Gjest megsann Skrevet 29. januar 2009 #1 Skrevet 29. januar 2009 Hei. Jeg ønsker å få en mye fatere rumpe og gjerne større,vil rett å slett bygge litt rumpe;) Men hvordan får man til d uten standard øvelsene markløft og knebøy? Jeg har tilgang på treningsstudio hvor jeg hsr prøvd å kjørt mye på benpress maskina men synes ikke rumpa blir noe større. Noen m tips?
Kitty_katt Skrevet 29. januar 2009 #3 Skrevet 29. januar 2009 Hvorfor kan du ikke trene markløft og knebøy? Eller gjør du det og vil ha andre øvlser? Utfall er jo en god øvelse som tar skikkelig i rumpa.
Gjest daimyo Skrevet 29. januar 2009 #4 Skrevet 29. januar 2009 Hei. Jeg ønsker å få en mye fatere rumpe og gjerne større,vil rett å slett bygge litt rumpe;) Men hvordan får man til d uten standard øvelsene markløft og knebøy? Jeg har tilgang på treningsstudio hvor jeg hsr prøvd å kjørt mye på benpress maskina men synes ikke rumpa blir noe større. Noen m tips? Min påstand er at sprettrumpe er mye genetisk, men man kan selvfølgelig gjøre mest mulig ut av det man har likevel. Man kan helt klart bli fastere uansett genetisk utgangspunkt, ihvertfall. Jeg lurer også på om det er en grunn til at du ikke kan kjøre knebøy, da jeg mener dette er kanskje den suverent beste øvelsen for å bygge rumpemuskulatur (det hørtes litt merkelig ut... ). Vanlig markløft tar ikke noe på rumpa for meg, men jeg har skjønt at endel andre får den effekten. Jeg vil derimot anbefale strake markløft og utfall. Utfall er en kjempegod øvelse som tar skikkelig på rumpa. I tillegg kommer det en del andre faktorer inn; skal du bygge muskler må du spise riktig og nok, du må få nok hvile og trene slik at musklene stimuleres til vekst. For kvinner tar dette gjerne lang tid, så du må nok være ganske tålmodig om du skal bygge stor muskulatur. Du vil nok merke at du blir fastere mye fortere. Husk forresten på både knebøy, beinpress ol. å kjøre DYPT. Jo dypere du går, jo mer tar det på rumpa.
Chanel.No5 Skrevet 29. januar 2009 #5 Skrevet 29. januar 2009 Min påstand er at sprettrumpe er mye genetisk, men man kan selvfølgelig gjøre mest mulig ut av det man har likevel. Man kan helt klart bli fastere uansett genetisk utgangspunkt, ihvertfall. Jeg lurer også på om det er en grunn til at du ikke kan kjøre knebøy, da jeg mener dette er kanskje den suverent beste øvelsen for å bygge rumpemuskulatur (det hørtes litt merkelig ut... ). Vanlig markløft tar ikke noe på rumpa for meg, men jeg har skjønt at endel andre får den effekten. Jeg vil derimot anbefale strake markløft og utfall. Utfall er en kjempegod øvelse som tar skikkelig på rumpa. I tillegg kommer det en del andre faktorer inn; skal du bygge muskler må du spise riktig og nok, du må få nok hvile og trene slik at musklene stimuleres til vekst. For kvinner tar dette gjerne lang tid, så du må nok være ganske tålmodig om du skal bygge stor muskulatur. Du vil nok merke at du blir fastere mye fortere. Husk forresten på både knebøy, beinpress ol. å kjøre DYPT. Jo dypere du går, jo mer tar det på rumpa. Enig med innlegget her. Vil bare legge til at du bør trene tung styrke. Legg godt med vekter på en stang og øk etterhvert som det føles lettere, det krever endel tungt arbeid til for å bygge muskler og endre kroppsfasong, men med riktige øvelser, nok av riktig mat så skal du klare dette. Ha tålmodighet, søk gjerne litt hjelp hos en veileder eller personlig trener på ett senter, de kan vise deg hvilke øvelser som er viktig samt vise deg riktig utførelse for øvelsene for å unngå skader i tillegg.
Gjest Bolledeig Skrevet 29. januar 2009 #6 Skrevet 29. januar 2009 (endret) Hvis du ikke har anledning til å kjøre knebøy/markløft av ulike grunner finnes det et par gode øvelser der du bare trenger kroppsvekt som motstand (i hvertfall i begynnelsen). Mye bedre enn benpress, i hvertfall! Ettbeins knebøy ftTRZT3rsT8 Bulgarsk utfall q_Q8FKO7Ueg Endret 29. januar 2009 av Bolledeig
Chanel.No5 Skrevet 29. januar 2009 #7 Skrevet 29. januar 2009 Bra innlegg Bolledeig, skal si du legger sjelen i det =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå