Gå til innhold

HASTER!!!Blod fra rompa!!!!

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hjelp..Kanskje jeg skulle skrevet dette som gjest, men jeg er jo meg på godt og vondt, så..

:oops: Ihvertfall..i stad var jeg på do..og når jeg skulle tørke meg, var det masse blod på dopapiret..og det kom fra rompe"hullet".. :o :oops:

Når jeg reiste meg, var alt vannet i do rødt!!!! :o :-?

Det hender jeg begynner å blø litt om jeg må tørke meg veldig mye etter å ha gjort "nr2", men nå gjorde jeg ikke "nr2" en gang...

Er dette noe jeg trenger å bry meg om, eller skal jeg kontakte legevakta?

Det blør ikke nå lenger ihvertfall, men jeg ble litt skremt.

Svar meg fort... :cry:

Videoannonse
Annonse
Gjest Adina Madeleine
Skrevet

Skjønner godt at du blir redd, jeg. Tror ikke jeg kan hjelpe så mye, dessverre...

Gjør det vondt, eller? Blør du ennå? Er blodet "friskt" og skikkelig rødt eller grumsete?

Du har ikke fått et rift eller noe? Ehm... "rødme".... har du hatt... fordøyelsesvansker av noe slag? Det kan ikke være hemoroider?

Må bare høre jeg...

Tror nok ikke at det er noe farlig.

Sender nå iallefall en beroligende trøsteklem til deg

Skrevet

Kanskje du har en hoven kjertel der som du var for hardhendt med? Hvis du er som meg (og sikkert mange andre) så er du veldig redd for ikke å tørke godt nok og dermed tørker for hardt... Da kan det skje, iallfall hvis du har en hoven kjertel. Har hatt det selv. Men da blødde jeg bare litt, sporblødninger liksom....

Har et råd, jeg... Ring legevakta og spør! Du trenger kanskje ikke å reise dit hvis du ikke blør nå, men du kan jo ringe og spørre om råd?!

Lykke til!!

Lillian

Gjest Anonymous
Skrevet
Hvis du er som meg (og sikkert mange andre) så er du veldig redd for ikke å tørke godt nok og dermed tørker for hardt...

Ja sånn er jeg og.. :oops: derfor hender det at jeg blør litt, men det stopper alltid raskt. Vil tro det kommer av et rift.

Kjertel? nei jeg har ingen kjertel der. :-?

Gjør det vondt, eller? Blør du ennå? Er blodet "friskt" og skikkelig rødt eller grumsete?

Nei det gjør ikke vondt, og blodet er helt friskt. Helt rødt ihvertfall. Men det kom og en sånn liten blodklump eller hva jeg skal kalle det.."minimorkake" :ler: :oops:

har du hatt... fordøyelsesvansker av noe slag? Det kan ikke være hemoroider?

Nei har ikke hatt så mye fordøyelsesvansker nei, eneste jeg har hatt løs mage en stund..Pleier alltid få det når det blir varmt ute.. :wink:

Hemorider?? Tror ikke det? Hva er i såfall symptomene på det?

Hm..Ringer jeg legevakta, sier de bare at jeg må komme så de får se på det vil jeg tro. Men jeg blør jo ikke nå, så kanskje jeg skal vente å se hvordan det går?

Gjest Starya
Skrevet

Det kan ikke skade å ringe og be om råd.

Gjest Adina Madeleine
Skrevet

Er nå ikke noen ekspert jeg, men siden du ikke blør nå så høres det ut som et rift. Og ja, hadde du hatt hemoroider hadde du kjent det... Jeg hadde det en gang, men gjett hvorfor jeg fikk det...? Fordi jeg tørket meg for hardt...! :wink::hoho: Og det skal jeg si deg var vondt. Det var nå ikke av det alvorlige slaget og forsvant fort, heldigvis.

Men følg nå godt med iallefall, og kontakt legevakten hvis problemet skulle dukke opp igjen. Bedre å være på den sikre siden.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hm..da har jeg forhåpentligvis ikke hemoroider da ihvertfall.

Fant denne artikkelen nå nettopp,

http://www.lommelegen.no/art/art1083.asp

så da kan jeg jo ringe legen å få en time, for det bør vel uansett undersøkes siden det stadig vekk hender at jeg blør litt om jeg er veldig aktiv med papiret :oops:

Begynner jeg å blø igjen i kveld/natt, ringer jeg legevakta for å være på den sikre siden.

Skrevet

Etter hva jeg har forstått er det veldig alvorlig

at det kommer blod med/i avføringa.

Hadde nok ringt legevakta med engang jeg ....

Skrevet

Har du ringt angeleyes? For et år siden var jeg i Egypt og der får jo de fleste ganske dårlig mage (inkl. meg). Jeg blødde en gang da jeg var der, uten å ha gjort nr 2. Ble jo helt på styr hehe, men det gikk helt fint :D

Skrevet

Tror ikke det er farlig så lenge det er friskt blod, tror det er mørkt blod som kan være tegn på indre blødninger.

Men uansett lurt å ta en prat med legen!

Lykke til!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei, og takk for alle svar.

Jeg har ikke blødd noe mer, så jeg har ikke kontaktet noen lege. Jeg kommer nok til å ringe legen og bestille en time, for det er vel noe jeg uansett bør undersøke.

Sånn som jeg forstod det i den linken jeg la ved i et innlegg her, så er det mer alvorlig om blodet er svart, for da er det en indre blødning.

Mitt er jo helt friskt, selv om det var ganske skremmende å se at doen var rød av blod.. :cry:

Begynner jeg å blø like mye i dag, ringer jeg legevakta..

:blunke:

Gjest Mzfire
Skrevet

Ikke for å skremme eller noe, men det jeg vet er at om man finner blod i selve avføringen, kan det tyde på kreft.

Skrevet

Siden blodet er rødt og friskt, tyder det på at det er en liten skade i eller rundt endetarmen. Men man skal alltid kontakte lege uansett, i alle fall for å få utelukket at det er noe mer alvorlig.

Det er nok helt ufarlig, skal du se. Men jeg ville nok ha fått det sjekket om jeg var deg. Ikke minst ettersom du er litt engstelig for hva det kan være! Jeg er også sånn; kan få vondt i magen av engstelse for den minste ting, og tror "alt" er kreft. Da må jeg iblant være litt "streng" med meg selv, og minne meg på at det faktisk finnes ganske mange andre lidelser i verden også... Og de fleste lar seg kurere og er slett ikke dødelige... :ler:

Klem fra

Gjest Adina Madeleine
Skrevet
Ikke for å skremme eller noe' date=' men det jeg vet er at om man finner blod i selve avføringen, kan det tyde på kreft.[/quote']

Ja, men som jeg var inne på i mitt første svar og Angeleyes selv i innlegget med linken, er det litt forskjell på blod som er mørkt og det som er rødt. Slik har jeg forstått det iallefall. Det som er friskt og rødt kommer fra lenger "ned" og stammer vel fra "ferske" skader og rifter. Det mørke er det farligere med da det stammer fra dypere inn i kroppen og har rukket å oksidere og begynne å koalugere.

Det er fint det ikke blødde mer i natt, Angeleyes, men lurt å få sjekket det opp uansett. Om ikke annet enn for å få utelukket ting.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har aldri blod i selve avføringen, det blir kun blod på papiret av en rift eller lignende ved åpningen. Men som sagt så kom det mye blod i går da.. :(

I følge linken også, så er det mye farligere om blodet er "gammelt" enn om det er friskt, sånn som mitt.

Men uansett så bør jeg nok sjekke det ja, for å være på den sikre siden.

Ja det er nok noe helt ufarlig håper jeg..

Men jeg håper ærlig talt ikke at det er hemoroider heller altså! :-?

Gjest Poirot
Skrevet
Ikke for å skremme eller noe' date=' men det jeg vet er at om man finner blod i selve avføringen, kan det tyde på kreft.[/quote']

Da er som regel blodet mørkt og koagulert. Rødt blod betyr at det kommer fra siste del av tarmen.

Gjest Anonymous
Skrevet
Hjelp..Kanskje jeg skulle skrevet dette som gjest, men jeg er jo meg på godt og vondt, så..

:oops: Ihvertfall..i stad var jeg på do..og når jeg skulle tørke meg, var det masse blod på dopapiret..og det kom fra rompe"hullet".. :o  :oops:  

Når jeg reiste meg, var alt vannet i do rødt!!!! :o  :-?  

Det hender jeg begynner å blø litt om jeg må tørke meg veldig mye etter å ha gjort "nr2", men nå gjorde jeg ikke "nr2" en gang...

Er dette noe jeg trenger å bry meg om, eller skal jeg kontakte legevakta?

Det blør ikke nå lenger ihvertfall, men jeg ble litt skremt.

Svar meg fort... :cry:

Kom deg til lege med en gang uansett, det er ikke bra å gå rundt og lure på om det er noe eller ikke, og det er bare en lege som kan hjelpe deg. selv om noen her inne har vært med på det samme så kan det faktisk være andre grunner for at du har det, så løp til legen

Gjest Mzfire
Skrevet

Flott med innspill jenter. Men syns dere henger dere litt vel opp i innlegget mitt. Eneste jeg ville si var at om det kommer innenfra blod og slikt, kan det være kreft. Sier ikke at Angelyes har det. Tror at det ikke er noe farlig i hennes tilfelle. Sikkert noen uskyldige rifter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...