg du bør ta det. Eg hadde ikkje ein einaste sjukedag i graviditeten (utanom då eg var innlagt på sjukehuset), og då det blei tyngre mot slutten, valte eg å ta nokre feriedagar for å få henta meg litt inn igjen. Det var IKKJE fornuftig! Om det bidrog til svangerskapsforgiftninga og prematur fødsel, veit eg jo ikkje, men det var IKKJE artig å ligga på sjukehuset og stressa over alt eg hadde igjen å ordna fordi eg ikkje hadde fått gjort det tidligare (nettopp fordi eg var så sliten etter jobb at eg berre levde på sofaen). :sjenert: Men om eg har lært til ein eventuell neste graviditet, det spørst... *flink pike-syndrom* :roll:

Ha ei fin veke, snuppa! :klemmer:

Nei han begynner å bli stor nå, herlig :hjerte:

Kjenner at jeg kommer til å savne den magen jeg også, det er så deilig :)

Tror nok ikke det er dumt å redusere litt nå, jobber tross alt i barnehage og det går i ett hele dagen :) Vil jo ikke slite meg ut og vil at lillegutt skal ha det fint :) Så kommer til å kontakte jordmor på onsdag tenkte jeg....hun har fri i morgen :)

:klemmer:

Enig med dreia; er du i tvil så tar du ut litt sykemelding. Jeg sleit meg også ut og bekkenet mitt har lidd for det i ettertid. Heldigvis er det bra igjen nå, men jeg kunne jo risikert at det aldri ble bra igjen. *vifter med pekefingeren*

:klem:

Det er akkurat det.... flink pike syndromet er ikke lett å bli kvitt :sjenert:

Skal snakke med jordmor om å redusere litt :Nikke:

Sykemelding på slutten er absolutt å anbefale om du er i tvil ja. Jeg var halvt sykemeldt de siste ukene, og det var som en helt annen verden. Plutselig hadde jeg både mer overskudd til å jobbe og til å være hjemme, og var ikke helt totalt utslitt da kvelden kom. I tillegg så hjalp det veldig på bekkenet og ryggen. Flink-pike-syndromet er farlig... ;)

Vi har forresten vogna Emmaljunga duo edge og er kjempefornøyd med den, men har jo ikke noe å sammenligne med... Noen av tinga jeg liker er småting som å ha myggnettingen inni kalesja og å kunne flytte styret til å enten gå bak lillegutt eller å se på han når jeg går (såg jo alltid på han i begynnelsen, og liker best å gjøre det fremdeles, men om det blåser en del eller sola skinner inn i øynene hans, så er det greit å slippe å dra vogna bak seg). Jeg såg også etter ei vogn med 4 lufthjul som var litt stor og hadde god plass i bagen.

Ha en fin mandag :)

Ja er nok ikke dumt å redusere litt...er jo veldig sliten når jeg kommer hjem og noen kvelder er jeg i koma hele kvelden :sukk: Orker ikke ha det slik i mange uker til. Skal snakke med jordmor på onsdag tenker jeg ;)

Liker Emmaljunga vognen veldig godt også, så er fortsatt i tvil om hva vi skal velge...

Skrevet

Grattis med ny bil :)

Jeg har så vidt begynt å pirke i overflaten av vogner jeg :daane: Foreløpig er det simo kombivogn som "leder", men den er jo så tung :sjenert:

Takk :klemmer:

Ikke lett å bestemme seg nei....men simo er jo en trygg klassiker da. Veldig mange som har den og den er stor og god :) Ved duo vognen sparer du 5-6 kilo, det er noe å tenke på :Nikke:

Fikk ikke mannet meg opp til å ringe jordmor i dag, så får gjøre det på onsdag... hun har fri i morgen :)

Ellers en fin dag på jobben, deilig :strix:

Nå skal jeg en liten tur å besøke en venninne. Har sovet noen timer etter jobb, så får bruke litt av energien til å være litt sosial. Mannen er på jobb, så passer jo fint :)

Skrevet

Sykmelding kan anbefales ja. Flink-pike syndrom her og, så var bare sykmeldt da ryggen slo seg vrang pga ikke-svangerskaps relaterte plager. Merket den tiden at det var en helt annen verden, med et hav av overskudd.

Vi har bestilt Emmaljunga Edge Duo, men venter fremdeles på å få den levert. Idiot-butikken lovte levering før jul... Det slo ikke HELT til nei :sur:

Vurderte også Simo Duo, men den utgikk da mannen prøvde den og synes den var alt for gyngete :roll:

Spennende å se hva dere ender med :)

Skrevet

Har du vore i kontakt med jordmora i dag? :popcorn:

Skrevet

Zia, Mayami, dreia og Nòtt :klemmer:

Godt dere passer på meg ;) Fikk ringt jordmoren i dag og ble enige om at jeg skal redusere til 60% jobbing fra neste uke :) Skal bli godt med noen dager fri!

Ellers går dagene av seg selv. I går var iss her fra middag og til kvelden, kjempekoselig :strix:

I dag har jeg hjulpet kipa og besølkt iss :)

Skrevet (endret)

Så bra du fikk redusert arbeidsprosenten din! :klemmer:

Endret av loffen
Skrevet

Så bra du fikk redusert arbeidsprosenten din! :klemmer:

Ja det skal bli veldig deilig :) Godt med noen fridager å glede seg til!

I dag er det 2 måneder til termin :strix:

Skrevet

Godt å se at du får roet ned litt mtp jobb, overskudd er gull verdt. God torsdag :klem:

Gjest Alabama
Skrevet

Så fint at du fikk redusert litt på jobbingen. Fikk du sykmeldingen av jordmor?

Skrevet

Godt å se at du får roet ned litt mtp jobb, overskudd er gull verdt. God torsdag :klem:

Ja det skal bli veldig deilig :strix:

Så fint at du fikk redusert litt på jobbingen. Fikk du sykmeldingen av jordmor?

Ja det skal bli godt med litt roligere dager fremover nå :) Jordmor som ordnet ja, er ikke sykemelding, men svangerskapspenger :)

Skrevet

Februar... Mars... Herregud, det er virkelig ikke lenge til lillemann kommer! :sjokk:

Kjekt du fikk svangerskapspermisjon! :Nikke: Er jo riktigere enn sykmelding, egentlig. Godt du fikk ordnet det!

Snart helg! :nigo:

Skrevet

Bra at du fikk redusert! Også slår jeg et slag for Emmaljunga City Cross, veldig fornøyd :)

Skrevet

:tommelsmil:

Godt du fekk rista av deg litt av flink pike-syndromet. Det er mykje viktigare å vera "flink mamma" som tar vare på seg sjølv. :jepp:

Gjest Alabama
Skrevet

Ja, sant det der med svangerskapspenger. Mye bedre siden det ikke er du som er syk, men jobben som ikke kan tilrettelegge godt nok for deg. :Nikke:

Skrevet

:tommelsmil:

Godt du fekk rista av deg litt av flink pike-syndromet. Det er mykje viktigare å vera "flink mamma" som tar vare på seg sjølv. :jepp:

Nå er det flink mamma-syndromet som gjelder ;) Legge forholdene best mulig til rette for småtten i magen.

Skrevet

Snart er du jammen ferdig du også:)

Jeg har Simovognen og er veldig veldig fornøyd. Den var lett og fin å trille med for meg som hadde bekkenplager.

Litt tung å løfte på inn og ut av bilen kanskje, har ingen å sammenligne med, men jeg klarte det fint og jeg er ikke sterk:)

Lykke til med valget uansett:)

Hilse Iss neste gang du ser henne!

Gooood lørdagskveld og ønsker deg en fin søndag imorgen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...