Catzy Skrevet 28. juni 2003 #1 Skrevet 28. juni 2003 Leste om denne nåletampongen i Aftenposten: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/ar...rticleID=573246 Kort fortalt: FemDefence ser ut som og brukes som en vanlig tampong. Men dersom den utsettes for trykk forfra, kommer det til syne en sylskarp nål som penetrerer voldtektsmannens penis. Lurt eller ikke? Jeg syntes det hørtes lurt ut, hvis en mann prøver seg på noe som han ikke bør, så får han svi! Men min kjære mente at det kunne få et helt annet utfall: Fyren blir vill og gal og dreper eller i hvertfall skamslår damen i stedet for "bare" voldtekt. Og med gruppevoldtekt, da er du ille ute hvis du gjør noe sånn med "en av gutta". Tror han har et poeng, men jeg tror det er færre gjengvoldtekter enn singelvoldtekter og daterapes. Hva synes dere? Catzy PS: Selvfølgelig burde ingen kvinner trenge å bruke noe sånn, men voldtekter skjer fremdeles.
Silfen Skrevet 28. juni 2003 #2 Skrevet 28. juni 2003 Ganske tragisk å tenke på at verden er blitt så ille at man må finne opp noe slikt. Men jeg ser liksom ikke helt NÅR man skal bruke den. Alle vet jo at hyppig bruk av tampong vil tørre ut slimhinner og i verste fall gi ekle infeksjoner. Så om man går ute sent hver kveld, på byn ofte osv osv og bruker denne saken hver gang; hvordan vil ikke underlivet se ut til slutt?
Gjest Anonymous Skrevet 28. juni 2003 #3 Skrevet 28. juni 2003 Blir vel en løsning for noen som vil "felle" en mann ? Se for deg at du er ilag med en mann, du vil ta en hevn.... Du ber han med deg hjem og tilsynelatende er alt bare fint. Dere går til sengs....begge vil... Så ...er det rop om voldtekt! Hva da? En mann er skadet, anmeldt og i verste fall dømt ! Dette må bli hevngjerrige kvinners fineste våpen! vet ikke hvor mange, men det er en del falske voldtekter i Norge allerede. Ps) jeg tar avstand fra all slags vold, det var bare en tankevekker om hva som kan skje.
Silfen Skrevet 28. juni 2003 #4 Skrevet 28. juni 2003 Du sier noe der, gjest! Lanseres denne, kan det jo rett og slett bli farlig å være mann! Må kreve dama til GU før man tør å ha sex med henne. For å ta en Waco; det finnes jævlig mange utspekulerte lurendreiersker der ute!
*Lavendel* Skrevet 28. juni 2003 #5 Skrevet 28. juni 2003 Jeg tror ikke det ville ha noe for seg, illsint voldtektsmann som kan finne på noe værre enn å voldta (som tildligere nevnt), voldtekten skjer jo likevell, så lenge det er en penetrering er jo voldtektetn et faktum, den varer bare ikke så lenge. Som det også var nevnt her, når skal man eventuellt bruke en slik tampong?? Nei, god ide i grunn men jeg ser ikke for meg at det er gjennomoførbart... ....kan vi ikke bare kastrere helle gjengen da.... (Spøk, altså...)
Gjest Starya Skrevet 28. juni 2003 #6 Skrevet 28. juni 2003 Eller se for deg at du bruker en sånn, hiver deg litt hardt ned på sykkelsetet og "tampongen" oppfatter dette som et støt. Au.
Salt Skrevet 29. juni 2003 #7 Skrevet 29. juni 2003 For noen år siden leste jeg om en lignende oppfinnelse, det var en i Sør- Afrika som hadde funnet opp en giljotin- lignende sak. Den skulle plasseres som en tampong, men hvis du ble forsøkt voldtatt, så.....ja. Men det blir jo likevel noe helt annet, i Sør- Afrika skjer det jo utallige voldtekter hver eneste dag.
Gjest Embla s Skrevet 29. juni 2003 #8 Skrevet 29. juni 2003 Første tanke: God ide! Andre tanke: Ingen god ide i det hele tatt! Som Catzy sier: Dette kan utløse hevnreaksjoner som overgår "kun" en voldtekt. Er også enig med Starfish: Vi skal ikke behøve gå rundt med tamponger de ukene vi ikke har mensen, i tilfelle vi blir utsatt for voldtektsforsøk. Personlig syns jeg det blir å legge vel mye ansvar på oss kvinner. Da kan vi jo først slutte å bruke skjørt, sminke og tynne sommertopper, ikke sant... Eller vi kan slutte å gå ut... Eller vi kan bruke kyskhetsbelte (og legge nøklene hjemme..). Nei - de fleste av oss opplever innimellom å føle seg utrygg og redd på veg hjem, etc. At vi skal gå igang med slike virkemidler vil bare hemme og "straffe" oss ytterligere.
Crazee Skrevet 29. juni 2003 #9 Skrevet 29. juni 2003 Og tenk... tenk om det ikkje fungerte heilt som det skulle men stakk kvinna sjølv? Kanskje fungerte som mothake, slik at tampongen ikkje kom ut... (Huff, får frysningar ved tanken.)
Gjest Poirot Skrevet 29. juni 2003 #10 Skrevet 29. juni 2003 ....du har like fullt blitt voldtatt, med de traumene det måtte medføre.... Forhindrer mao ingenting. Du kan imidlertid risikere å bli SKIKKELIG rundjult og utsatt for enda mer vold. Mao, ingen god ide, selv om jeg syntes det med en gang jeg så den.
Tusenfryd Skrevet 29. juni 2003 #11 Skrevet 29. juni 2003 Vi fikk oss en god latter her i huset... nei, traumene vil ikke forsvinne. Men man vil få en følelse av hevn... :evil: og det kan i noen tilfeller gjøre godt. Jeg tror likevel på beskyttelse før det går så langt... beskyttelse av seg selv med ikke minikorte skjørt gjennom mørke parker, ta taxi hjem osv - samt telefon, følge og pepperspray.
Gjest Poirot Skrevet 29. juni 2003 #12 Skrevet 29. juni 2003 Vil bare si om pepperspray: -ikke sikkert man rekker å ta ut av veska ved overfall -i stressituasjon kan man risikere å spraye seg selv (pga må jo rettes riktig vei) -sterk mann kan ta den fra deg og bruke den MOT deg... -også er det jo forbudt, da (men jeg synes jo ike synd på en voldtektsmann som får det midt i fleisen!)
Gjest Kinga Skrevet 29. juni 2003 #13 Skrevet 29. juni 2003 Jenter, lær dere selvforsvar. Om nåletampongen tenkte jeg som Crazee: Au, tenk om du ender opp med å stikke deg selv. Vibeke
VesleBråka Skrevet 29. juni 2003 #15 Skrevet 29. juni 2003 Si at du har Aids og menstruerer flittig akkurat nå, kan kanskje skremme vekk 1 av...x voldtektsmenn...kanskje. Jeg tror at hvis en mann hadde prøvd å voldtatt meg, og jeg hadde hatt et øllglass innen rekkevidde, så hadde jeg kakket av toppen og kjørt det i ansiktet i retning øyet på ham, og deretter gjort et hederlig forsøk på å kjøre det inn i hjertet på ham... drømmetenkning og mange "hvis jeg hadde klart det" her, men likevel.. Hadde ikke angret et sekund etterpå ivertfall, uansett hvor mange nybakte koner og barn han måtte ha..
Væren Skrevet 29. juni 2003 #16 Skrevet 29. juni 2003 Jeg ser også for meg langt "verre" scener enn "bare" voldtekt hvis en overgriper ble rammet av en sånn "giljotin"... F### at det skal være nødvendig å klekke ut sånne redskaper i det hele tatt!!! For en syk verden...
Gjest Tristessa Skrevet 29. juni 2003 #17 Skrevet 29. juni 2003 Viste bildet til kjæresten. Han ble blek, taus og gikk for å ta oppvasken. :-? Litt skremt, ja.
Litago Skrevet 29. juni 2003 #18 Skrevet 29. juni 2003 Uff, Jeg tror voldtekstmenn ikke er ute etter sexen, men ønsker å utøve vold og nedverdige. Er redd for at voldtekstmannen hadde blitt så sint at han hadde drept meg hvis jeg hadde hatt en sånn tampong. Og jeg vil gjerne overleve. Tror jeg.
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 29. juni 2003 #20 Skrevet 29. juni 2003 Jeg vet ikke om jeg ser det helt logiske med å la en fremmed mann skade seg og blø inni en selv faktisk er noe sjakktrekk ovenfor egen helse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå