Gå til innhold

Hva tror du folk sliter mest med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tror du (ut fra egen erfaring og det du ser og hører) er det folk sliter mest med, vanlige folk her i Norge? Jeg tenker på f.eks. sorg, økonomiske probl. psykiske plager, ensomhet, samlivsbrudd, rusavhengighet eller andre slike forhold.

Hva tror du folk sliter mest med?

Jeg skal tenke litt på saken selv og skrive litt senere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Maktesløshet: At de blir passive og føler at de ikke klarer

å gjøre noe med sin situasjon. Ofte kan de gjøre langt mere

enn de tror de kan.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ensomhet, økonomi, ønsker for barna sine som gikk andre veier.

Skrevet

Mangel på konstruktive oppdragelsesmetoder

Gjest Hilde K S
Skrevet

Jeg tror man blir mer og mer egoistiske. Først meg, så meg og er det noe igjen så er det også til meg !

Gjest Embla s
Skrevet

Kanskje folk sliter med å finne mening med tilværelsen? At det blir for mye "fort & lettvint" og for lite substans?

Skrevet

-Jeg mener at ensomhetsfølelsen er folks svøpe idag- den fører til at folk drikker seg ihjel, spiser seg ihjel og får økonomiske problemer, fordi de må kjøpe seg lykke.

Skrevet

Jeg tror mange sliter med at de ikke føler seg bra nok, at de ikke strekker til, og får dårlig selvtillit av den grunn. Det skal så mye til å være "bra nok" på alle områder i dag, du skal være framgangsrik på jobben, en god mor, en god kone, en venninne som alltid er der for alle, være pen og slank nok osv osv osv. Kan godt forstå at folk blir gærne av mindre!

Gjest gjest1
Skrevet
Jeg tror mange sliter med at de ikke føler seg bra nok' date=' at de ikke strekker til, og får dårlig selvtillit av den grunn. Det skal så mye til å være "bra nok" på alle områder i dag, du skal være framgangsrik på jobben, en god mor, en god kone, en venninne som alltid er der for alle, være pen og slank nok osv osv osv. Kan godt forstå at folk blir gærne av mindre![/quote']

Som om jeg skulle sagt det selv.

Vi lever så sinnsykt fort og heftig, vi skal tjene bra, bo flott, være trendy i både klær og spisevaner, kjøre standsmessig, og dette tar faktisk hele livet fra folk. Vi bruker livene våre til å stresse rundt i jakten på symboler på status. Det er til å bli dårlig av. Da er vi egentlig tilbake på lykkespørsmålet - spørsmålet om vellykkethet og hvordan vi måler det.

Jeg sliter i hvert fall mest med at pengene aldri strekker til, enda jeg er forholdsvis nøysom, man må jo det som eneansvarlig med tre digre unger...

men når disse forlater redet og ikke er avhengig av meg mer, så går jeg av karusellen. Pakker ryggsekken min, kjøper et par gode sko, og legger ut på tur i verden.

Når jeg kommer tilbake kjøper jeg en liten leilighet, eller et lite hus, her eller i sydfrankrike. har ikke helt bestemt meg.

Skrevet

Stress og mangel på evne til å glede seg over dei små tinga som gjer ein lykkelig til daglig!

Gjest Dr Zoidberg
Skrevet

Byråkrati.

Selvtillit.

Allergi.

Meg.

Skrevet

Usikkerhet eller snarere dårlig selvtillit, som gir seg utslag på utrolig mange måter og som får utrolig mange konsekvenser.

Skrevet

Stress og følelsen av å ikke strekke til noen plass. Dårlig selvtillit. Dårlig økonomi og ikke minst kommunikasjon med sine nærmeste.

Skrevet

Dårlig økonomi

Lav selvtilitt

Ensomhet

Usikkerhet

Sliter en god del med de tingene selv og jeg tror nok det er mange i samme båt som meg.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...