Saeria Skrevet 1. mai 2009 #41 Skrevet 1. mai 2009 Det stemme det, gjest. Dessuten sa min hudlege til meg at Roaccutan er særdeles effektiv i forhold til hudormer. Jeg var også veldig plaget med det på hele ryggen. Nå har jeg ikke en eneste en! I tillegg forsvant også de dype byllene, så for meg har Roaccutan vært en "lifesaver".
Gjest Gjest_Knøttet_* Skrevet 29. mai 2009 #42 Skrevet 29. mai 2009 Tenkte jeg skulle dele litt erfaring og oppdatere her! Jeg har nå gått på tetralysal i litt over 6 uker. Først 2 om dagen i 4 uker, deretter trappe ned til 1 tbl om dagen. Jeg har gått på 1 tbl i 2 1/2 uke nå, men igår så jeg meg nødt til å ringe hudlegen min igjen og spørre om jeg kunne trappe opp igjen... Når jeg tok 2 om dagen ble det sakte med sikkert mindre og mindre kviser - det kom INGEN underjordiske og vonde iløpet av de 4 ukene og nesten ingen små kviser heller. Bare noen overmodne hudorm-kviser som tørket relativt fort ut. Tror jeg kan telle kvisene som kom de 4 ukene på én hånd nesten. Men da jeg trappet ned til 1 tbl, begynte de sakte men sikkert og blusse opp igjen...de siste 2 ukene nå har jeg fått 2 supervonde underjordiske kviser og 3 litt mindre, men vonde... Så jeg ble igrunn litt trist og lei, for det virker ikke som om 1 tbl hjelper i det heletatt. Men legen sa jeg skulle begynne med 2 om dagen igjen i 4-6 uker til, før jeg prøvde å trappe ned igjen. Jeg har jo troen på at kvisene skal roe seg den perioden jeg nå tar 2 tbl om dagen igjen - men hva skjer om 6 uker når jeg må trappe ned igjen tro? Sansynligvis det samme... og hvis det skjer.......da må jeg på roacuttane fra august av..... jeg hadde håpet så INDERLIG at jeg slapp det, men det er ingen vei tilbake, jeg gir meg IKKE før jeg er kvitt kvisene nå!! Jeg har merket at humøret de 4 ukene ble bedre også, fordi jeg følte meg finere. Slapp å dekke til så mye som før. Bare et lett drag med mineral-pudder, så skjulte jeg de røde arrene (har endel merker og arr etter kvisene, men så lenge det ikke er kviser som buler ut i trynet, så er det enklere å akseptere røde merker synes jeg - huden ser trossalt mye jevnere ut.) Men nå har det kommet illrøde klumper igjen. Som ikke går ann å skjule uten å pute på så mye sminke at det ser dumt ut. Skal vedde på at jeg er en av de roacuttane ikke biter på heller... jeg er ikke den verste i mengde kviser men de virker så standhaftig! Popper opp en etter en, er ALLTID noen liksom.. Og det gir seg pokkern ikke heller ser det ut til Det ble et deppende innlegg ser jeg nå.... men er fordi jeg ret og slett er litt deppa nå
Saeria Skrevet 29. mai 2009 #43 Skrevet 29. mai 2009 For å si det sånn, så fikk jeg knapt nok noe effekt av tetracyklinene, så jeg fikk Roaccutan som funket helt supert. Så jeg vil tro at det ser mye bedre ut for deg. I og med at du faktisk responderer på tetracyklinene, skulle nok Roaccutan funke knall, dersom det er det du ender opp med.
