Gå til innhold

When you wish upon a star...

Lucky?

Anbefalte innlegg

Grattis med ny bil :)

Jeg har så vidt begynt å pirke i overflaten av vogner jeg :daane: Foreløpig er det simo kombivogn som "leder", men den er jo så tung :sjenert:

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2100 gram allerede? Lillegutt er jo omtrent like stor som pjokken var på det lettaste! Då er det jo virkelig ikkje lenge igjen! :daane:

Og hoppande mage :hjerte: *savne*

Og du: Du må ikkje slita deg ut! Om du er i tvil om du vil ha sjukmelding, synst eg du bør ta det. Eg hadde ikkje ein einaste sjukedag i graviditeten (utanom då eg var innlagt på sjukehuset), og då det blei tyngre mot slutten, valte eg å ta nokre feriedagar for å få henta meg litt inn igjen. Det var IKKJE fornuftig! Om det bidrog til svangerskapsforgiftninga og prematur fødsel, veit eg jo ikkje, men det var IKKJE artig å ligga på sjukehuset og stressa over alt eg hadde igjen å ordna fordi eg ikkje hadde fått gjort det tidligare (nettopp fordi eg var så sliten etter jobb at eg berre levde på sofaen). :sjenert: Men om eg har lært til ein eventuell neste graviditet, det spørst... *flink pike-syndrom* :roll:

Ha ei fin veke, snuppa! :klemmer:

Nei han begynner å bli stor nå, herlig :hjerte:

Kjenner at jeg kommer til å savne den magen jeg også, det er så deilig :)

Tror nok ikke det er dumt å redusere litt nå, jobber tross alt i barnehage og det går i ett hele dagen :) Vil jo ikke slite meg ut og vil at lillegutt skal ha det fint :) Så kommer til å kontakte jordmor på onsdag tenkte jeg....hun har fri i morgen :)

:klemmer:

Enig med dreia; er du i tvil så tar du ut litt sykemelding. Jeg sleit meg også ut og bekkenet mitt har lidd for det i ettertid. Heldigvis er det bra igjen nå, men jeg kunne jo risikert at det aldri ble bra igjen. *vifter med pekefingeren*

:klem:

Det er akkurat det.... flink pike syndromet er ikke lett å bli kvitt :sjenert:

Skal snakke med jordmor om å redusere litt :Nikke:

Sykemelding på slutten er absolutt å anbefale om du er i tvil ja. Jeg var halvt sykemeldt de siste ukene, og det var som en helt annen verden. Plutselig hadde jeg både mer overskudd til å jobbe og til å være hjemme, og var ikke helt totalt utslitt da kvelden kom. I tillegg så hjalp det veldig på bekkenet og ryggen. Flink-pike-syndromet er farlig... ;)

Vi har forresten vogna Emmaljunga duo edge og er kjempefornøyd med den, men har jo ikke noe å sammenligne med... Noen av tinga jeg liker er småting som å ha myggnettingen inni kalesja og å kunne flytte styret til å enten gå bak lillegutt eller å se på han når jeg går (såg jo alltid på han i begynnelsen, og liker best å gjøre det fremdeles, men om det blåser en del eller sola skinner inn i øynene hans, så er det greit å slippe å dra vogna bak seg). Jeg såg også etter ei vogn med 4 lufthjul som var litt stor og hadde god plass i bagen.

Ha en fin mandag :)

Ja er nok ikke dumt å redusere litt...er jo veldig sliten når jeg kommer hjem og noen kvelder er jeg i koma hele kvelden :sukk: Orker ikke ha det slik i mange uker til. Skal snakke med jordmor på onsdag tenker jeg ;)

Liker Emmaljunga vognen veldig godt også, så er fortsatt i tvil om hva vi skal velge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny bil :)

Jeg har så vidt begynt å pirke i overflaten av vogner jeg :daane: Foreløpig er det simo kombivogn som "leder", men den er jo så tung :sjenert:

Takk :klemmer:

Ikke lett å bestemme seg nei....men simo er jo en trygg klassiker da. Veldig mange som har den og den er stor og god :) Ved duo vognen sparer du 5-6 kilo, det er noe å tenke på :Nikke:

Fikk ikke mannet meg opp til å ringe jordmor i dag, så får gjøre det på onsdag... hun har fri i morgen :)

Ellers en fin dag på jobben, deilig :strix:

Nå skal jeg en liten tur å besøke en venninne. Har sovet noen timer etter jobb, så får bruke litt av energien til å være litt sosial. Mannen er på jobb, så passer jo fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykmelding kan anbefales ja. Flink-pike syndrom her og, så var bare sykmeldt da ryggen slo seg vrang pga ikke-svangerskaps relaterte plager. Merket den tiden at det var en helt annen verden, med et hav av overskudd.

Vi har bestilt Emmaljunga Edge Duo, men venter fremdeles på å få den levert. Idiot-butikken lovte levering før jul... Det slo ikke HELT til nei :sur:

Vurderte også Simo Duo, men den utgikk da mannen prøvde den og synes den var alt for gyngete :roll:

Spennende å se hva dere ender med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Zia, Mayami, dreia og Nòtt :klemmer:

Godt dere passer på meg ;) Fikk ringt jordmoren i dag og ble enige om at jeg skal redusere til 60% jobbing fra neste uke :) Skal bli godt med noen dager fri!

Ellers går dagene av seg selv. I går var iss her fra middag og til kvelden, kjempekoselig :strix:

I dag har jeg hjulpet kipa og besølkt iss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du fikk redusert arbeidsprosenten din! :klemmer:

Ja det skal bli veldig deilig :) Godt med noen fridager å glede seg til!

I dag er det 2 måneder til termin :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at du får roet ned litt mtp jobb, overskudd er gull verdt. God torsdag :klem:

Ja det skal bli veldig deilig :strix:

Så fint at du fikk redusert litt på jobbingen. Fikk du sykmeldingen av jordmor?

Ja det skal bli godt med litt roligere dager fremover nå :) Jordmor som ordnet ja, er ikke sykemelding, men svangerskapspenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Februar... Mars... Herregud, det er virkelig ikke lenge til lillemann kommer! :sjokk:

Kjekt du fikk svangerskapspermisjon! :Nikke: Er jo riktigere enn sykmelding, egentlig. Godt du fikk ordnet det!

Snart helg! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tommelsmil:

Godt du fekk rista av deg litt av flink pike-syndromet. Det er mykje viktigare å vera "flink mamma" som tar vare på seg sjølv. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Alabama

Ja, sant det der med svangerskapspenger. Mye bedre siden det ikke er du som er syk, men jobben som ikke kan tilrettelegge godt nok for deg. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tommelsmil:

Godt du fekk rista av deg litt av flink pike-syndromet. Det er mykje viktigare å vera "flink mamma" som tar vare på seg sjølv. :jepp:

Nå er det flink mamma-syndromet som gjelder ;) Legge forholdene best mulig til rette for småtten i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart er du jammen ferdig du også:)

Jeg har Simovognen og er veldig veldig fornøyd. Den var lett og fin å trille med for meg som hadde bekkenplager.

Litt tung å løfte på inn og ut av bilen kanskje, har ingen å sammenligne med, men jeg klarte det fint og jeg er ikke sterk:)

Lykke til med valget uansett:)

Hilse Iss neste gang du ser henne!

Gooood lørdagskveld og ønsker deg en fin søndag imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...