Gå til innhold

When you wish upon a star...

Lucky?

Anbefalte innlegg

Da var det helg :strix:

Vi har bestilt oss ny bil, så fikk gjort ferdig de siste bestillingene på den i går :strix: Den kommer i februar, så får håpe den kommer før lillegutt ;)

I dag skal jeg en tur til byen sammen med mamma :) Prøve å få gjort unna litt shopping til lillegutt og helst bestemt meg for vogn :sjenert:

Ha en fin lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God helg Lucky girl ;)

Gratulerer masse med ny bil, bra når det er i boks!

Og høres ut som en fin lørdag du har foran deg, lykke til med shoppingen og valgene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg Lucky girl ;)

Gratulerer masse med ny bil, bra når det er i boks!

Og høres ut som en fin lørdag du har foran deg, lykke til med shoppingen og valgene ;)

Takk :) Godt når den er i boks ja, er egentlig fornøyd med bilen vi har jeg da....men med en mann som er bilinteressert så forsvinner bilene fort her i huset :fnise:

Ble litt shopping i går :Nikke:

God helg til deg også :klemmer:

Så godt at alt var fint hos jordmor. Nå begynner han å bli stor ja :) Gratulerer med ny bil, og god helg! :klemmer:

Ja tenk at han er over 2 kilo allerede! Blir han født nå så er han jo ikke så ekstremt liten ;)

Takk og god helg til deg også :klemmer:

Gratulerer med ny bil :hoppe: Har du bestemt deg for vogn?

Ha ei fortsatt super helg :klem:

Takk :) Ikke helt bestemt oss ennå, trodde jeg hadde gjort det, men etter i går har jeg fått enda et valg :fnise:

God helg til deg også :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig ikke lett å bestemme seg for vogn :sjenert:

Vi/jeg... vil ha en duovogn, fire lufthjul og som er stor og god å trille. Har hele tiden tenkt brio happy og liker den, men får veldig dårlig respons hos selgerne i butikkene her i byen på den.... Så var det emmaljunga'en da, veldig fin den også :) Men i går sto simo sin duovogn der og de har slanket den 3,5 kilo på årets modell, så den var faktisk blitt mye finere synes jeg....Så nå er jeg fremdeles i tvil da....Simo går jo for å være supre vogner, så ikke noe dumt valg det heller ;) hmm...

Men har bestemt oss for bilstol og det blir: http://www.besafe.no/produkter/babystoler-0-13kg/izi-go

Ellers ble det litt shopping til lillegut med noen sengesett til senga, laken og pysjer :strix:

Må lage meg en liste over hva vi mangler snart :)

I dag er planen å rydde og ordne her hjemme, male siste strøk på kommoden til lillegutt og rydde rommet hans klart til tapetsering :)

Har ikke kjøpt tapet ennå da, men tror jeg har bestemt meg i allefall :sjenert:

Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig å gjøre i stand rom og utstyr! Gleder meg til vi kan begynne med det!! Da må vi flytte senga vå en etasje opp, så spørs om mannen får invitere kameratene på bæring/øl-fest! :fnise: Har så smått begynt å se på vogner selv, men stnes det virker helt umulig å finne en som er perfekt for oss... 3 eller 4 hjul? Kombi eller duo? Svart eller brun? Kul eller praktisk? (Akkurat den siste er ikke så vanskelig da...) Vi har heldigvis en stund igjen! :)

Ha en flotters søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å gjøre i stand rom og utstyr! Gleder meg til vi kan begynne med det!! Da må vi flytte senga vå en etasje opp, så spørs om mannen får invitere kameratene på bæring/øl-fest! :fnise: Har så smått begynt å se på vogner selv, men stnes det virker helt umulig å finne en som er perfekt for oss... 3 eller 4 hjul? Kombi eller duo? Svart eller brun? Kul eller praktisk? (Akkurat den siste er ikke så vanskelig da...) Vi har heldigvis en stund igjen! :)

Ha en flotters søndag!

Veldig koselig å ordne i stand :) Gleder meg til å tapetsere rommet, det har liksom bare stått å ventet på lillegutt siden vi bygde huset :)

Det dumme med graviditeten er at man ikke skal bære altså...jeg pleier alltid å ornde det meste selv, men nå trenger jeg jo hjelp hver gang noe tungt skal flyttes....:fnise:

Vogner er ikke lett nei....men får vel snart bestemme oss...eller meg...mannen har ingen meninger der :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det er vanskelig med vogn altså!

Vi hadde en diger, tung Simo kombivogn til Frk. Den muglet på et loft, så jeg måtte ha ny til nestemann..

Så da jeg ventet LePod, kjøpte jeg Emmaljunga duo edge, den var helt herlig!

Men gutten var veldig lang, så når det ble tid for sportsdelen, så ble den noe for kort da jeg la ned ryggen, siden den brettet seg opp i en klaff bak (som sikkerhet for at ungen ikke skal falle ut gjennom kalesjen, da dette vissnok hadde skjedd med en av vognene deres), så da solgte jeg den vogna, og kjøpte en Teutonia sportsvogn. Den var mer enn stor nok til lang unge og pose, og var kjempepraktisk og kjekk.

Men jeg ville kjøpt den du har best magefølelse for, den som er best å trille, den du har mest lyst til å sprade rundt med. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har TFK joggster twist nå, i LOVE it :) hadde brio kombi første gang, og eneste positive med den var at den kom seg fram på all slags føre på grunn av dekka. Stor og tung og liten plass i bagen. Der er sikkert duoen bedre altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det er vanskelig med vogn altså!

Vi hadde en diger, tung Simo kombivogn til Frk. Den muglet på et loft, så jeg måtte ha ny til nestemann..

Så da jeg ventet LePod, kjøpte jeg Emmaljunga duo edge, den var helt herlig!

Men gutten var veldig lang, så når det ble tid for sportsdelen, så ble den noe for kort da jeg la ned ryggen, siden den brettet seg opp i en klaff bak (som sikkerhet for at ungen ikke skal falle ut gjennom kalesjen, da dette vissnok hadde skjedd med en av vognene deres), så da solgte jeg den vogna, og kjøpte en Teutonia sportsvogn. Den var mer enn stor nok til lang unge og pose, og var kjempepraktisk og kjekk.

Men jeg ville kjøpt den du har best magefølelse for, den som er best å trille, den du har mest lyst til å sprade rundt med. :jepp:

Gratulerer med ny bil!!

Og velg en vogn du greier å løfte inn i bilen. :fnise:

Nei det er ikke lett :sukk: Det er pluss og minus med alle vognene, så man må som du sier rett og slett bare ta den man har best magefølelse for :Nikke:

Takk for gratulasjon av ny bil, kjøpt i loffebyen ;)

:klemmer:

Vi har TFK joggster twist nå, i LOVE it :) hadde brio kombi første gang, og eneste positive med den var at den kom seg fram på all slags føre på grunn av dekka. Stor og tung og liten plass i bagen. Der er sikkert duoen bedre altså :)

Duoen har jo større bager, så det er jo et pluss :) Men klart de blir tunge, det er jo blant de største vognene....men de har vel slanket simoen ned i 15 kilo, så er jo ikke så ille det :) Vi bor jo i hus og har stor bil, så man må ikke demontere den for å få den med seg :)

3 hjulinger er fine de, men har opplevd så mange i barnehagen som har veltet når barna har sovet, så tør rett og slett ikke :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til trehjulinger så er det veldig stor forskjell på de også. Vi har en Mountain Buggy Urban Jungle, og den er vanvittig stødig til trehjuling å være. Har hørt at TFK skal være like stødig, og for vår del var det de to vognene valget sto mellom. Men jeg var også veldig skeptisk til trehjulinger nettopp pga det du sier, flere som har veltet i barnehagen. Så kom det en MB urban jungle og da var jeg solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har vist falt ut av mine innlegg :) Håper det går bra med store og liten. Har ikke lange stunda igjen nå. Passer fortsatt tøyet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til trehjulinger så er det veldig stor forskjell på de også. Vi har en Mountain Buggy Urban Jungle, og den er vanvittig stødig til trehjuling å være. Har hørt at TFK skal være like stødig, og for vår del var det de to vognene valget sto mellom. Men jeg var også veldig skeptisk til trehjulinger nettopp pga det du sier, flere som har veltet i barnehagen. Så kom det en MB urban jungle og da var jeg solgt.