Gjest Gjest_Knøttet_* Skrevet 1. juli 2009 #44 Skrevet 1. juli 2009 ....jeg tror nok det blir roa-kur på meg til høsten, gitt.... Kvisene vil ikke forsvinne. Jeg er snart ferdig med mitt 2. forsøk med to tabletter daglig, og skal snart trappe ned til 1 om dagen igjen. Og jeg synes jeg har blitt verre siste dagene/ukene. Akkurat som tabletterne ikke "biter" lengre?? Ikke vet jeg... Blitt litt feitere i huden igjen synes jeg, og har nå opptil flere litt større kviser i ansiktet Jeg har hudlegetime sist i august igjen, så får vente å se - hva legen sier. Men jeg er ikke fornøyd fortsatt, og da er det siste utvei. Blir isåfall skummelt å gå høsten i møte, siden jeg er så ekstreeeemt skeptisk på de tablettene Vi bruker også ladycomp (temp.måler) som prevansjon, noe som betyr at jeg må begynne på p-piller hvis jeg må på roa-kur. P-pillene er noe jeg nesten har like stor angst for.. Jeg kommer til å slutte på de så fort jeg kan etter jeg er ferdig med kuren isåfall, men er redd min naturlige (ekstremt stabile!) syklus skal komme på kjør etter p-pillebruk! Vet om fler tilfeller der personer som har sluttet på p-piller sliter med å få normale sykluser igjen.. Men men! Jeg ofrer MYE for å bli kvitt kvisene, så det får bare stå til.. Jeg lurer bare på hvordan perioden fra jeg nå må kutte ned dosen og frem til slutten av august blir.... det blir nok et kvisehelvete uten like igjen men jeg MÅ bare holde ut! og håpe på at det ikke tar helt knekken på meg, hverken ventetiden eller evt roa-kur og p-piller. Jeg føler meg ekstremt sytete her nå...... hehe Vet jo det er utrooooolig mange som går på p-piller, og at jeg er laaaangt ifra den eneste med kviseproblemer og at dere er mange som har overlevd roacuttane. Så jeg bør vel roe meg ned litt.....eh.. men - jeg føler det er godt å få utløp for frustrasjonen her
Saeria Skrevet 1. juli 2009 #45 Skrevet 1. juli 2009 Så dumt at tetracyklinene ikke virker ordentlig på deg. Ang. prevensjon, så må du ikke begynne på piller. Hva med å enten bruke kondom og/eller kobberspiral? Du vil uansett bli gravitestet via blod hver måned før du får ut ny resept, så det går nok bra. Jeg skjønner godt at du ikke vil på p-piller, og det er ikke et absolutt krav for å få roaccutan. Det anbefales to typer prevensjon, kondom + noe annet, så kobberspiral kan fint være det andre alternativet. Har du ekstremt stabile sykluser, er jo også ladycompen god prevensjon. Når jeg sluttet på p-ringen gikk det 6 måneder før jeg fikk EL igjen. Jeg hadde ustabile sykluser, men det har jeg alltid hatt. Min naturlige syklus varierer veldig. Allikevel ble jeg gravid på første EL, og det uten at vi hadde planer om barn. Så nå sitter jeg her og skal føde om knappe 6 uker. Håper det ordner seg for deg. Jeg syntes absolutt roaccutanen var verdt hver eneste bivirkning, og jeg hadde gladelig gjort det igjen dersom det ble nødvendig. Lykke til med neste besøk hos hudlegen!
Gjest Gjest_Knøttet_* Skrevet 1. juli 2009 #46 Skrevet 1. juli 2009 Så dumt at tetracyklinene ikke virker ordentlig på deg. Ang. prevensjon, så må du ikke begynne på piller. Hva med å enten bruke kondom og/eller kobberspiral? Du vil uansett bli gravitestet via blod hver måned før du får ut ny resept, så det går nok bra. Jeg skjønner godt at du ikke vil på p-piller, og det er ikke et absolutt krav for å få roaccutan. Det anbefales to typer prevensjon, kondom + noe annet, så kobberspiral kan fint være det andre alternativet. Har du ekstremt stabile sykluser, er jo også ladycompen god prevensjon. Når jeg sluttet på p-ringen gikk det 6 måneder før jeg fikk EL igjen. Jeg hadde ustabile sykluser, men det har jeg alltid hatt. Min naturlige syklus varierer veldig. Allikevel ble jeg gravid på første EL, og det uten at vi hadde planer om barn. Så nå sitter jeg her og skal føde om knappe 6 uker. Håper det ordner seg for deg. Jeg syntes absolutt roaccutanen var verdt hver eneste bivirkning, og jeg hadde gladelig gjort det igjen dersom det ble nødvendig. Lykke til med neste besøk hos hudlegen! Takk for svarene du gir, Saeria Jeg fortalte at vi brukte ladycomp til legen da han spurte om prevansjon, men han sa det ikke var godt nok jeg måtte ha en prevansjon der det var "praktisk umulig" å bli gravid, slik som p-piller.. Ladycomp var visst ikke sikker nok. (enda vi har brukt den i over 2 år og aldri oppnådd uønsket graviditet). Det er jo en grunn til at jeg har ladycomp istedet for p-piller - jeg vil ikke putte i meg de hormonene. OG jeg er velsignet med en stabil syklus fra naturen av, som jeg nesten kan stille klokka etter - så jeg synes det er nedtur å måtte begynne å putte i meg p-piller nå.. Men jeg skjønner at det er alvorlig mtp graviditet. (med min "flax" så klarer jeg vel nettopp det å bli gravid under prosessen eller rett før :gjeiper: ) Men takk for tips! Jeg skal spørre en gang til om han ikke går med på andre alternativer Lykke til med fødselen, Saeria måtte alt gå vel for deg!
Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2009 #47 Skrevet 1. juli 2009 Lurte på hva som skjedde etter at du var ferdig med roa...-kuren? Ble du kvitt kvisene? Har gått på kuren i 1,5 måned nå og huden har blitt bedre men kvisene har ikke blitt helt borte, og jeg får nye kviser hver dag... jeg går kanskje på en lav dose (1 og to tabletter annen hver dag)
Gjest lu Skrevet 1. juli 2009 #48 Skrevet 1. juli 2009 Anbefaler alle å ta en tur innom hudlegen før de begynner å kjøpe amsse kremer ogansiktsrens. Jeg har også gått på tetracyklin og det funket. I tillegg brukte jeg Finacea gelkrem som jeg smurte på morgen og kveld, og rensende fuktighetskremen Avene Cleanance. Jeg merket stooor forandring etter en måneds tid cirka, men kvisene kom tilbake når jeg sluttet. Det anbefales ikke å ta denne behandlingen om sommeren siden man kan bli mer ømfintlig for solen. Akkurat nå har jeg begynt på pillene Acno https://sunn24.secure.flexiweb.no/productview/19423931/ Jeg går på Diane nå og jeg har merket at jeg ikke får kviser så ofte lenger, men når jeg får de så etterlater de seg røde prikker og arr, selv om jeg ikke rører kvisene. Det er det største problemet mitt for de er der lenge etter at selve kvisen har forsvunnet. O m noen vet hvordan man kan dempe kvisearr og prikker så si ifra...
Saeria Skrevet 1. juli 2009 #49 Skrevet 1. juli 2009 Takk for svarene du gir, Saeria Jeg fortalte at vi brukte ladycomp til legen da han spurte om prevansjon, men han sa det ikke var godt nok jeg måtte ha en prevansjon der det var "praktisk umulig" å bli gravid, slik som p-piller.. Ladycomp var visst ikke sikker nok. (enda vi har brukt den i over 2 år og aldri oppnådd uønsket graviditet). Det er jo en grunn til at jeg har ladycomp istedet for p-piller - jeg vil ikke putte i meg de hormonene. OG jeg er velsignet med en stabil syklus fra naturen av, som jeg nesten kan stille klokka etter - så jeg synes det er nedtur å måtte begynne å putte i meg p-piller nå.. Men jeg skjønner at det er alvorlig mtp graviditet. (med min "flax" så klarer jeg vel nettopp det å bli gravid under prosessen eller rett før :gjeiper: ) Men takk for tips! Jeg skal spørre en gang til om han ikke går med på andre alternativer Lykke til med fødselen, Saeria måtte alt gå vel for deg! Takk, takk. Jeg ville absolutt vurdert kondombruk, eller kobberspiral den tiden kuren varer, nettopp pga. hormonene. Siden du alt har en stabil og fin syklus, og kanskje har tenkt til å bli prøver etter kuren (?), så ville jeg styrt unna piller. Lurte på hva som skjedde etter at du var ferdig med roa...-kuren? Ble du kvitt kvisene? Har gått på kuren i 1,5 måned nå og huden har blitt bedre men kvisene har ikke blitt helt borte, og jeg får nye kviser hver dag... jeg går kanskje på en lav dose (1 og to tabletter annen hver dag) Jeg har blitt kvitt de, ja. Akkurat nå som jeg er gravid får jeg litt sorte og hvite prikker i ansiktet da. Da i området rundt hake og langs kjeven. Dette vil forsvinne etter graviditeten er over. Ryggen min er helt prikkfri! I starten, altså i løpet av de første to månedene ca. fikk jeg mer kviser. De kom og gikk mot slutten av perioden. Etter det så jeg en stadig bedring. Jeg startet forsiktig med 1 tablett til dagen, og så økte jeg på etter en måneds tid. Da var jeg vel oppe i to for dagen. Det har ingenting å si hvor mange tabletter en tar. Tar en flere, øker en bare i bivirkninger. Derfor holdt min lege meg på to pr.dag resten av kuren. Det som er tingen med Roaccutan er at man SAMLET SETT skal oppi minimum 120mg roaccutan/kg kroppsvekt. De som tar større doser vil da bli fortere ferdig enn oss som tar lavere doser. Prisen å betale for høyere dosering er da større grad av bivirkninger. Prisen for mindre bivirkninger ved lav dose, er at kuren tar lengre tid.
hvitveis1 Skrevet 1. juli 2009 #50 Skrevet 1. juli 2009 Da jeg begynte på Diane forsvant alle kvisene mine og jeg kunne smøre hva som helst i ansiktet uten å få en enesten kvise. Byttet til andre p-piller etter ett år og kvisene kom tilbake, derfor begynte jeg på Diane igjen i oktober og huden ble fin. Men nå begynner kvisene å komme tilbake! :S Kan vel ikke bli "immun" mot Diane eller noe? Noen med samme erfaringer?
Gjest Gjest_Knøttet_* Skrevet 1. juli 2009 #51 Skrevet 1. juli 2009 Er ikke fremmed for å bli prøver etterhvert nei, så hormonell prevensjon er på alle måter siste utvei for meg. Det ville vært utrolig frustrerende for meg å få kluss mtp syklusen, når jeg setter så stor pris på stabiliteten som jeg gjør. Jeg har smerter første døgnet og tar 1-2 ibux, men det er også det eneste som er "dumt" med min mens. Jeg blør bare 4 dager, den kommer alltid til rett dato, og jeg har ingen humørsvingninger i forbindelse med den. Jeg får håpe på at ladykomp+kondom blir godtatt, med litt overbevisning :gjeiper: .... selv om det ikke hørtes sånn ut da jeg var der sist men. Det er vel det at det rett og slett er uakseptapelt å bli gravid under en sånn kur som gjør at legene er så strenge. Det holder vel ikke å bare bryte av kuren så fort man tester positivt - da er det sikkert allerede for sent og ungen kan være skadet. Det ville jo bare være helt forferdelig, siden jeg tror jeg hadde slitt VELDIG med å gjennomført abort. Men nå skal man ikke ta "sorgene" på forskudd
Saeria Skrevet 1. juli 2009 #52 Skrevet 1. juli 2009 Graviditet frarådes, ja, siden roaccutan er veldig fosterskadelig. Hør med legen om det går greit med kondom i tillegg til ladycomp.
hvitveis1 Skrevet 2. juli 2009 #53 Skrevet 2. juli 2009 Jeg går på Diane nå og jeg har merket at jeg ikke får kviser så ofte lenger, men når jeg får de så etterlater de seg røde prikker og arr, selv om jeg ikke rører kvisene. Det er det største problemet mitt for de er der lenge etter at selve kvisen har forsvunnet. O Samme problem! Ser ut som kvisa fortsatt er der selv om den er borte! Irriterende :S Og det tar laaang tid før de røde prikkene blir borte! Spesielt med underjordiske kviser dette skjer, og de klemmer jeg ikke på. Tips for å få de bort? Eller i det hele tatt unngå de.
Gjest Gjest_Knøttet_* Skrevet 2. juli 2009 #54 Skrevet 2. juli 2009 Samme problem! Ser ut som kvisa fortsatt er der selv om den er borte! Irriterende :S Og det tar laaang tid før de røde prikkene blir borte! Spesielt med underjordiske kviser dette skjer, og de klemmer jeg ikke på. Tips for å få de bort? Eller i det hele tatt unngå de. Ja hadde jeg funnet hemmeligheten, skulle jeg gitt dere den..... Selv om jeg ikke går på p-piller, så får jeg allikevel røde arr etter noen av kvisene - og det er lite gøy ja Det finnes en bitteliten tube på apoteket, som heter noe sånt som "kelo kote" (vet ikke om det staves sånn), jeg kjøpte den og prøvde en tube. Men jeg merket ikke noen dramatisk forskjell for min del.. Mulig den hjelper noen?? Ellers så har jeg prøvd denne snegle-kremen "elicina" (www.elicina.com), som skal være ypperlig mot kviser og arr og...ja alt har jeg intrykk av. Den har jeg. Bruker den i perioder, men synes ikke den heller er heeeeelt som den lover. Men jeg synes ikke det blir værre av en iallfall!! Så det kan jo hende at det forsvinner raskere når man bruker den, bare at jeg ikke er er tolmodig nok Begge disse er dyre kremer da, men...hvis man er desperat prøver man det meste! Disse to kremene er vel det eneste rådet jeg hår å komme med tror jeg... Forutenom den gode gamle aloevera-gelen da den kan brukes til det meste, gjør det aldri værre, og er forholdsvis billig!
Gjest Gjest_Knøttet_* Skrevet 2. juli 2009 #55 Skrevet 2. juli 2009 ........og invester i mineralfoundation, dere som ikke har gjort det enda (som bruker foundation). Selv sverger jeg til ID sin serie. Bruker dette for å dekke over disse røde merkene/arrene, og det dekker fantastisk. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten, for min del! Jeg fikk vite at fargen "light" var god for å dekke over rødheter, og det synes jeg stemmer. Det spørs vel litt på hvilken hud-farve man har, men light er ganske gjennomsnittlig tror jeg. Ikke for mørk, men ikke for lys heller. Før brukte jeg krem-foundation fra cubus, og kan skjønne dette ikke gjør det bedre for hverken arr eller hud... ingenting får jo pustet under der. jeg fikk høre av hudlegen min at det var helt OK å bruke ID. Og hvis man ville ha i krem-form istedet, så var det Vichy sin foundation. Jeg fikk med meg en prøve fra legen, og den het "vichy aera teint". Men personlig liker jeg pulver form bedre
Saeria Skrevet 2. juli 2009 #56 Skrevet 2. juli 2009 Husk at det er noen som reagerer på mengden bismuth i ID. Da kan alternativ som Glo minerals være bedre, da den inneholder mindre. Det er forøvrig også bismuthfrie alternativer å få tak i. Det kan en finne mer om på kosmetikkforumet. Selv har jeg en forholdsvis lys hud og brukte fairly light i foundation. Jeg har en anelse gultone i huden. Nå bruker jeg golden light i Glo sin pressede. Jeg syntes at ID ble for skinnende for meg. Mye pga. mengden med bismuth. Dog vet jeg om mange som liker den finishen. For de som har en veldig fet hud, kan La Roche posay sin serie være bra. Jeg bruker nå Effaclar-K kremen, da graviditeten har gitt meg fetere ansiktshud. Denne ble anbefalt av hudlegen min. Kremen kan kjøpes på apoteket. Ikke alle tåler den like godt, så jeg mener LRP har andre mildere alternativer også.
Gjest Heidi 18 Skrevet 3. juli 2009 #57 Skrevet 3. juli 2009 Heisann:) Jeg slet med veldig mye kviser ( da snakker jeg ikke bare om litt nupper og fet hud), og jeg prøvde absolutt alt i fler år helt fra jeg var 11-12 år.. Jeg har prøvd masse forskjellige produkter som er bestilt fra nettet og som man kan kjøpe på apotek og i butikker. Jeg har prøvd oxytetral ( sånn antibiotika du får hos legen) - dette gjorde det bare ENDA verre for meg. Om du er virkelig plaga og det hemmer deg - gå til en hudlege og start på Roaccutan!! Jeg gjorde det, og huden min er helt perfekt nå. Har ikke fått en eneste kvise etter at jeg avsluttet kuren i mars i år. Og jeg var skikkelig plaga av kviser! Jeg var også skeptisk siden det står så mye om det på nettet og hvor mye bivirkninger du kan få og hvor dyrt det er. Du får en del av kostnadene dekket, og dessuten så er prisen verdt det for alle som sliter med kviser! Disse medisinene er de eneste som virkelig hjelper og fjerner talgproduksjonen. Jeg gikk på de i 5 mnd, i vinterperioden. Jeg fikk veldig tørr hud, utslett på armene, flassa i ansiktet, sprukne lepper konstant og en del vondt i muskulaturen og leddene i kroppen. Det høres fælt ut, men det var ingenting i forhold til hvor plaga jeg har vært med kviser, og det var alt sammen verdt det!! Er helt tilbake som normalt nå og har veldig fin hud. Har fortsatt en del arr etter kviser, men det vil forsvinne med tiden. Ikke gidd og sløs tid på alt annet, for jeg lover det at dette er det som hjelper! Er du jente så må du bruke p-piller en mnd før du starter og gjennom hele perioden du går på det, og en mnd etter du er ferdig. Du må også ta blodprøver 1 gang i mnd hos hudlegen for å se at alt er bra og at du ikke er gravid. Medisinene er farlig for forsteret om man skulle blitt gravid. Lykke til Lover det at dette hjelper! Klem j 18.
Saeria Skrevet 3. juli 2009 #58 Skrevet 3. juli 2009 Man må ikke bruke p-piller, men det anbefales en prevensjon i tillegg til konvensjonell barriereprevensjon. Kobberspiral er f.eks. greit det også.
Gjest Knøtter Skrevet 3. juli 2009 #59 Skrevet 3. juli 2009 Heisann:) Jeg slet med veldig mye kviser ( da snakker jeg ikke bare om litt nupper og fet hud), og jeg prøvde absolutt alt i fler år helt fra jeg var 11-12 år.. Jeg har prøvd masse forskjellige produkter som er bestilt fra nettet og som man kan kjøpe på apotek og i butikker. Jeg har prøvd oxytetral ( sånn antibiotika du får hos legen) - dette gjorde det bare ENDA verre for meg. Om du er virkelig plaga og det hemmer deg - gå til en hudlege og start på Roaccutan!! Jeg gjorde det, og huden min er helt perfekt nå. Har ikke fått en eneste kvise etter at jeg avsluttet kuren i mars i år. Og jeg var skikkelig plaga av kviser! Jeg var også skeptisk siden det står så mye om det på nettet og hvor mye bivirkninger du kan få og hvor dyrt det er. Du får en del av kostnadene dekket, og dessuten så er prisen verdt det for alle som sliter med kviser! Disse medisinene er de eneste som virkelig hjelper og fjerner talgproduksjonen. Jeg gikk på de i 5 mnd, i vinterperioden. Jeg fikk veldig tørr hud, utslett på armene, flassa i ansiktet, sprukne lepper konstant og en del vondt i muskulaturen og leddene i kroppen. Det høres fælt ut, men det var ingenting i forhold til hvor plaga jeg har vært med kviser, og det var alt sammen verdt det!! Er helt tilbake som normalt nå og har veldig fin hud. Har fortsatt en del arr etter kviser, men det vil forsvinne med tiden. Ikke gidd og sløs tid på alt annet, for jeg lover det at dette er det som hjelper! Er du jente så må du bruke p-piller en mnd før du starter og gjennom hele perioden du går på det, og en mnd etter du er ferdig. Du må også ta blodprøver 1 gang i mnd hos hudlegen for å se at alt er bra og at du ikke er gravid. Medisinene er farlig for forsteret om man skulle blitt gravid. Lykke til Lover det at dette hjelper! Klem j 18. Heisann! Jepp, jeg er i full gang med å slutte å lide her... Oppsøkte vanlig lege i oktober i fjor og hudlege rundt jul ifjor, der var det 2-3 mnd ventetid, så kom dit rundt mars. Jeg måtte igjennom både oxytetral og tetralysal før jeg kunne settes på roaccutane, og det er altså det jeg holder på med nå..... Måtte gi det et halvt års tid minst tilsammen. Siden roaccutane ikke bør tas i sammenheng med sol, ville hudlegen min at jeg skulle gå på tetralysal ut sommeren og se om det hjalp, hvis ikke ble det roa-kur.. Så ting tar tid, merker jeg....... hvis jeg hadde fått begynt i oktober ifjor, hadde jeg jo sikkert vært kvisefri for lengst! Men det er vel rutiner på at man skal prøve alt annet først.... Men det er betrygende å høre at dere andre har god erfaring med roa, tross bivirkninger det hjelper utrolig å tenke på det!
Saeria Skrevet 3. juli 2009 #60 Skrevet 3. juli 2009 Ja, alt annet skal være prøvd først, og for mange hjelper det med tetracykliner. Synd det ikke hjalp deg. Får håpe du merker bedring i løpet av sommeren, eller at du får roaccutan til høsten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå