Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2009 #1 Skrevet 29. januar 2009 Etter at Libresses tamponger skiftet produsent for noen år siden har jeg ikke klart å finne tamponger som ikke loer. Nå bruker jeg tamponger fra First Price fordi de er rimelige og fordi jeg ikke opplever at de loer mer enn normalt. Hittil har jeg bare følt at de loer litt før jeg stikker dem inn, men så merker jeg ikke noe mer. Hvis tampongen derimot ikke er helt "full" når jeg tar den ut, så kjenner jeg at noen av trådene blir hengende igjen. Mesteparten blir kanskje liggende langt ute slik at jeg kan få det ut selv, men hva med det som kanskje sitter igjen høyere opp i skjeden - kan ikke slikt skape infeksjonsfare? Eller kommer det ut av seg selv? Bruker noen av dere tamponger som dere synes ikke loer? Isåfall setter jeg veldig stor pris på tips!
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2009 #2 Skrevet 29. januar 2009 OB? synes ikke de loer noe særlig, tviler på at det er farlig uansett.. da ville de nok ikke solgt dem. (værtfall ikke i norge)
Varsia Skrevet 29. januar 2009 #3 Skrevet 29. januar 2009 Nei, det er ikke farlig, det var jo stor sak om dette for noen år siden da OB sluttet å produsere de lofrie, og da ble det garantert fra flere hold at litt lo er helt ufarlig. Dette "skylles" ut av kroppen etterhvert med naturlige væsker. Så farlig er det ikke, bare litt plagsomt for oss som i utgangspunktet var vant til å ha det lofritt... Jeg bruker også FP sine, de loer hverken mer eller mindre enn OB så...
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2009 #5 Skrevet 29. januar 2009 Ikke helt ufarlig med tamponger da. Death by Tampons. http://dailyuw.com/2005/5/18/death-by-tampon/
laperla Skrevet 29. januar 2009 #6 Skrevet 29. januar 2009 OB har vel en variant som heter Comfort? (Eller har de forsvunnet igjen? Har ikke sett de i butikk på en stund...) Denne typen loer i allefall ikke, og den er behageligere å sette inn.
Ethereal Skrevet 29. januar 2009 #7 Skrevet 29. januar 2009 Jeg har aldri opplevd noen problemer med OB sine. Og lo er ufarlig. Husker det var mye oppstyr om det for noen år tilbake. Det var på den tiden jeg leste TOPP. Ble litt bekymra ang dette med loingen, men de skreiv en ganske så fin reportasje om at det var helt ufarlig! Og til deg som skreiv innlegget om TSS så må jeg bare si at jeg syns det var veldig unøvendig. For det første er det advarsel om dette inni tampongpakkene (hvertfall OB sine), så de fleste jenter som har brukt tamponger før er nok ganske klar over dette. For det andre så er det ikke bare tamponger som kan føre til TSS, selv om det er større sjanse for å få det ved bruk av det. Og sist men ikke minst så syns jeg bare det er dumt å skulle skremme folk med slik! Det er veldig liten sjanse for å få det. Jeg ble selv redd for å bruke tamponger etter å ha lest historier om jenter som hadde fått TSS, og jeg skulle ønske jeg ikke hadde gjort det! Tamponger er så kjekt å bruke, og det gir mye bedre livskvalitet når man har mensen. Det syns hvertfall jeg!
hkarls1 Skrevet 29. januar 2009 #8 Skrevet 29. januar 2009 OB har vel en variant som heter Comfort? (Eller har de forsvunnet igjen? Har ikke sett de i butikk på en stund...) Denne typen loer i allefall ikke, og den er behageligere å sette inn. Den finnes ennå den ja. Genial
laperla Skrevet 29. januar 2009 #9 Skrevet 29. januar 2009 Den finnes ennå den ja. Genial I hvilke butikker kjøper du dem? Mins de hadde dem på Ultra, men der har de dem ikke lengre...
hkarls1 Skrevet 29. januar 2009 #10 Skrevet 29. januar 2009 I hvilke butikker kjøper du dem? Mins de hadde dem på Ultra, men der har de dem ikke lengre... Jeg har sett de på ICA og Mega hvertfall
laperla Skrevet 29. januar 2009 #11 Skrevet 29. januar 2009 Jeg har sett de på ICA og Mega hvertfall Takk for tipset:) Ikke ofte jeg har behov for det (takket være Cerazette), men når jeg først har det foretrekker jeg Comfort variantene.
hkarls1 Skrevet 29. januar 2009 #12 Skrevet 29. januar 2009 Takk for tipset:) Ikke ofte jeg har behov for det (takket være Cerazette), men når jeg først har det foretrekker jeg Comfort variantene. Ikke noe problem Bruker de på slutten av perioden jeg. Supert at de kom med denne varianten ja :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå