Snuselille Skrevet 29. januar 2009 #1 Skrevet 29. januar 2009 Jeg har brukt i.d. en stund, og vært fornøyd med det. Men nå merker jeg at huden i ansiktet tørkes fort ut, flekkvis. Porene er store (det har de jo alltid vært sånn sett), og furer i panna blir godt synlig. Tenker jeg rett at mineral foundation kan gjøre dette? Jeg har lyst å prøve noe annet. Samtidig har jeg vært fornøyd med at i.d. gjør noe med urenhetene jeg ofte er plaget med. De trekker ut alt. Finnes det annen type foundation som har denne "helende" egenskapen? Er litt rådvill jeg nå. Aner ikke hvilken annen foundation som er bra
Gjest ~♥ƒαѕн	 Skrevet 29. januar 2009 #2 Skrevet 29. januar 2009 (endret) Jeg har brukt i.d. en stund, og vært fornøyd med det. Men nå merker jeg at huden i ansiktet tørkes fort ut, flekkvis. Porene er store (det har de jo alltid vært sånn sett), og furer i panna blir godt synlig. Tenker jeg rett at mineral foundation kan gjøre dette? Jeg har lyst å prøve noe annet. Samtidig har jeg vært fornøyd med at i.d. gjør noe med urenhetene jeg ofte er plaget med. De trekker ut alt. Finnes det annen type foundation som har denne "helende" egenskapen? Er litt rådvill jeg nå. Aner ikke hvilken annen foundation som er bra bruk feks kiss me eller afterglow, som ikke inneholder bismuth? kanskje det er det du reagerer på? http://www.afterglowcosmetics.com/ http://www.kissme.no/ Endret 29. januar 2009 av ~♥ƒαѕнισηвαвє♥~
Gjest Gaga Skrevet 29. januar 2009 #3 Skrevet 29. januar 2009 Jeg fikk samme problemet av ID.. Store porer! Anbefaler at du går over til everyday minerals. De må du kjøpe på everydayminerals.com Det er myyee billigere enn ID og huden blir fiiin Gå inn på bloggen til hilly, så kan du lese mer: http://www.hildechristina.com/
Snuselille Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 29. januar 2009 Jeg vil ikke bli plaga da med lignende av annen mineralsminke? Føler jo at det framhever små tørre partier, og som nevt porene
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2009 #5 Skrevet 29. januar 2009 Problemet med id. er at det inneholder et stoff som heter Bismuth. Det er dette som gjør at porene blir mer synlig og at huden blir blank. Det er også dette som gjør at en del reagerer på mineralsminke selv om sminken egentlig skal være "allergifri". Anbefaler deg å prøve ut Everyday Minerals eller et annet merke som ikke innholder Bismuth. Everyday Minerals er i tillegg utrolig mye billigere enn id, og det meste koster under 200,- slik at man slipper unna tollen. (Som noen andre sa, sjekk ut bloggen til Hilly. Der står det masse informasjon om nettopp dette.)
Snuselille Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 29. januar 2009 Da skal jeg sjekke det ut Tusen takk!
Snuselille Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 29. januar 2009 Everyday Minerals ser definitivt bra ut! Nå er det bare å finne ut hva som tilsvarer Light hos i.d. :klø:
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2009 #8 Skrevet 29. januar 2009 Jeg vet ihvertfall at Mona er en perfekt match for Light hos Kiss Me Minerals.
Hilde Christina Skrevet 30. januar 2009 #10 Skrevet 30. januar 2009 ^ Takk til den som tipset om bloggen min:) Nettopp testet ut foundation fra Kiss Me (omtale av den ligger også i bloggen min) og denne synes ikke jeg kan måle seg med Everyday Minerals. Den fremhevet tørre områder og porer (jeg ikke visste jeg hadde..) og holdbarheten er myye bedre ved bruk av EM.
tante fiolett Skrevet 30. januar 2009 #11 Skrevet 30. januar 2009 Jeg har hud som lett blir blank i t-sonen, store porer der også, ellers blanding av tørr overhud og fet underhud. Har prøvd mange forskjellige mineralmerker (ID, EM, Signature minerals, Lumiere), men det beste hittil er desidert foundationen fra Meow cosmetics. Den finnes i mange farger og 3 forskjellige finisher (ulik dekkevne). Jeg bruker den "mellom"-varianten, middels dekkevne. jevner ut huden og holder lenger enn de andre merkene jeg har prøvd. Synes også huden har blitt mindre fet etter at jeg startet å bruke denne. Inneholder ikke bismuth. Men må si at alle andre jeg har prøvd har vært bedre enn ID, uten tvil.
Snuselille Skrevet 30. januar 2009 Forfatter #12 Skrevet 30. januar 2009 (endret) Aha, så det er du som er den berømte, Hilly Hehe! Har sjekka ut sida di, den var bare helt topp. tante, jeg er spent på EM. Er kun i.d. jeg har testa ut av mineral fra før. Har forresten fet t-sone jeg og. Og blandingshud Fet under, og tørr oppå, sier de på parfymeriet. Det stemmer nok ganske bra. Slo ut ganske kraftig i høst med mange tørre partier - vet ikke hvilken forandring huden plutselig gikk gjennom. Heldigvis driver det å roer seg nå på alle måter. Endret 30. januar 2009 av Snuselille
Gjest Deception Skrevet 30. januar 2009 #13 Skrevet 30. januar 2009 (endret) EDM er også min favoritt, enda jeg har tørr hud. Den gir et fantastisk, mykt resultat, framhever ikke porer, irriterer ikke huden, og sitter godt. Samtidig koster den en brøkdel av Bare Minerals, og finnes i en haug med farger. Jeg bruker Original Glo, men hver enkelt må nesten teste ut hvilken variant man liker best. Endret 30. januar 2009 av Deception
Gjest Gaga Skrevet 30. januar 2009 #14 Skrevet 30. januar 2009 Jeg vil ikke bli plaga da med lignende av annen mineralsminke? Føler jo at det framhever små tørre partier, og som nevt porene Jeg har ikke brukt em lenge men alle jeg har snakket med som har brukt det sier at porene ikke blir store av det og at den ikke fremhever partier som er tørre. ID fremheva tørre partier på meg også som jeg ikke visste jeg hadde:P Ganske tragisk merke spør du meg.. ID var bare en hype.
mari4ever Skrevet 30. januar 2009 #15 Skrevet 30. januar 2009 Jeg har brukt i.d. en stund, og vært fornøyd med det. Men nå merker jeg at huden i ansiktet tørkes fort ut, flekkvis. Porene er store (det har de jo alltid vært sånn sett), og furer i panna blir godt synlig. Tenker jeg rett at mineral foundation kan gjøre dette? Jeg har lyst å prøve noe annet. Samtidig har jeg vært fornøyd med at i.d. gjør noe med urenhetene jeg ofte er plaget med. De trekker ut alt. Finnes det annen type foundation som har denne "helende" egenskapen? Er litt rådvill jeg nå. Aner ikke hvilken annen foundation som er bra hei på deg:) Mine porer er ikke store ( har vertfall hudpleiere sagt til meg) men med ID blir de forferdelig store:S skikkelig irriterende fordi ellers i ansiktet så ser ID helt fantastisk fint ut:) nydelig glød men kan ikke bruke det på t-zonen pga skimmeret det inneholder som nettop fremhever porene Jeg har nå testet Every day minerals som jeg fikk rimerlig raskt i posten nå intensive versjonen var rimelig bra for min rimelig fete nese:D den holdt seg mattere og ble ikke sånn veldig fet etter noen timer engang+ at den dekker porene noe helt sinnsykt bra:D elsker everyday minerals allerede:D:D
Gjest Birgitt Skrevet 1. februar 2009 #17 Skrevet 1. februar 2009 Hvilken innen everyday minerals burde man velge hvis man bruker 2,3 medium beige i ID? enig med id. forferdelige svære porer jeg egentlig ikke har
Bloodless Skrevet 19. februar 2009 #18 Skrevet 19. februar 2009 Nå har jeg brukt id i noen måneder, og får - som mange andre - store porer. Blir også veldig fort blank i ansiktet, og ser der ikke bra ut etter noen timer. Fant foundation & veil fra Everyday Minerals på ebay, og betalte 140 kroner inkl. frakt fra England. Vant på tredje budet. Var vel ikke så mange bleikfiser på ebay den kvelden. Nå gleder jeg meg til å prøve.
Snuselille Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #19 Skrevet 23. februar 2009 (endret) Jeg har brukt EM en liten stund nå. Fant endelig fram til den rette fargen. Betalte 115 NOK (inkl. frakt selvsagt) for en stor boks rett fra everydayminerals.com. Det var billig, det! Nå skal jeg se an resultatet etterhvert. Endret 23. februar 2009 av Snuselille
Vulpes Skrevet 24. februar 2009 #20 Skrevet 24. februar 2009 Jeg bruker Everyday Minerals og er veldig fornøyd Har ikke prøvd annen mineralsminke da, utenom IsaDora sin som var elendig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå