Gå til innhold

Hvilken ansiktskrem bruker du som har tørr og sensitiv hud

Anbefalte innlegg

Gjest frøken tørr hud
Skrevet

hei:)

Er det noen som har erfaring eller er ekspert på hudpleie til tørr ansiktshud for alderen ca 24-25 år her?

Jeg har en tørr hudtype som lett reagerer på kremer o.l. En krem jeg ikke reagerer på og som jeg bruker nå er A-Derma Exomega Face and Body krem. Men bør man ikke begynne å bruke noe forebyggende kremer når man nærmer seg 25 år? Denne A-derma kremen inneholder omega 6 og B3, men ikke noe annet.. Bør man ikke bruke kremer med feks vitamin E etterhvert?

Jeg bruker også en øyekrem fra avene, men det er ikke noe aktive ingredienser i denne heller.

Hvilke ansiktskremer og øyekremer anbefaler dere andre med tørr og sensitiv hud som er på min alder? Eller dere som er rundt 30, hva har dere brukt frem til nå?

Jeg vet at folk med tørr hud lettere får linjer, så vil gjerne forebygge dette. Fint å høre andre med tørr og sensitiv hud's erfaringer :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

[Personlig har jeg veldig god erfaring fra en økologisk serie, dn skincare.Dette er en veldig aktiv serie med vitaminer fra planteekstrakter. De fleste produktene tåles bra av sensitiv hud iflg. min hudpleier

Jeg har sensitiv hud, og bruker Face Protection, eye gel og Royal Facial Oil gentle, som et serum.

Gjest frøken tørr hud
Skrevet
[Personlig har jeg veldig god erfaring fra en økologisk serie, dn skincare.Dette er en veldig aktiv serie med vitaminer fra planteekstrakter. De fleste produktene tåles bra av sensitiv hud iflg. min hudpleier

Jeg har sensitiv hud, og bruker Face Protection, eye gel og Royal Facial Oil gentle, som et serum.

Hei:)

Hørtes ut som en veldig bra hudpleieserie. Liker at den er økologisk også!

Men hvor lenge har du brukt den? Og hvilke forbedringer har du sett? Og hva gjør feks øyekremen for huden rundt øynene dine? Hjelper den feks mot mørke ringer? Og er det forebyggende mot linjer og sånn?

Las på hjemmesiden deres at de hadde bl.a. peeling, - har du prøvd peelingene uten at den sensitive huden din reagerte?

Tusen takk for tipset!

Skrevet

Jepp den er suveren! Jeg har brukt den i 2 år nå.

Peeler huden med Jojoba scrub. Den inneholder enzymer som er snille med huden.

Øyegeleen er bestselgeren til DN fordi den inneholder nypefrøolje med naturlig a-vitamin og bioflavonoider-lecitin et eller annet som minsker blodårene. Jeg elsker gelen fordi den er så lett og merker at øyene ser mye freshere ut enn når jeg ikke bruker den.

Kill me if Im wrong;p

Hørtes ut som en veldig bra hudpleieserie. Liker at den er økologisk også!

Men hvor lenge har du brukt den? Og hvilke forbedringer har du sett? Og hva gjør feks øyekremen for huden rundt øynene dine? Hjelper den feks mot mørke ringer? Og er det forebyggende mot linjer og sånn?

Las på hjemmesiden deres at de hadde bl.a. peeling, - har du prøvd peelingene uten at den sensitive huden din reagerte?

Tusen takk for tipset!

Skrevet

Hei,

har samme type hud som deg, bruker selv serien for tørr hud fra Chanel. Har prøvd alt fra Kanebo, Lancome, Clarins, Mary Key og ja, you name it, men Chanel har de produktene som gir min hud det den trenger. Bruker øyesmikefjerner, remsemelk, tonicvannet, fuktighetskrem, skrubben og fuktighetsmasken i Chanel og er meget fornøyd med alt. Øyekrem skal jeg også kjøpe, måtte bare bruke opp den jeg hadde igjen i ett annet merke, ikke samvittighet til å bare kaste halvfulle produkter... Anbefaler å få testere hos parfymerier og hudpleiesalonger for å se hva du liker. Ta gjerne med tomme småbokser som du kan fylle oppi litt av testerene hos parfymerier siden de ofte kan være vanskelig å gi fra seg prøver på produkter =)

Skrevet

Bruker Clinique Superdefense som ansiktskrem og andre Clinique produkter til oyne, rens og peeling. Liker ikke ansiktsvannet deres, saa jeg bruker Cliniderm spray tonic (fra apoteket) istedefor som ansiktsvann.

