Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt noe om at det kan være økt fare for å abortere i løpet av de første ukene i svangerskapet hvis man reiser til utlandet og får i seg fremmede bakterier. noen som vet hvor farlig dette er?

Vi skal gifte oss neste sommer, og kommer da til å prøve å få barn ganske fort. Tenker faktisk litt på å slutte med pillen litt før bryllupet, kanskje vi får full klaff på bryllupsnatta? Usannsynlig, men hadde vært litt gøy... Men siden vi tenker på å dra rett på bryllupsreise til Thailand/Østen eller Egypt, er jeg veldig redd for at noe kan gå galt om jeg skulle være så heldig å bli gravid.

Har også hørt at alkohol er veldig farlig for fosteret de første dagene etter befruktning, bør man holde seg helt unna alkohol mens man prøver? Hva gjør dere?12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også interessert i å vite om alkohol er farlig de første dagene etter befruktning. Jeg skjønner at et par glass vin sikkert ikke er så skadelig, men for oss som fremdeles tar oss en skikkelig fest, så er det nyttig å vite. Noen som vet?

Skrevet

Dersom du skal til et sted hvor det er en reell fare for sykdommer som f.eks malaria anbefales det ikke å bli gravid - noe som gjelder en del steder i Østen.

Husk at dersom du trenger behandling for noe i etterkant kan du risikere at babyen ikke tåler det.

En av malariatablettene skal være ok for gravide men det anbefales ikke.

Går du på vaksinasjonskontoret vil de sterkt fraråde graviditet mens du reiser til det fjerne østen.

Skrevet

De første dagene etter befrukting "svever" det befruktede egget rundt i eggleder/livmor uten å ha begynt å grave seg inn i livmorhinna.

Så, sålenge embryoet ikke har kontakt med deg skal det jo i praksis ikke ha noe betydning for det hva du putter i deg. Det er vel først etter noen uker at embryo/foster faktisk tar til seg næring av kroppen din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...