Ja det er sikkert stor forskjell på de trehjulingene :) Veldig deilig å trille slike vogner da, så skal ikke se bort ifra at det blir en trehjulings trille i tillegg ;)

Å, en loffebybil må da bli bra. :biggrin:

Ja det får vi satse på ;)

Du har vist falt ut av mine innlegg :) Håper det går bra med store og liten. Har ikke lange stunda igjen nå. Passer fortsatt tøyet?

Har ikke vært så veldig aktiv her i det siste, så ikke så rart kanskje ;)

Klærne passer fortsatt, så det er helt supert! Har brukt den svarte buksen mye i jula, helt super :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deilig og rolig søndag :)

Fått vasket og ryddet litt her hjemme, malt siste strøk på kommoden til lillegutt og skrudd den sammen igjen :) Ble sååå fin :)

Ellers bare slappet av og kost oss :)

I morgen er det klart for jobb igjen, bare seks uker igjen å jobbe nå :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2100 gram allerede? Lillegutt er jo omtrent like stor som pjokken var på det lettaste! Då er det jo virkelig ikkje lenge igjen! :daane:

Og hoppande mage :hjerte: *savne*

Og du: Du må ikkje slita deg ut! Om du er i tvil om du vil ha sjukmelding, synst eg du bør ta det. Eg hadde ikkje ein einaste sjukedag i graviditeten (utanom då eg var innlagt på sjukehuset), og då det blei tyngre mot slutten, valte eg å ta nokre feriedagar for å få henta meg litt inn igjen. Det var IKKJE fornuftig! Om det bidrog til svangerskapsforgiftninga og prematur fødsel, veit eg jo ikkje, men det var IKKJE artig å ligga på sjukehuset og stressa over alt eg hadde igjen å ordna fordi eg ikkje hadde fått gjort det tidligare (nettopp fordi eg var så sliten etter jobb at eg berre levde på sofaen). :sjenert: Men om eg har lært til ein eventuell neste graviditet, det spørst... *flink pike-syndrom* :roll:

Ha ei fin veke, snuppa! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med dreia; er du i tvil så tar du ut litt sykemelding. Jeg sleit meg også ut og bekkenet mitt har lidd for det i ettertid. Heldigvis er det bra igjen nå, men jeg kunne jo risikert at det aldri ble bra igjen. *vifter med pekefingeren*

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykemelding på slutten er absolutt å anbefale om du er i tvil ja. Jeg var halvt sykemeldt de siste ukene, og det var som en helt annen verden. Plutselig hadde jeg både mer overskudd til å jobbe og til å være hjemme, og var ikke helt totalt utslitt da kvelden kom. I tillegg så hjalp det veldig på bekkenet og ryggen. Flink-pike-syndromet er farlig... ;)

Vi har forresten vogna Emmaljunga duo edge og er kjempefornøyd med den, men har jo ikke noe å sammenligne med... Noen av tinga jeg liker er småting som å ha myggnettingen inni kalesja og å kunne flytte styret til å enten gå bak lillegutt eller å se på han når jeg går (såg jo alltid på han i begynnelsen, og liker best å gjøre det fremdeles, men om det blåser en del eller sola skinner inn i øynene hans, så er det greit å slippe å dra vogna bak seg). Jeg såg også etter ei vogn med 4 lufthjul som var litt stor og hadde god plass i bagen.

Ha en fin mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...