Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2009 #1 Skrevet 29. januar 2009 De utviser dårlig dømmekraft og skader barna sine. Jeg er nesten fristet til å si at det samme gjelder for de som har barn med to forskjellige, men jeg kan være med på at man kan gjøre et feilsteg. Men mer enn det er helt utilgivelig.
Mamma1 Skrevet 29. januar 2009 #2 Skrevet 29. januar 2009 Ja, det går seg sikkert utover deg personlig.. Huff for en synd.
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2009 #4 Skrevet 29. januar 2009 Synes du er litt hard... Det er jo "skråblikk og generaliseringer", da. Og det er vel for å provosere litt, så man får i gang en debatt. Man kan vel neppe si at det er gunstig for et barn å vokse opp under slike forhold. Så jeg kan være enig i at det er en del som burde tenke seg bedre om før de knuller uten gummi.
Gjest en Skrevet 30. januar 2009 #6 Skrevet 30. januar 2009 Det er jo "skråblikk og generaliseringer", da. Og det er vel for å provosere litt, så man får i gang en debatt. Man kan vel neppe si at det er gunstig for et barn å vokse opp under slike forhold. Så jeg kan være enig i at det er en del som burde tenke seg bedre om før de knuller uten gummi. Det kommer vel an på foreldrene det om det er gunstig eller ikke, vil nå jeg si.
Trampe Skrevet 30. januar 2009 #7 Skrevet 30. januar 2009 Veel... jeg er tilbøyelig til å være enig i at det ikke er det ultimate utgangspunkt for et barn. Jeg kjenner ei som har tre barn med tre forskjellige menn. Hun var gift i mange år med den første, han stakk da hun ble gravid. Hun valgte å få barnet, og da barnet var rundt fem år traff hun mann nr. to. De var sammen i et par-tre år da hun fikk barn nummer to. Så begynte han å være voldelig mot henne, så hun måtte ta barna og flykte. Mann nummer tre kom inn i bildet da det første barnet var 14-15 år gammel. Han hadde sterilisert seg fordi han ikke ville ha barn, og hadde ingen fra før. Dermed brukte de ikke prevensjon. Meen det funka ikke helt, og hun ble gravid allikevel. De valgte å beholde barnet. Har denne damen utvist særdeles dårlig dømmekraft da, selv om hun er blant de som har tre barn med tre menn? Det finnes unntak til alle regler.
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2009 #8 Skrevet 30. januar 2009 De utviser dårlig dømmekraft og skader barna sine. Jeg er nesten fristet til å si at det samme gjelder for de som har barn med to forskjellige, men jeg kan være med på at man kan gjøre et feilsteg. Men mer enn det er helt utilgivelig. Utilgivelig for hvem? Jeg har 3 barn med 3 forskjellige fedre, er sammen med barnefaren til siste, hvordan kan du sitte å påstå at jeg har dårlig dømmekraft og skader mine barn? det er jo ikke slik at jeg har vært på byen å fått meg litt og dermed blitt gravid. For min del handler det om langvarige forhold som dessverre ikke holdt. Da snakker jeg ikke om 3 år eller 5 år men mye lengre. Mine barn er svært oppegående og har ingen problem med å takle at den andre har en annen far. Vår familie er ganske sammensveiset, og vi kan dra på turer sammen med fedrene som der igjen har fått barn. Tør påstå at barn tar mer skade av å vær under samme tak der mor og far bare krangler og kjefter, eller krangler om foreldrerett etc. Det handler om hvordan en kommuniserer og handterer ting. Jeg ser på meg selv som veldig oppegående, og har et stort nettverk. En bør ikke dra alle over same kam. Det ligger faktisk ei historie bak i alles liv, uansett om en har alle barn med en far eller flere.
Gjest Langsyne Skrevet 4. februar 2009 #9 Skrevet 4. februar 2009 De utviser dårlig dømmekraft og skader barna sine. Jeg er nesten fristet til å si at det samme gjelder for de som har barn med to forskjellige, men jeg kan være med på at man kan gjøre et feilsteg. Men mer enn det er helt utilgivelig. Ja noen har kanskje det, for det vil være feil å si at ingen har det, og slik er det vel i alle tilfeller da vi mennesker er ganske forskjellige. Men jeg tviler veldig sterkt på at alle som havner i en slik situasjon er under denne kammen din.
Gjest Naria Skrevet 4. februar 2009 #10 Skrevet 4. februar 2009 det er jo ikke slik at jeg har vært på byen å fått meg litt og dermed blitt gravid. For min del handler det om langvarige forhold som dessverre ikke holdt. Da snakker jeg ikke om 3 år eller 5 år men mye lengre. Men er det slik at man "må" få barn med alle man er i langvarige og seriøse forhold med?
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2009 #11 Skrevet 4. februar 2009 Men er det slik at man "må" få barn med alle man er i langvarige og seriøse forhold med? Nei, og spesielt ikke hvis man har barn med to stykker fra før av.
Entil Skrevet 4. februar 2009 #12 Skrevet 4. februar 2009 Så hvis faren til mitt barn er død og jeg får et nytt barn med han jeg er gift med nå så betyr det at jeg har dårlig dømmekraft?
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2009 #13 Skrevet 9. februar 2009 Jeg er gravid med min mann som har to barn fra før med to forskjellige damer. Ut i fra den forhistorien han har, er nok ikke dette så unaturlig, og viser ingen dårlig dømmelkraft fra hans side. Men den vil jeg ikke legge ut om her. Han vurderte å sterilisere seg etter de to barna, men hadde ikke han ønsket flere barn, så hadde i allefall ikke forholdet vårt hatt noen sjangse, da jeg alltid har ønsket meg barn, og ville følt at noe manglet i livet mitt, dersom jeg ikke skulle få barn. Han er også glad for at jeg nå er gravid, selv om han ar sine to fra før. Da forholdet vårt ble mere seriøst og vi giftet oss, ønsket han selvfølgelig å dele denne gleden med meg. Men vi begge ønsket en trygghet ved å være gift først.. Så til ts: Tja, det kan sikkert i mange tilfeller vise dårlig dømmekraft osv.. Men her kan man ikke trekke alle under en kam. Derfor blir sånne utsagn alltid feil. man må ALLTID se på forhistorien til en person før man evt kan døme, noe annet blir bare feil og urettferdig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå