Gå til innhold

Hvilket navn er finest?

Anbefalte innlegg

Gjest Hundedama
Skrevet

Jeg har flere navn som jeg synes er fine, men får ikke bestemt meg for hvem av dem jeg aller helst vil ha.

Leah

Frida

Pixie

Frøya

Hvilket av de synes dere er finest?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leah!!!!!!!!!!!!

det er et driiiiiiiiiiiiiiiit fint navn !!!!!

Skrevet

Pixie! Absolutt viss det er en liten/middels rase.

De andre navnene er... vet ikke, passer bare ikker til en hund

Skrevet (endret)

Det kommer, som en annen sier, an på rasen.

Er den liten og søt passer Pixie, for eksempel. Er det en litt større og elegant rase, så passer f.eks. Leah.

Ellers synes jeg Frøy passer bedre på hund enn Frøya. Jeg vet ikke hvorfor. Frida likte jeg ikke så veldig, sånn generelt, men det kan definitivt passe på noen raser/personligheter.

Grattis med hund, får man vel si? ;)

Endret av Wind
Skrevet
Ellers synes jeg Frøy passer bedre på hund enn Frøya. Jeg vet ikke hvorfor. Frida likte jeg ikke så veldig, sånn generelt, men det kan definitivt passe på noen raser/personligheter.

Eldstetispa her heter Freya - tostavelsesnavn er lettere å bruke på f eks innkalling enn enstavelsesnavn.

Skrevet
Eldstetispa her heter Freya - tostavelsesnavn er lettere å bruke på f eks innkalling enn enstavelsesnavn.

Synes Freya er bedre enn Frøya, da. Jeg likte bare ikke a-en bakerst der, når det kom en ø tidligere. Kall meg sær. ;)

Ser det med innkalling, ja. Er dog ikke noe problem på dyret hjemme, som har enstavelsesnavn. Bruker som oftest "kom", og ikke navnet hans, da, og da blir det jo enstavelse uansett.

Skrevet

No stress, jeg forventer uansett ikke at alle skal like navnene jeg velger på mine hunder ;)

Egentlig så likte jeg Pixie best av de nevnte navnene - Frøye er helt feil for meg (det er en øy), og Leah og Frida er så oppbrukte. Liker best navn som ikke "alle" har jeg..

Skrevet

Jeg syns Frøya. :)

Skrevet

Jeg syns Frida var et søtt navn da, men det syns jeg passer best til en liten hund. Vet ikke hvilken du har?

Skrevet

Jeg likte Frøya. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Langsyne
Skrevet (endret)
Jeg har flere navn som jeg synes er fine, men får ikke bestemt meg for hvem av dem jeg aller helst vil ha.

Leah

Frida

Pixie

Frøya

Hvilket av de synes dere er finest?

Pixie høres ut som en ivrig og leken hund, kommer annpå personligheta. Ellers synes jeg Frida høres fint ut :)

Endret av Langsyne
Skrevet

Ler meg ihjel!! Fikk ikke med meg at det gjaldt en hund før jeg hadde lest litt nedover... Trodde du var sprø som vurderte å kalle et barn Pixie :skratte:

Gjest Hundedama
Skrevet
Ler meg ihjel!! Fikk ikke med meg at det gjaldt en hund før jeg hadde lest litt nedover... Trodde du var sprø som vurderte å kalle et barn Pixie :skratte:

:fnise: Ja da ville jeg vært ganske sprø!

Tusen takk for tilbakemeldinger alle :) Jeg har ikke fått hunden enda, men må jo ha et navn klart. Har fortsatt ikke bestemt meg da... Rasen er forresten en Staffordshire Bull Terrier, en mellomstor tøff hund. Liker egentlig Pixie og Leah best, tenker meg at Frida er en litt rampete hund, Frøya er kanskje det jeg liker minst av de. Hm veldig vanskelig det her :klaske:

Skrevet

Jeg synes Pixie er finest. Litt annerledes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...