Gå til innhold

When you wish upon a star...

Anbefalte innlegg

Gjest Alabama
Skrevet

Drikk rikelig med vann, spis oppbløtte svisker, linfrø, lakris, kaffe, vær i aktivitet o.l.. Sviskeyoghurt med linfrø er bra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg la linfrø i vann over natta og drakk det neste morgen. Det var ekkelt. :eeeh:

Ellers så kan du prøve å spise kiwi! Det har jeg fått høre om senere. :)

:klemmer:

Skrevet

:klem: Håper du finner noe som fungerer for magen!

Kjedelig tid frem til 12 uker - nå i etterkant ser jeg at jeg har det bedre nå, selvom jeg fremdeles synes jeg "sliter" med litt av hvert av kjedelige svangerskapssymptomer...

Snart er du over første etappe :klemmer:

Skrevet

"10 weeks along"

Du har eit foster i magen din. :rodmer:

:strix:

Skrevet

Innom og danser litt for deg <3 Du kan godt bare le for jeg er ikke så flink:) Men det er like kos hver gang jeg er innom å lese om dagene dine <3

Minus magen da... Jeg har hatt det helt motsatt... Men ellers er vel de fleste råd kommet med her. Vet ikke om gravide kan bruke div produkter som apoteket har? Skulle jo tro det? Lactulose er jo mest sukkerglye så kanskje du kan høre om det!

Håper det løsner for deg snart..!

Skrevet

Har dessverre ingen tips til magen, for jeg slapp det problemet. Eller forresten, mener å huske at flickan spiste linfrø for å få fortgang på magen sin. Sjekk boka hennes du. :klemmer:

Blir så glad av å lese her inne, det er så godt å se at alt går bra.

Ja linfrø skal hjelpe, så nå går det i svisker og linfrø :fnise:

Veldig godt at alt fremdeles ser fint ut :)

På sykehuset fikk jeg noe olje for magen. Funket kjempe bra. Hadde hørt på apoteket om de har noe slik :)

hmmm....ikke hørt noe om det :klø:

Drikk rikelig med vann, spis oppbløtte svisker, linfrø, lakris, kaffe, vær i aktivitet o.l.. Sviskeyoghurt med linfrø er bra.

Her går det i svisketoghurt med linfrø om dagen ja :fnise: og kaffe, lakris og biola :sjenert:

Jeg la linfrø i vann over natta og drakk det neste morgen. Det var ekkelt. :eeeh:

Ellers så kan du prøve å spise kiwi! Det har jeg fått høre om senere. :)

Æsj det hørtes ekkelt ut ja :spy:

Akudama mi foreslo faktisk kiwi hun også, så skal nok testes ut det også ;)

Skrevet

:klem: Håper du finner noe som fungerer for magen!

Kjedelig tid frem til 12 uker - nå i etterkant ser jeg at jeg har det bedre nå, selvom jeg fremdeles synes jeg "sliter" med litt av hvert av kjedelige svangerskapssymptomer...

Snart er du over første etappe :klemmer:

Håper svisker og linfrø løser opp magen litt etterhvert :pls:

Glad for symptomer jeg altså, men kan godt bytte over til et annet symptom snart :fnise:

"10 weeks along"

Du har eit foster i magen din. :rodmer:

Ja tenk :rodmer:

Innom og danser litt for deg <3 Du kan godt bare le for jeg er ikke så flink:) Men det er like kos hver gang jeg er innom å lese om dagene dine <3

Minus magen da... Jeg har hatt det helt motsatt... Men ellers er vel de fleste råd kommet med her. Vet ikke om gravide kan bruke div produkter som apoteket har? Skulle jo tro det? Lactulose er jo mest sukkerglye så kanskje du kan høre om det!

Håper det løsner for deg snart..!

:fnise: Søta!

