Haris Pilton Skrevet 29. januar 2009 #1 Skrevet 29. januar 2009 Nå har vi jo tannkost, barberhøvler, deodoranter og sånn. For, tja, la oss si 300 år siden, var alle damer skitne og hårete? Hvordan i all verden klarte de å ta vare på tennene sine og la være å se ut som huleboere med dårlig ånde? Og de må jo ha luktet grusomt. For ikke å snakke om i underlivet?? De hadde jo såpe, men.... likevel. Tenker egentlig mest på middelklassefolka, og de fattige (som vel egentlig gikk litt i det samme på den tiden). Det var vel litt som det er i syden nå, at alle er svette og stinker sånn at vi ikke legger merke til hverandres kroppslukter. Men hvorfor ble da deodoranten oppfunnet?
Gjest *Mim* Skrevet 29. januar 2009 #2 Skrevet 29. januar 2009 Det var ganske likt for alle. De følte seg sikkert freshe når de gned over tennene sine og tok ukesvasken.
Haris Pilton Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 29. januar 2009 Det var ganske likt for alle. De følte seg sikkert freshe når de gned over tennene sine og tok ukesvasken. "kanskje jeg skal vaske meg i dag, er halvannen uke siden sist så håret begynner å bli litt fett"
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2009 #4 Skrevet 29. januar 2009 Det er rart vi mennesker har overlevd.
Haris Pilton Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 29. januar 2009 Det er rart vi mennesker har overlevd. Det er rart at vi har gjort oss avhengige av så mange produkter for å overleve.
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2009 #6 Skrevet 29. januar 2009 Det er rart at vi har gjort oss avhengige av så mange produkter for å overleve. Det er det også. Men, det er jo bra vi er forskjellige og ikke at alle er som meg.
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2009 #7 Skrevet 29. januar 2009 Ja, de luktet. Adelen i gamle dager dekket over dårlig lukt med parfyme- som da endte med at de luktet svette, skitt OG parfyme. Ofte vasket de seg kun en gang i måneden også. Først far, så mor og deretter eldste barn ned til yngste. I samme vann.
Gjest garf Skrevet 29. januar 2009 #8 Skrevet 29. januar 2009 – Jeg bader en gang i måneden – uansett om jeg trenger det eller ikke, skrøt dronning Elizabeth på 1500-tallet. fra http://www.klikk.no/helse/allmenn/article351741.ece *gggrøss*
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2009 #9 Skrevet 29. januar 2009 Tenk hyttetur, 2 uker, og du har glemt alt av produkter Det går faktisk overraskende bra.
Blåbæret Skrevet 29. januar 2009 #10 Skrevet 29. januar 2009 Jeg trodde de hadde vann til å vaske seg i selv om de ikke badet/dusjet :klø:
Haris Pilton Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #11 Skrevet 29. januar 2009 – Jeg bader en gang i måneden – uansett om jeg trenger det eller ikke, skrøt dronning Elizabeth på 1500-tallet. fra http://www.klikk.no/helse/allmenn/article351741.ece *gggrøss* "– Kommer hjem i morgen. Ikke vask deg, skrev han i et brev til Josephine." høhøhø. Jeg vil helst ikke ha seksuelt samkvem med kjæresten min hvis han ikke har vasket seg på to dager.
absinthia Skrevet 29. januar 2009 #12 Skrevet 29. januar 2009 Engelskmennene gjorde forresten narr av vikingene fordi de var så jålete og forfengelige at de vasket seg en gang i uka.. -på Laugardagen (Lørdag).
Gjest Gjest_viking_* Skrevet 29. januar 2009 #13 Skrevet 29. januar 2009 Engelskmennene gjorde forresten narr av vikingene fordi de var så jålete og forfengelige at de vasket seg en gang i uka.. -på Laugardagen (Lørdag). Synd for engelskmennene. Horene elsket vikingene for vaskingen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå