Gjest Avskåret Skrevet 29. januar 2009 #1 Skrevet 29. januar 2009 Noen som har noen innspill på dette? Jeg kommer vel kanskje til å bli politianmeldt som vanlig, min eks er jo ikke bare hysterisk, hun har heller ingen respekt for misbruk av politiets tid og ressurser. Men bør det ikke kunne gå an å ringe på døren, og si hei? Dette er tross alt en dame som sa hun trodde jeg skulle være mannen i hennes liv, og som lånte penger av meg som hun aldri har betalt tilbake. Det minste hun burde kunne gjøre, er vel å snakke litt? Er det ikke normalt? Hun snakket aldri med meg etter bruddet, bare slo opp via sms når hun følte hun hadde fått det hun kunne få ut av meg av tjenester og penger. Jeg fikk aldri en skikkelig "det er slutt"-klem. Jeg fikk et enkelt "takk for all hjelp" på sms-en. Men da jeg prøvde å ringe henne noen dager senere, så var det bare "jeg er ikke interessert. ikke plag meg. Ellers ringer jeg politiet". (Og hvis noen av dere tror jeg hopper over noe her, så gjør jeg ikke det - hun var faktisk slik. Det er helt rått, spesielt, nærmest sinnssvakt, men hun var slik.) Kjenner jeg henne rett, så er hun absolutt ikke like tøff i masken når hun er edru og møter en person ansikt til ansikt.
Gjest Leken Skrevet 29. januar 2009 #2 Skrevet 29. januar 2009 Hun høres jo ikke helt hyggelig ut. Hvorfor vil du da ha kontakt med henne? Det er sikkert en person der ute som kan gi deg den kjærligheten og respekten du fortjener. Hvis hun skylder deg penger, få en advokat til å skrive et krav til henne. Lykke til
Gjest KongS Skrevet 29. januar 2009 #3 Skrevet 29. januar 2009 Du fortjener en forklaring, tross alt har du drøsset penger til hun, du må da ha noen rettigheter over hun da.
Gjest Avskåret Skrevet 29. januar 2009 #4 Skrevet 29. januar 2009 Hvis hun skylder deg penger, få en advokat til å skrive et krav til henne. Lykke til Krav kan en jo skrive selv. Det har jeg gjort også, tidligere. Får bare svar på mail som følger: "Jeg skylder deg ingenting. Aldri kontakt meg mer på noe som helst vis. Alt vil bli politianmeldt" Dette er jo ganske utrolig av to grunner: - hun skylder meg faktisk noen tusen (og det kommer i tillegg til alt jeg spanderte på henne, som var veldig mye - men som jeg selvsagt ikke nevner) - jeg har aldri gjort henne noe galt, i det hele tatt. Det eneste er at jeg har vært frekk nok til å ringe noen veldig få ganger, sende mail mindre enn én gang i året For de som ikke tror det er mulig å være så frekk som henne, så er det altså fullt mulig. Alt går på innstilling - og hvor livsfjern og egoistisk man er. Vel, hun var til tider fantastisk da jeg var sammen med henne. Andre tider veldig tverr og krevende. Og alltid veldig dyr i drift. Og hun har problemer mentalt, ble visst misbrukt av sin far. Det kalles muligens BPD, det hun lider av - Borderline Personality Disorder. Hun får ikke til noenting i livet sitt egentlig, bare lever på måfå. Ja, hvorfor i all verden vil jeg ha kontakt med henne? Si det. Lurer på om det kunne ha hjulpet å snakke. Nå har jeg jo adressen hennes i alle fall, og det er jammen ikke ofte jeg har det. (Grunnet livsstilen sin, hvor hun lever på å få gaver og spandering fra menn, siden hun er så tiltrekkende, for så å droppe dem som en stein og ta inn nye menn i varmen, så er hun omtrent aldri å finne på 1881 e.l., og flytter rundt hele tiden, skifter mobilnummer veldig ofte - jeg aner ikke hva de er, for hun holder også dem borte, men hørte at hun skifter veldig ofte, for å "bli kvitt" karer, som hun har utnyttet osv osv.) Kanskje jeg kan føle at hun anerkjenner meg som menneske igjen? Kanskje hun til slutt vil lære, begynne å ta konsekvenser av sin livsstil? NOEN må jo gjøre det.. ? Hvis alle menn bare biter det i seg, så vil hun aldri lære. Forholdet med meg var visst et av de aller lengste hun har hatt, for øvrig.
Gjest ts Skrevet 29. januar 2009 #5 Skrevet 29. januar 2009 Du fortjener en forklaring, tross alt har du drøsset penger til hun, du må da ha noen rettigheter over hun da. Skulle tro det. Og politiet mener jeg har det. De er skikkelig lei av hennes anmeldelser, og bare henlegger dem sporenstreks som intet straffbart forhold. Men en vet aldri, det er et risikospill. En sjelden gang i blant så havner saken hos en politiadvokat som er feminist, og da er man plutselig overgriper, og hun offer - om en så bare har sendt uskyldige brev. Virkeligheten er jammen et rart sted å oppholde seg, dere.
Gjest *stine Skrevet 29. januar 2009 #6 Skrevet 29. januar 2009 Jeg skjønner at du gjerne vil snakke med henne igjen. om ikke for annet enn å få en avslutning, og "bli venner" igjen. men. helt ærlig. Er det virkelig verdt det, om muligheten er der for at du blir politianmeldt? Normale folk politianmelder ikke en ex fordi han ringer og sier hei, eller kommer innom. Hun høres, utifra hva du forklarer, ganske så utstabil. Hold deg unna henne. Det er vanskelig, jeg skjønner det. De fleste kan relatere til hvordan du har det. Det å få en avslutning. men det høres ikke ut som dere realistisk kan sette dere ned å snakke sammen som to voksne mennesker. Det er så mange flotte jenter der ute. Ikke kast bort tiden din på ei som ikke er bra for deg. Håper det ordner seg for deg
Gjest Illiya Skrevet 29. januar 2009 #7 Skrevet 29. januar 2009 Hun har tydeligvis ikke endret seg, og jeg tror du bare blir enda mer frustrert ved å prøve å kontakte henne og prate med henne igjen. Hva får deg til å tro at hun vil det, og hvis hun vil, tror du hun har noe fornuftig å komme med? Tror du må finne en annen måte å gå videre på. Prøve å legge det bak deg ved å faktisk akseptere at hun var sånn, og at det var hennes feil. Du kunne vel ikke gjort noe med det uansett.
Gjest Gjest_Minni_* Skrevet 29. januar 2009 #8 Skrevet 29. januar 2009 Krav kan en jo skrive selv. Det har jeg gjort også, tidligere. Får bare svar på mail som følger: "Jeg skylder deg ingenting. Aldri kontakt meg mer på noe som helst vis. Alt vil bli politianmeldt" Dette er jo ganske utrolig av to grunner: - hun skylder meg faktisk noen tusen (og det kommer i tillegg til alt jeg spanderte på henne, som var veldig mye - men som jeg selvsagt ikke nevner) - jeg har aldri gjort henne noe galt, i det hele tatt. Det eneste er at jeg har vært frekk nok til å ringe noen veldig få ganger, sende mail mindre enn én gang i året For de som ikke tror det er mulig å være så frekk som henne, så er det altså fullt mulig. Alt går på innstilling - og hvor livsfjern og egoistisk man er. Vel, hun var til tider fantastisk da jeg var sammen med henne. Andre tider veldig tverr og krevende. Og alltid veldig dyr i drift. Og hun har problemer mentalt, ble visst misbrukt av sin far. Det kalles muligens BPD, det hun lider av - Borderline Personality Disorder. Hun får ikke til noenting i livet sitt egentlig, bare lever på måfå. Ja, hvorfor i all verden vil jeg ha kontakt med henne? Si det. Lurer på om det kunne ha hjulpet å snakke. Nå har jeg jo adressen hennes i alle fall, og det er jammen ikke ofte jeg har det. (Grunnet livsstilen sin, hvor hun lever på å få gaver og spandering fra menn, siden hun er så tiltrekkende, for så å droppe dem som en stein og ta inn nye menn i varmen, så er hun omtrent aldri å finne på 1881 e.l., og flytter rundt hele tiden, skifter mobilnummer veldig ofte - jeg aner ikke hva de er, for hun holder også dem borte, men hørte at hun skifter veldig ofte, for å "bli kvitt" karer, som hun har utnyttet osv osv.) Kanskje jeg kan føle at hun anerkjenner meg som menneske igjen? Kanskje hun til slutt vil lære, begynne å ta konsekvenser av sin livsstil? NOEN må jo gjøre det.. ? Hvis alle menn bare biter det i seg, så vil hun aldri lære. Forholdet med meg var visst et av de aller lengste hun har hatt, for øvrig. Du bruker jammen mye energi på et menneske som gir blaffen i deg, synes du det gir deg noe? Jeg tror du ville tjent mye på å la fortida ligge og heller fokusere på hvor du er nå. Når det gjelder pengene: Eksen min skylder meg noen titalls tusen. En stund var jeg forbanna for dette og tenkte mye på det. Etterhvert begynte jeg å tenke litt annerledes, jeg var naiv og ordentlig dumsnill som lånte bort penger uten å dokumentere det, selv om jeg burde kunne stolt på min egen kjæreste. Dermed risikerte jeg også at det gikk som det gjorde, og må ta min del av ansvaret. Anbefaler deg å gjøre det samme. Det føltes deilig å la det gå, og nå er jeg bare kjempeglad for å være kvitt ham.
Gjest *Ulla* Skrevet 29. januar 2009 #9 Skrevet 29. januar 2009 Du virker jo helt syk i hodet, kom over henne! Hun er ikke interessert i å ha noe med deg å gjøre, så hvorfor skulle du ta kontakt med henne? Det gjør jo ting bare verre for deg selv. Herregud, det virker ikke som det er grenser for noen folk...
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2009 #10 Skrevet 29. januar 2009 gå videre i livet gjør deg selv den tjenesten, for du trenger det
Gjest ts Skrevet 29. januar 2009 #11 Skrevet 29. januar 2009 Du virker jo helt syk i hodet, kom over henne! Hun er ikke interessert i å ha noe med deg å gjøre, så hvorfor skulle du ta kontakt med henne? Det gjør jo ting bare verre for deg selv. Herregud, det virker ikke som det er grenser for noen folk... Hei, du er ikke tilfeldigvis eksen min, eller ei søster? Hvis du leser de andre svarene her inne, så er du den eneste som kommer med et så umodent svar som dette. Du har sikkert aldri opplevd å være i min situasjon? Veldig enkelt da, om damer bare kunne oppføre seg som henne, loppe penger av menn, og så bare avvise dem og late som om de ikke eksisterer lenger, og true med å politianmelde (og faktisk gjøre det) hvis de en sjelden gang ringer. Du mener at dette er slik virkeligheten er og burde være? For øvrig anmeldte hun også falskt for voldtekt en gang i tiden, som ledd i utpresning, fordi hun ville ha brystforstørrelse - trengte 50-60.000,-. Den gang var hun tidlig i tjueårene. Hun holdt på å bli tiltalt og kastet i fengsel, men det hun gjorde var at hun brukte kroppen sin noe så til de grader på han fyren som hun anmeldte falskt (og som på politiets oppfordring anmeldte henne for falsk anmeldelse osv), helt til han trakk anmeldelsen, som takk for all sexen. Han var svak, ingen tvil om det. Men politiet droppet til slutt saken, ettersom hovedvitnet hadde trukket seg. Og hun lærte av dette: Akkurat så langt har hun ikke gått siden. Det jeg forholder meg til er følgende: Hun sa til meg at hun aldri hadde opplevd det sånt før. Hun sa til andre at hun hadde trodd jeg skulle være mannen i hennes liv. I motsetning til de fleste, så fikk jeg innblikk i hva som har gjort henne slik hun er. På en måte kan jeg forstå det. Jeg vil bare at hun skal se på meg som et menneske igjen, stole på meg. Jeg bryr meg ikke lenger om pengene. Mulig noen av svarene til hennes atferd ligger her: http://www.nettpsykologene.no/personlig.ht...etsforstyrrelse (Personlig synes jeg, som vanlig, at engelskspråklige sider gir langt bedre og mer utfyllende svar, men det er kanskje ikke alle her som er så stødige i engelsk.)
Gjest ts Skrevet 29. januar 2009 #12 Skrevet 29. januar 2009 Du virker jo helt syk i hodet, kom over henne! Hun er ikke interessert i å ha noe med deg å gjøre, så hvorfor skulle du ta kontakt med henne? Det gjør jo ting bare verre for deg selv. Herregud, det virker ikke som det er grenser for noen folk... Og hvis du ikke allerede er klar over det: Hun har ikke lyst til å ha med noen som helst ekser, som hun har lånt penger av, utnyttet osv, å gjøre. Ser du et visst mønster her? Eller mener du at dette er helt normal og ok oppførsel? Jeg er en veldig prinsippfast person. Hatt flere lederverv og -stillinger. Jeg skiller meg ut fra det store flertallet ved at jeg følger mine egne prinsipper, og står på mitt. Jeg synes flere burde gjøre det, men folk flest er nå feige. Jeg er også selvsagt noe bekymret for hva som vil skje med henne om hun fortsetter med sin spinnville atferd og all snyltingen. Det kan gå galt, før eller siden.
Gjest *Ulla* Skrevet 29. januar 2009 #13 Skrevet 29. januar 2009 Hei, du er ikke tilfeldigvis eksen min, eller ei søster? Nei, heldigvis ikke.
Gjest *Ulla* Skrevet 29. januar 2009 #14 Skrevet 29. januar 2009 Jeg er også selvsagt noe bekymret for hva som vil skje med henne om hun fortsetter med sin spinnville atferd og all snyltingen. Det kan gå galt, før eller siden. Ja, det er der det ligger Stakkar, er du bekymret for henne? Hun trenger antagelig ikke deg til å passe på seg, med tanke på at hun ikke vil ha kontakt med deg. At du lånte henne så mange penger er jo din egen dumsnillhet. Hvis hun var så fæl med deg så hadde jeg bare kommet meg videre hadde jeg vært deg.
Ethereal Skrevet 29. januar 2009 #15 Skrevet 29. januar 2009 Du fortjener helt klart en forklaring, men er det egentlig noen vits i å utsette deg selv for dette her? Som du selv sier så kommer hun kanskje til å politianmelde deg og dermed kaste bort tiden til politiet, og også deg selv. Er det virkelig noen vits i å utsette seg selv for det? Dessuten, hvis hun er psykopat e.l så tror jeg ikke du kommer til å få noen unnskyldning eller få henne til å innse sine feil.
aline Skrevet 29. januar 2009 #16 Skrevet 29. januar 2009 For det første: Lån ALDRI bort mer penger en du har råd til å tape!!! Det er ett prinsipp jeg lever etter, har lært. for det andre: - hun skylder meg faktisk noen tusen (og det kommer i tillegg til alt jeg spanderte på henne, som var veldig mye - men som jeg selvsagt ikke nevner) - jeg har aldri gjort henne noe galt, i det hele tatt. Det eneste er at jeg har vært frekk nok til å ringe noen veldig få ganger, sende mail mindre enn én gang i året --- Kanskje jeg kan føle at hun anerkjenner meg som menneske igjen? Kanskje hun til slutt vil lære, begynne å ta konsekvenser av sin livsstil? NOEN må jo gjøre det.. ? Hvis alle menn bare biter det i seg, så vil hun aldri lære. Forholdet med meg var visst et av de aller lengste hun har hatt, for øvrig. Du kommer mest sannsynelig aldri til å se de pengene igjen, så mitt råd: bit i det sure eplet og glem dem, lær av det og lån aldri bort flere tusen kroner til NOEN. Hvor lenge siden er dette? dersom du sender mail mindre en en gang i året... er det noen år siden? Hvorfor er det viktig at hun anerkjenner deg som menneske? Hvorfor er hennes oppfatning av deg viktig for deg, så lenge du vet at hun driter i deg og har utnyttet deg? Du bør jobbe mer med å anerkjenne deg selv nok til at du ikke trenger hennes i det hele tatt, da kan du gå videre med hevet hode og glemme det som har skjedd. Hun vil antagelig ikke lære før hun er klar for det selv, så nei, jeg tror ikke hun kommer til å lære ved at du fortsetter å ta kontakt, og hun fortsetter å politianmelde deg. Ingen kan tvinge henne til å slutte med dette, det er kun hun selv som kan endre på henne. Gå videre, svelg kamelene og se deg om etter ett liv der du anerkjenner deg selv nok til å drite i folk som ikke bryr seg om deg.
Gjest Bond Skrevet 29. januar 2009 #18 Skrevet 29. januar 2009 Tråden er ryddet iht KGs regler. mrs_bond, mod
Shaz Skrevet 29. januar 2009 #19 Skrevet 29. januar 2009 La det ligge. Ja, hun skylder deg penger, men med mindre du har det skriftlig, kommer du neppe noen vei med det. Hold deg unna, og kom deg videre med livet ditt. Livet er for kort til å kastes bort på slikt tull som dette.
Gjest ts Skrevet 29. januar 2009 #20 Skrevet 29. januar 2009 (endret) La det ligge. Ja, hun skylder deg penger, men med mindre du har det skriftlig, kommer du neppe noen vei med det. Ser at temaet engasjerer i alle fall - det er rart med det. Hvorfor er dette et tema som engasjerer folk, lurer jeg av og til på? Vel, jeg har en del av det skriftlig. Jeg måtte stadig i banken for å sette inn penger til henne, i hennes bank. Jeg beholdt kvitteringene. Ellers så går det jo en liten djevel i meg: Jeg tenker at hun ikke skal få underkue meg, ikke skal ha "kustus" på meg. Joda, hun klarer sikkert å skremme de aller fleste menn hun har utnyttet, ved å si at hun skal politianmelde dem. Oftest holder det vel med trusselen. Men det faktum at hennes forrige politianmeldelse mot meg ble henlagt så fort som overhodet mulig, dagen etter den kom inn, og av en kvinnelig politijurist, som intet straffbart forhold, indikerer vel at politiet har fått snusen i hvem hun er for en, og hva hun driver med. Jaja, uansett om jeg oppsøker hennes hybel (i villahus) eller ikke, så skal jeg i alle fall gå bort til henne om jeg treffer henne på gaten igjen. Si hei. Spørre hvordan det går. Hun får lære seg først som sist å oppføre seg som folk, synes nå i alle fall jeg. Takker ellers for mange engasjerte svar og gode innspill Endret 29. januar 2009 av mrs_bond
Anbefalte innlegg