Gå til innhold

Grillfest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha et utradisjonelt bryllup, og har tenkt på å lage grillfest. Er det noen som har erfaring med dette? Hvor mange kokker og servitører trenger man til 50 gjester? Vi tenkte å ha en slags buffe der gjestene henter maten selv, men for å holde finstasen pen har vi funnet ut at det er best om de slipper selve grillingen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Henger meg på :) Vurderer også denne løsningen.

Til TS: Hvilken type mat og tilbehør er det du planlegger?

Skrevet

Vi hadde en lignende løsning da vi giftet oss i sommer. Vi hadde bestilt gjennom et cateringfirma, de stilte med kokk og grill. Vi hadde grillet ytrefilet av hjort, grillet lammelår, grillet svinenakke og grille entrecote. I tillegg leverte cateringfirmaet fløtegratinerte poteter, en annen type poteter, tre forskjellige typer salater, saus, tatziki og litt diverse tapas snacks. Alt ble dandert fint på et stort buffetbord i samarbeid mellom kokken og våre tre servitører.

Hvis noen skal ha et sånt opplegg på sørlandet kan vi absolutt anbefale jens eide i lillesand, det var de som leverte maten til vårt bryllup, de leverer over store deler av sørlandet tror jeg.

Vi var 40 stykker i bryllupet og endte opp med å betale 14500 kr for maten, da var det litt diverse spekemat (som ble servert til velkomstdrinken sammen med melon og jordbær), hele buffeten og nattmaten som var kreolske kjøttboller med salat.

det var masse mat, vi hadde fryseren full av rester helt frem til jul tror jeg. Vi fikk også masse gode tilbakemeldinger fra våre gjester.

Skrevet

Dette høres ut som et bryllup jeg vil bli invitert i :) Lykke til! Det blir kjempebra!

Skrevet
Vi skal ha et utradisjonelt bryllup, og har tenkt på å lage grillfest. Er det noen som har erfaring med dette? Hvor mange kokker og servitører trenger man til 50 gjester? Vi tenkte å ha en slags buffe der gjestene henter maten selv, men for å holde finstasen pen har vi funnet ut at det er best om de slipper selve grillingen.

Nå skal ikke vi ha grillfest, men catering i noe samme stil. Vi ble anbefalt to kokker til 50 stk. Mye gjøres klart på forhånd (salat, potetsalat, dressing, brød etc), og ulike deler kjøtt krever ulik behandling, så de mente at to holdt. Hør med kokkene :) Hva skal du ha servitørene til forresten? Drikken, oppryddingen?

Kan jeg spørre hvor dere skal ha grillfesten? Høres veldig koselig ut (kunne tenkt meg det selv), men har dere veldig stor hage??

Er det noen som vet om det er mulig å leie uteområde for grillfest?

Skrevet

Vi vurderer også denne løsningen. Vi skal lage istand mesteparten av maten selv, men leie inn noen til å stå for grillingen under selve middagen.

Vi kommer til å grille diverse pølser, kylling, laks, filet av storfe og gris, og ha masse gode salater og sauser til!

Vi har mulighet til å leie et område der det er muligheter for å være både ute og inne, så visst det blir supert vær blir det utebryllup, og om det blir styggvær så tar vi middagen inne!

Men jeg er litt usikker på drikke til maten.... bør man servere vin eller holder det med øl og cider?

Skrevet

Vi skal ha grillbuffet, vi har bestilt fra Håland kjøtt som er en lokal slakter her jeg bor, de stiller med 2-3 kokker til 70 personer.

Jeg gleder med så utrolig mye til og ha en litt anderledes middag :)

Vi skal ikke ha forett men sjokoladepudding, sitronformasj og div som de kan forsyne seg av etter maten.

Det vil bli servert øl,vin og cider til dette.

• 4 uker senere...
Skrevet

Vi gifter oss i sommer, og skal ha grillfest :)

Det eneste vi mangler er det perfekte sted å være... Noen som har tips til et sted i rimelig avstand fra Stavanger som har et pent område for grilling? Er ikke så nødvendig med mulighet til å spise innendørs da vi kan sette opp telt, men sanitærfasiliteter er et must.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...