Gjest frøken tørr hud
Skrevet
Hei,

har samme type hud som deg, bruker selv serien for tørr hud fra Chanel. Har prøvd alt fra Kanebo, Lancome, Clarins, Mary Key og ja, you name it, men Chanel har de produktene som gir min hud det den trenger. Bruker øyesmikefjerner, remsemelk, tonicvannet, fuktighetskrem, skrubben og fuktighetsmasken i Chanel og er meget fornøyd med alt. Øyekrem skal jeg også kjøpe, måtte bare bruke opp den jeg hadde igjen i ett annet merke, ikke samvittighet til å bare kaste halvfulle produkter... Anbefaler å få testere hos parfymerier og hudpleiesalonger for å se hva du liker. Ta gjerne med tomme småbokser som du kan fylle oppi litt av testerene hos parfymerier siden de ofte kan være vanskelig å gi fra seg prøver på produkter =)

Men er det ikke parfyme i chanel sine produkter?

Skrevet

Jeg har god erfaring med Decleor sin serie for sensitiv hud.

Bruker serumet Rose d'orient, og Harmonie gentle soothing cream.

Finnes også ultra soothing cream hvis en har veldig reaktiv hud.

Håper du finner en serie som passer deg!

Gjest Gjest_milla_*
Skrevet

origins, mushroom face cream:) kjempe god.

Skrevet

Jeg er 27 år og har tørr og sensitiv hud. Har vært hos hudpleier og fått anbefalt produkter som skal være "naturlige" men som jeg har reagert på. Vær obs på det når du er på jakt etter nye produkter, det er ikke sikkert at "naturlige" ingredienser er det beste for deg. (For eksempel ville en hudpleier selge meg et produkt med honning som skulle være veldig fint for sensitiv hud, men siden jeg er allergisk mot honning tør jeg ikke tenke på hvordan resultatet hadde blitt..)

Selv bruker jeg Body Shops Aloe vera gentle facial wash som er uten alkohol, parfyme, såpe og konserveringsmiddel. ELSKER denne! Den skummer og fjerner lett mascara (ikke vannfast) Koster en drøy hundings for en flaske. Og Clinique sin Continuous resque antioxidant night moisturiser for very dry to dy skin. Kremen er veldig tykk i konsistensen (er jo en nattkrem) men jeg har ikke funnet noen andre kremer som gir meg nok fukt og samtidig ikke irriterer... Den er i alle fall uten parfyme! Koster 350 kr eller noe.

Lykke til på jakten etter nye produkter i alle fall. Er mange fallgruber og mange som prøver å selge en ting som ikke kommer til å forandre annet enn tykkelsen på lommeboka di...

Gjest hudterapeut
Skrevet

tør og sensitiv hud Krever mye derfor det er bedre å spøre om råd hudpleie enn selger fra butikk-mange produkter inholder masse perfyme som huden ikke tåler .Bra krem gir fuktighet or roer huden ;-)

Gjest frk tørr hud
Skrevet
tør og sensitiv hud Krever mye derfor det er bedre å spøre om råd hudpleie enn selger fra butikk-mange produkter inholder masse perfyme som huden ikke tåler .Bra krem gir fuktighet or roer huden ;-)

Hvile produkter anbefaler du?

Skrevet

Jeg er 28 år og har eksem. Jeg bruker Dead Sea Spa Magik, den funker fint for meg. Har ikke begynt å tenke på forebyggende rynkekrem ennå, får ta det når jeg er over 30. ;-)

Skrevet

Har kommet over et lokalt produkt som heter ostrich newskin. Jeg bruker det på mitt tørre anskit, og må si det er mye mye bedre enn spenol som jeg har brukt tidligere. Det trekker godt inn i huden og når jeg snyter meg, blir jeg ikke tørr på nesen igjen. Inneholder faktisk emuolje og shea-butter om noen har hørt om det. Skal visst hjelpe mot psoriasis og eksem.

Gjest Gjest_Vibeke_*
Skrevet

jeg er 26 år og sverger til økologisk kaldpresset jojobaolje, som jeg kjøper på nettet. Den trekker fort inn i huden og kan brukes til tørr og fet hud siden den normaliserer huden. Jeg er kjempefornøyd med den. Får silkemyk hud. Kan brukes overalt også som øyeolje. For tiden er den på tilbud til kr. 170,- for 120 ml.

Skrevet
jeg er 26 år og sverger til økologisk kaldpresset jojobaolje, som jeg kjøper på nettet. Den trekker fort inn i huden og kan brukes til tørr og fet hud siden den normaliserer huden. Jeg er kjempefornøyd med den. Får silkemyk hud. Kan brukes overalt også som øyeolje. For tiden er den på tilbud til kr. 170,- for 120 ml.

Link?

Gjest Gjest*Elisabeth
Skrevet
Link?

på urtekosmetikk.no tipper jeg. nettopp bestilt ansiktskrem (appelsinblomst), 100% naturlig leirmaske for hår og ansikt og leppebalm derfra. spent på å prøve!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...