Tror ikke gravide skal bruke så mye av slike produkter, så holder meg unna enn så lenge og prøver med svisker og linfrø ;)

Dagene flyr! Hadde det koselig på barselbesøk på tirsdag, han er så vakker :hjerte:

I går var kipa her på sykveld, endelig er vi igang igjen etter sommerferien :strix:

I dag har jeg vært å sett på lille klumpen igjen :hjerte: Alt var som det skal og klumpen sprellet med armene og beina :rodmer: Han lå først å sov, så hun måtte dulte til han noen ganger og så var det fullt liv :fnise:

Fikk helsekort i dag også, så da må vel gyn har tro på at dette skal gå bra tenker jeg ;)

Nå skal jeg ut å møte noen venninner for en kaffe :skravle:

Skrevet

I dag har jeg vært å sett på lille klumpen igjen :hjerte: Alt var som det skal og klumpen sprellet med armene og beina :rodmer: Han lå først å sov, så hun måtte dulte til han noen ganger og så var det fullt liv :fnise:

Fikk helsekort i dag også, så da må vel gyn har tro på at dette skal gå bra tenker jeg ;)

:hjerte:

Gutefølelse, eller? ;) Herlig med ein liten sprellemann som ligg og søv. Stakkars som blir vekka, men han må då skjøna at mamman vil sjå han sprella og veiva litt med armar og bein. Kor herlig følelse er ikkje det for ei nervøs mamma. :strix:

Ingenting er bedre enn ein optimistisk gynekolog. :tommelsmil:

Kos deg med venninnekveld. :klemmer:

Skrevet

:hjerte:

Gutefølelse, eller? ;) Herlig med ein liten sprellemann som ligg og søv. Stakkars som blir vekka, men han må då skjøna at mamman vil sjå han sprella og veiva litt med armar og bein. Kor herlig følelse er ikkje det for ei nervøs mamma. :strix:

Ingenting er bedre enn ein optimistisk gynekolog. :tommelsmil:

Kos deg med venninnekveld. :klemmer:

Ja har litt guttefølelse ;)

Klart han må bli vekket for å sprelle litt for mammaen sin, må jo merke at jeg blir roligere av det :fnise:

Er så herlig at jeg får tårer i øynene av å bare tenke på det :hjerte:

Skrevet

Ja har litt guttefølelse ;)

I motsetning til meg. :lur:

Er så herlig at jeg får tårer i øynene av å bare tenke på det :hjerte:

:hjerte: Det er virkelig eit mirakel! :rodmer:

Forresten - :foto: av det vesle mirakelet? :jepp:

*masekråka* :ler:

Skrevet
:hoppe: 10 uker på vei og sprellende mirakel i magen :hoppe:
Gjest Alabama
Skrevet (endret)

Går helt fint for gravide å bruke laktulose fordi det bare binder væske og øker tarmvolumet og dermed får tarmen til å bevege seg. Finnes noe som heter Visiblin også, fiber som man blander ut i et glass vann eller melk. Kan funke både på treg og løs mage ved at det binder fukt i avføringa. Det viktigste med begge disse er at du drikker nok sånn at ikke all væsken fosvinner inn i bæsjen.. :fnise:

Det man ikke skal bruke er sterkere laksantia som virker på tarmperistaltikken, altså musklene som driver avføringen frem til endestasjonen.. Dersom man bruker dette fast, så ødelegger man tarmens naturlige funksjon.

Hilsen "søster"..

Endret av Alabama
Skrevet (endret)

Så artig med enda en UL - du blir bortskjemt altså :klemmer:

Gyn måtte vekke min og på forrige UL, og det var ikke veldig behagelig akkurat :snurt: Håper du slapp billigere unna :jepp:

Du må lage en tippeliste etter hvert da, så vi kan komme med spådommene våre. Jeg har 100 % treff så langt på motsatt kjønn av hva jeg tipper. Det vil si at om jeg tipper jente, så er det gode odds for at det er en gutt, og omvendt :fnise:

Endret av Zia
Skrevet

Guttefølelse ja. Det har jeg også :) Lille Knut :rodmer: (som foreløpig er min egenproduserte arbeidstittel på lille reka).

Men jeg fant en rosa ammepute jeg gjerne vil bli kvitt, men Knut takler vel rosa også han?

Blir så glaaaaaaaaaaaaad av å lese her inne, og enda gladere av å snakke med deg om det! Dette fortjener dere!!

Smask :klemmer:

Skrevet

I motsetning til meg. :lur:

:hjerte: Det er virkelig eit mirakel! :rodmer:

Forresten - :foto: av det vesle mirakelet? :jepp:

*masekråka* :ler:

Så du tror jente du ;) hmm...

Bilde ja...fikk ikke noe bilde i dag :( Men skal be om det neste gang :Nikke:

:hoppe: 10 uker på vei og sprellende mirakel i magen :hoppe:

Ja det er helt herlig :strix:

Går helt fint for gravide å bruke laktulose fordi det bare binder væske og øker tarmvolumet og dermed får tarmen til å bevege seg. Finnes noe som heter Visiblin også, fiber som man blander ut i et glass vann eller melk. Kan funke både på treg og løs mage ved at det binder fukt i avføringa. Det viktigste med begge disse er at du drikker nok sånn at ikke all væsken fosvinner inn i bæsjen.. :fnise:

Det man ikke skal bruke er sterkere laksantia som virker på tarmperistaltikken, altså musklene som driver avføringen frem til endestasjonen.. Dersom man bruker dette fast, så ødelegger man tarmens naturlige funksjon.

Hilsen "søster"..

Kjekt å vite ;) Da blir det det om ikke linfrø og svisker gjør jobben sin kjapt :Nikke:

Skrevet

Så artig med enda en UL - du blir bortskjemt altså : klemmer:

Gyn måtte vekke min og på forrige UL, og det var ikke veldig behagelig akkurat :snurt: Håper du slapp billigere unna : jepp:

Du må lage en tippeliste etter hvert da, så vi kan komme med spådommene våre. Jeg har 100 % treff så langt på motsatt kjønn av hva jeg tipper. Det vil si at om jeg tipper jente, så er det gode odds for at det er en gutt, og omvendt :fnise :

Ja blir veldig bortskjemt :sjenert: Men synes det er veldig trygt og gyn forstår meg ;) Skal tilbake igjen om en uke, gleder meg :strix:

Var ikke så vondt å vekke klumpen, bare skvatt litt når hun plutselig presset på :fnise:

Jeg pleier også å ha 100% feil på tipping av kjønn :fnise:

Lille reka :rodmer :

Ligner ikke noe reke lenger nå, nå er det faktisk et lite menneske med sprellende armer og bein :rodmer:

Guttefølelse ja. Det har jeg også :) Lille Knut : rodmer: (som foreløpig er min egenproduserte arbeidstittel på lille reka).

Men jeg fant en rosa ammepute jeg gjerne vil bli kvitt, men Knut takler vel rosa også han?

Blir så glaaaaaaaaaaaaad av å lese her inne, og enda gladere av å snakke med deg om det! Dette fortjener dere!!

Smask :klemmer:

Lille Knut med rosa ammepute ja :fnise: Får vel se ann den litt tenker jeg ;)

Du er god du snuppa :klemmer:

Hatt en koselig cafe tur med et par venninner :) Stapp mett etter en deilig sjokoladekake :sjenert:

Nå er det snart nattan, så får ta en oppdateringsrunde i morgen :)

Skrevet

Tatt meg en fridag i dag og det skal bli deilig :strix:

Planen er å slappe av og prøve å få gjort litt her i huset ;)

Skrevet

Så du tror jente du ;) hmm...

:lur:

Men så er den magefølelsen min ikkje akkurat å stola på heller, då. Eg er flinkare til å tippa kjønn ut frå UL-bilder. Dei gongene magefølelsen min og UL-bilde-følelsen min har vore forskjellig, har UL-bilde-følelsen gått seirande ut. Blant anna med pjokken. Han såg "heldigvis" ut som ein gut på alle UL-ane. ;)

Ligner ikke noe reke lenger nå, nå er det faktisk et lite menneske med sprellende armer og bein :rodmer:

:rodmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...