Gjest Gjest_Silje_* Skrevet 29. januar 2009 #1 Skrevet 29. januar 2009 hei, hvor mye trenger man å rutte med i måneden ? tenker på å flytte på hybel, men er lærling, så blir sikkert trangt. uten tillegg så får jeg utbetalt 8000 i mnd, husleien var på 6500 kroner.. er det noen sjans at jeg kan klare meg ? med mye god vilje ? huff, er lei av å bo hjemme nå :s
Rosalie Skrevet 29. januar 2009 #2 Skrevet 29. januar 2009 Du finner garantert billigere hybel enn det. Du bør sitte igjen med 3-4000 etter at husleie er betalt.
Gjest Gjest_Silje_* Skrevet 29. januar 2009 #3 Skrevet 29. januar 2009 Du finner garantert billigere hybel enn det. Du bør sitte igjen med 3-4000 etter at husleie er betalt. ja det ville jeg sikkert gjort, men vil at det skal se litt fint ut også.. og jeg pleier å få tillegg i lønna , så jeg motar mer enn 8000 men dette er grunn lønn. å om jeg skulle få 8000 en måned burde jeg jo klare det, om jeg ikke unner meg noe ekstra den aktuelle måneden. ?
flickan Skrevet 29. januar 2009 #4 Skrevet 29. januar 2009 Hva er snittinntekten på i løpet av året da?
Gjest Gjest_Silje_* Skrevet 29. januar 2009 #5 Skrevet 29. januar 2009 Hva er snittinntekten på i løpet av året da? der spør du vanskelig. har ikke lønnslippene mine her. men er ikke lenge til jeg er ferdig med læretiden, så da blir det ikke noe problem å klare det, men akkurat de månende jeg har igjen bare..
hufsa! Skrevet 29. januar 2009 #6 Skrevet 29. januar 2009 ja det ville jeg sikkert gjort, men vil at det skal se litt fint ut også.. og jeg pleier å få tillegg i lønna , så jeg motar mer enn 8000 men dette er grunn lønn. å om jeg skulle få 8000 en måned burde jeg jo klare det, om jeg ikke unner meg noe ekstra den aktuelle måneden. ? Heia.Sosialen mener man må ha minst 4-4500 igjen når strøm og husleie er bet og det er så lite til en person at det har vært oppe i media og div at man burde legge på så en enslig har minst 6000 igjen, så da kan du tenke deg hor lite du har.Det er ikke mulig å klare seg på så lite vil jeg si.Hva med mobil? Du har jo ikke råd til kontantkort på 150 kr engang,Hva med strøm er det inni leia? Tv? Når alle må ha parabol o.l.Frisør kansje en gang i halvåret iallefall.Medisiner og lege om man blir syk,Ja det er uendelig mye mere au men det jeg vil fram til er at man må jo helst ha litt ekstra...Men en ting jeg kan si du har krav på bostøtte så da blir sikkert summen bedre ;-))
hufsa! Skrevet 29. januar 2009 #7 Skrevet 29. januar 2009 Ja,og sosialen MÅ hjelpe deg uansett (hvis du vil gå der) Syntes ikke det gjør noe for du er jo i arb så betyr jo ikke at du ikke gidder å jobbe ;-))
flickan Skrevet 29. januar 2009 #8 Skrevet 29. januar 2009 der spør du vanskelig. har ikke lønnslippene mine her. men er ikke lenge til jeg er ferdig med læretiden, så da blir det ikke noe problem å klare det, men akkurat de månende jeg har igjen bare.. Hvis du ikke engang kan gi et anslag på det hadde jeg vært forsiktig med å forplikte meg til så store utgifter hver mnd. Da er det bedre å bo billigere (og evt dårligere) til du har en mer sikker inntekt. I disse finanskrisetider er det ikke sikkert du får fast jobb med en gang du er ferdig. Vet ikke hvor du bor, men de fleste steder bør du kunne få rimeligere bosted uten at det nødvendigvis er en rønne. Har du tenkt på kollektiv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå