Gå til innhold

Ønskelister

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det med ønskelister? Hvordan får gjestene tilgang til den på en måte? Vet det er vanlig å legge inn ønskelister hos Tilbords eller Glassmagasinet eller lignende, men hva om man f.eks ønsker seg sportsutstyr i tillegg. Legger man da ved en liste til innbydelsen? Eller er det vanlig å lage en hjemmeside? På en måte synes jeg det er rart å skrive en "handleliste" til gjestene også, er jo ikke derfor de er invitert. Men vet jo det er vanlig at brudepar får masse gaver, og som gjest er det jo greit å ha en liste å forholde seg til... Huff, jeg er virkelig blank på hvordan dette gjøres, så håper noen kloke hoder kommer med en forklaring til meg om hvordan det er vanlig å gjøre det :)

Skrevet

Vi har laget en hjemmeside som vi skriver adressen til på innbydelsen. Her får gjestene enda litt mer informasjon om bryllupet, hvem som er toastmaster, forlovere osv. og ønskeliste. Der skriver vi alt vi ønsker oss.

Gjest O-Ren Ishii
Skrevet (endret)

Vi skriver ingenting om ønskeliste i invitasjonen, synes det er uhøflig å legge ved ønskeliste. I utgangspunktet ønsket vi ikke å ha ønskeliste siden det er stor nok gave at gjestene kommer, men siden de fleste ønsker å gi gave er det nok fint med en liste likevel.

Vi kommer derfor til å opplyse om ønskeliste til de som etterspør den. Vi ønsker ikke å bruke Bryllupslisten el.l., så vi lager en egen ønskeliste på nett som er passordbeskyttet. Der kan gjestene som ønsker å gi gave gå inn. Av praktiske årsaker lages listen slik at de som kjøper gave som står på listen kan gå inn og "huke av" det de har kjøpt, evt skrive inn hvor mange som er kjøpt av f.eks en gaffel. Fungerer dermed veldig likt Bryllupslisten og dens like (siden den gir info om hvor mye som er kjøpt av noe), men den er butikkuavhengig.

Endret av O-Ren Ishii
Gjest Gjest_c_*
Skrevet
Vi har laget en hjemmeside som vi skriver adressen til på innbydelsen. Her får gjestene enda litt mer informasjon om bryllupet, hvem som er toastmaster, forlovere osv. og ønskeliste. Der skriver vi alt vi ønsker oss.

dette har vi også gjort!

fått masse positive tilbakemeldinger på det :)

der har vi både ønskeliste med diverse ting og link til ønskelisten vår på glasmagasinet!

Skrevet

Vi har laget en liste på jernia.no. Der kan man også legge inn bilder og info om ting man ønsker seg som er å få kjøpt andre steder. Gjestene kan også registrere kjøp slik at det er mindre sjanse for å få dobbelt av noe. Man kan legge inn bilde av seg selv og en tekst til gjestene.

Vi har opplyst om gavelisten på Bryllupsbloggen vår.

Skrevet

Hørtes smart ut å skrive adressen til en hjemmside i innbydelsen, da kan man også legge inn annen informasjon (veibeskrivelse osv) der også i tillegg til ønskelisten. Pluss link til evt. ønskeliste på tilbords, jernia osv. Lister dere bare opp ønskelisten slik da:

- dobbelt vaffeljern

- telt

- sølvtøy

- kunst

- osv

eller???

Er det noen side på nett hvor de tilbyr på en måte ferdiglagde, gratis hjemmesider? Trenger ikke være så fancy... :)

Skrevet

Mange ønsker å gi fine gaver i bryllup, og vil ofte kjøpe noe dyrt selv om ønskeliste ikke er kommunisert, derfor synes jeg gavelister er en positiv ting.

Jeg har inntrykk av at de fleste har liste minst to steder.

Vi hadde allerede mye kjøkkenutstyr og alt vi trengte til huset, så vi lagde en ønskeliste med utstyr, blant annet kunst, fiskestenger og tilskudd til reise.

Hvordan det ble kommunisert? Når vi fikk spørsmål henviste vi til "riktig" liste. Dvs besteforeldre til glassmagasinet, venner til sportsbutikken.... Men understreket alltid at dyr gave ikke var nødvendig. Vi ga også den fulle oversikten til foreldre og forlovere, slik at de kunne tipse om hva vi ønsket oss mest. Personlig pleier jeg ofte å høre med brudeparets nærmeste om hva de har mest lyst på, da mange synes det er flaut å sende ut lister og nevne dyrere gaver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...