Gå til innhold

Oppskrifter med hval

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har gode oppskrifter med hvalkjøtt? Har aldri smakt det før og kjøpte en sånn pakke med fryst hvalbiff og nå aner jeg rett og slett ikke hva jeg skal bruke den til :) Gode tips mottas med takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er det noen som har gode oppskrifter med hvalkjøtt? Har aldri smakt det før og kjøpte en sånn pakke med fryst hvalbiff og nå aner jeg rett og slett ikke hva jeg skal bruke den til :) Gode tips mottas med takk :)

Hvalkjøtt kan du bruke til nesten alt.

Jeg bruker det vanligvis i en hvalgryte. Det jeg da gjør er å kutte kjøttet i små biter, brune dette i en stekepanne. Så tar jeg og koker det i viltsaus, du kan enten lage den selv eller bruke posesaus. Eller du kan bruke en sånn jegergrytepose o.l. La det koke i 10-15 min. Tilbehøret består av det du liker, poteter, pasta, grønsaker osv.

Ellers går det an å steike det som biff. Eller ha det som tacokjøtt. Egentlig er det bare fantasien som setter grenser.

Et lite tips når du bruker hvalkjøtt. Tin kjøttet i kjøleskapet natten før i en bolle/beholder med vann og en ss med eddik. Edikken vil trekke ut noe av blodet fra kjøttet.

Lykke til!

Skrevet

Vi pleier å bruke hvalkjøtt i wok eller som biff. Har også prøvd det i taco. Hval er kjempegodt :jepp:

Har desverre ingen oppskrifter, men tilbered det i wok som hvilken som helst annen wok. Biff som vanlig biff. Taco som vanlig taco.. osv..

Mine erfaringer: Steiker du hval for mye så blir det seigt (samme som med biff)

Det beste er medium steikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...