Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Nå kom jeg hjem fra et shoppingsenter og ser at bilen vår er skadet etter tyveriforsøk. Jeg sier dette til samboern og spør om han kan hjelpe meg med å finne ut hvordan jeg skal få melde det, slik at det går på forsikringen. For hvis jeg lar det gå, så må jeg betale for å få det fikset. Vel, han bryr seg ikke, og skjønner ikke hvorfor jeg skal ringe politiet og forsikringsselskapet.

Måtte bare lufte tankene litt.. skal ned på politistasjonen nå.. uf.

Endret av ninuska_
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jeg bare printe det ut og levere på politistasjonen?

Skrevet
Kan jeg bare printe det ut og levere på politistasjonen?

Bare en praktisk sak.

Om du ikke har full bonus + 3 år på forsikringen så lønner det faktisk og betale dette/skadene selv,det skal være bra mye skader for at det skal lønne seg og bruke forikringen med bonustap og alt. (det tar lang tid og blir dyrere premie om du får bonustap når du skal bygge deg opp igjen)

Sjekk dette med forsikringsselskapet.

På en annen side er det sikkert greit og anmelde saken,selv om det sikkert er max 10% sjanse for at personen blir tatt.

Skrevet

Vel, må du virkelig ha samboeren din til å støtte deg og hjelpe deg gjenom en hver liten situasjon som oppstår?

Jeg kan ikke se at dette var noe å ekspoldere for.

Det er da bare å enkelt å greit gå ned på politistasjonen og levere en annmeldelse vel. Hva samboeren din mener eller ikke er vel egentlig ganske irrelvent. Han er vel kanskje litt sløv med denne typen ting, vi har alle våre svakheter. Han mener det var for lite til å gidde å bry seg om, du mener det var en liten katastrofe. Det er bare å handle selv basert på det du mener, ferdig med den saken.

Skrevet

Synes det høres ut som en samboer som ikke er så opptatt av materielle ting.

Ingen dum egenskap det, igrunnen!

Skrevet

Glass-skade går vel gjerne uten bonustap forøvrig. Eller er det bare frontrute?

Skrevet

Skade oppstått ved tyveri fører vel aldri til bonustap? Man må ut med egen-andel så det lønner seg å sjekke at den ikke overstiger reparasjonskostnaden.

Skrevet (endret)
Vel, må du virkelig ha samboeren din til å støtte deg og hjelpe deg gjenom en hver liten situasjon som oppstår?

Hver liten situasjon? Jeg syns ikke at når han tar seg friheten til å kjøre den overalt at han kan trekke på skuldrene og si "Ja, så?". Jeg lurer på hva han hadde sagt om den ble stjålet. Det er skader på låsen. Og det går ikke under noen egenandel som jeg ser det i mitt forsikringsselskap.

Endret av ninuska_
Skrevet
Hver liten situasjon? Det er kanskje ikke rart jeg reagerer når det er bilen. Jeg syns ikke at når han tar seg friheten til å kjøre den overalt at han kan trekke på skuldrene og si "Ja, så?". Jeg lurer på hva han hadde sagt om den ble stjålet. Dessuten ser det ut til at den ble forsøkt stjålet utenfor leiligheten vår!..

Vi har hatt inbrudd i boden vår og i bilen vår. Ja jeg tenker "hver lille situasjon" jeg reagerte veldig lite på begge disse situasjonene, gikk å leverte anmeldelse men ellers ikke noen særlig reaksjon for uten om at jeg ble litt irritert.

Nei da, det er ikke rart at du reagerer på at noen forsøkte å bryte seg inn i bilen, men ikke alle gidder å bruke energi til å tenke og bekmre seg for ting som man likevel ikke kan gjøre noe med. Det som har skjedd har skjedd, det at man ikke reagerer stort behøver ikke å bety annet enn at man godtar situasjonen, at det har hendt, men at det ikke er vits å skape en "scene" av det.

Skrevet
Vi har hatt inbrudd i boden vår og i bilen vår. Ja jeg tenker "hver lille situasjon" jeg reagerte veldig lite på begge disse situasjonene, gikk å leverte anmeldelse men ellers ikke noen særlig reaksjon for uten om at jeg ble litt irritert.

Nei da, det er ikke rart at du reagerer på at noen forsøkte å bryte seg inn i bilen, men ikke alle gidder å bruke energi til å tenke og bekmre seg for ting som man likevel ikke kan gjøre noe med. Det som har skjedd har skjedd, det at man ikke reagerer stort behøver ikke å bety annet enn at man godtar situasjonen, at det har hendt, men at det ikke er vits å skape en "scene" av det.

Det blir ikke scene ut av det, men jeg syns ikke han har rett til å være likegyldig til det. Da kan han slutte å disponere bilen, og bare bry seg om den når han trenger å komme seg avgårde et sted.

Skrevet

Han synes vel ikke at skaden er stor nok til at det er verdt bryderiet da. Reaksjonen hans er det vel lite å gjøre med uansett.

Skrevet
Det blir ikke scene ut av det, men jeg syns ikke han har rett til å være likegyldig til det. Da kan han slutte å disponere bilen, og bare bry seg om den når han trenger å komme seg avgårde et sted.

Det var da fælt, da!

Jeg disponerer sambos bil, men jeg tror da virkelig ikke at han forventer at jeg skal skrike å bære meg hvis noe skulle skje med bilen av den grunn.

Og at noen hadde ødelagt låsen på bilen min hadde jeg sett på som en liten ting, ja. Men det kommer vel an på hva man har av utfordringer i livet sitt.

Skrevet

Jeg ville betalt dette selv. Å miste bonus o.l. pga en lås er ikke verdt det...

Å lever anmeldelse til politiet vil nok ikke føre til noe. Sambo gjorde dette, og eneste det hjalp til er at om de noen sinne kommer over samme type annlegg som de tok fra bilen hans så kan de ta kontakt og høre om det er hans.

Skrevet
Jeg ville betalt dette selv. Å miste bonus o.l. pga en lås er ikke verdt det...

Å lever anmeldelse til politiet vil nok ikke føre til noe. Sambo gjorde dette, og eneste det hjalp til er at om de noen sinne kommer over samme type annlegg som de tok fra bilen hans så kan de ta kontakt og høre om det er hans.

Jeg anmeldte det ikke til politiet på grunn av at de skal finne den som har gjort det. Det tviler jeg noen gang skjer, men jeg gjorde det på grunn av forsikringen. Jeg tror ikke man mister bonus på grunn av en lås, så det skal ikke være et problem. Håper bare ikke de kommer tilbake for å fullføre jobben sin, for da kommer de seg nok inn. :P

Skrevet

Dette er en fillesak i den store sammenhengen. Så du må ha det relativt greit som får dette til å bli en stor greie.

Skrevet
Jeg anmeldte det ikke til politiet på grunn av at de skal finne den som har gjort det. Det tviler jeg noen gang skjer, men jeg gjorde det på grunn av forsikringen. Jeg tror ikke man mister bonus på grunn av en lås, så det skal ikke være et problem. Håper bare ikke de kommer tilbake for å fullføre jobben sin, for da kommer de seg nok inn. :P

Trodde man mistet bonusen så fort man brukte forsikringen jeg.

Med mindre du bor på et område med kameraer og store verdier ble borte så må du nok ikke regne med at det skjer noe. Det blir liggende sammen med alt som blir stjålet, de har vel de anmeldelsene for å ha oversikt om de f.eks kommer over store mengder tyvegods.

Skrevet

Så mange ufølsomme folk... Det føles som et helvetes overgrep når noen går løs på tingene dine eller bryter seg inn i hjemmet ditt! Og det skaper store og vonde følelser at det går folk rundt som er villige til å gjøre sånt, uten at de bryr seg en tøddel om deg.

Om han ikke tok saken så tungt så ville jeg tenkt at mine følelser og mine saker ikke var viktige for ham. Jeg ville ikke forventet at han skulle ta det personlig, men jeg ville definitivt forventet trøst og litt støtte.

Skrevet

Du får ikke bonustap som følge av innbrudd/tyveri i bil, isåfall ville jeg vurdert sterkt å skifte selskap. Hva egenandel angår avhenger av forsikringsselskapet, og hva slags dekning du har på bilen.

Ta kontakt med selskapet du har forsikret bilen i, hver skadesak vurderes individuelt.

Digresjon, men - for alle som ikke har full bonus: Vanligvis får man bonusopprykk ved selskapsbytte etter 6 mnd fra hovedforfall. Bare et tips til de som driver og sparer opp ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...