Gå til innhold

Tyter vann opp fra flisene på badet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, tittelen på innlegget sier vel det meste :sjenert: Gubben tråkket hardt på den ene flisen på badet, og da tøyt det opp vann. Vi har hatt problemer med silikonkanten langs badekaret, så det har kommet i overkant mye vann på gulvet. Det er fikset nå, sånn at det er minimalt med vann direkte på gulvet, men vi må vel få noen til å se/vurdere gulvet?

Hvem kontakter man for å få sjekket det - og må man ta opp gulvet og legge nytt? Blir svett ved tanken...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ville hørt med en rørlegger - de har nok fuktmåler... evnt snakket med noen fra en baderomsbutikk... ville nok gjort dette så fort som mulig så ikke en evnt vannskade går enda lengre inn i underlaget..

du kan være heldig at membranen ikke er brutt, at det bare ligger under flisene... men ville ha sjekket så fort som mulig..

kanskje noen venner eller kjente har fuktmåler liggende.... selges på jernvarebutikker... så kan du sjekke selv rundt på forskjellige punkter..

Skrevet

Fuktmåler har de fleste håndverkere, og i ditt tilfelle er det vel en flislegger/murer som må inn. Skal være forsiktig med å krisemaksimere, men det høres ut som dere må ta opp hele gulvet, tørke og legge flisene på nytt. Håper det ikke har gått videre inn i veggene, eller i verste fall ned til etasjen under. Ta også kontakt med forsikringsselskapet så snart som mulig da de gjerne har "sine" håndverkere som tar jobben. Om ikke annet så for å melde fra om skaden.

Skrevet

Da har jeg kontaktet forsikringsselskapet. Det aner meg at vi nok må ta opp hele gulvet. Og så får jeg finne meg en torpedo som kan banke skamskiten ut av han vi kjøpte huset av, for nå har det vært så mye gæærnt at jeg blir gal. :kjefte: (og jada, vi har eierskifteforsikring, men visste du at det må være minimum 10% av salgssummen for å få noe igjen der? Så når man kjøper noe for 3,5 mill, ja da skal skaden være temmelig stor. )

Skrevet
Da har jeg kontaktet forsikringsselskapet. Det aner meg at vi nok må ta opp hele gulvet. Og så får jeg finne meg en torpedo som kan banke skamskiten ut av han vi kjøpte huset av, for nå har det vært så mye gæærnt at jeg blir gal. :kjefte: (og jada, vi har eierskifteforsikring, men visste du at det må være minimum 10% av salgssummen for å få noe igjen der? Så når man kjøper noe for 3,5 mill, ja da skal skaden være temmelig stor. )

10% ??

jeg fikk vite minst 2-5 %, så tydligvis opererer de med ulike beløpsgrenser....

jeg ville sjekket med forbrukerrådet, send de en mail om dette med eierskifteforsikring.

selv spurte jeg "ok, så det du sier er at jeg bare kan ignorere feilen, flytte og la være å si noe - så må neste eier rette det opp?"

hun svarte ja, egentlig.......hallo. hva er da poenget?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...