Gå til innhold

Hvilken ansiktskrem bruker du som har tørr og sensitiv hud

Anbefalte innlegg

Gjest frøken tørr hud
Skrevet

hei:)

Er det noen som har erfaring eller er ekspert på hudpleie til tørr ansiktshud for alderen ca 24-25 år her?

Jeg har en tørr hudtype som lett reagerer på kremer o.l. En krem jeg ikke reagerer på og som jeg bruker nå er A-Derma Exomega Face and Body krem. Men bør man ikke begynne å bruke noe forebyggende kremer når man nærmer seg 25 år? Denne A-derma kremen inneholder omega 6 og B3, men ikke noe annet.. Bør man ikke bruke kremer med feks vitamin E etterhvert?

Jeg bruker også en øyekrem fra avene, men det er ikke noe aktive ingredienser i denne heller.

Hvilke ansiktskremer og øyekremer anbefaler dere andre med tørr og sensitiv hud som er på min alder? Eller dere som er rundt 30, hva har dere brukt frem til nå?

Jeg vet at folk med tørr hud lettere får linjer, så vil gjerne forebygge dette. Fint å høre andre med tørr og sensitiv hud's erfaringer :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har slitt med samme problem som deg... Har slitt med stram, sensibel hud med tørre flekker! I høst begynte jeg med en serie produkter som heter Danné som jeg kjøper hos hudpleier... Disse skal visstnok jobbe ned på cellenivå... De har ihvertfall hjulpet meg veldig godt!! :)

Skrevet

Veksler mellom jojobaolje og sheasmør. (Og snart kommer enkelte her og nevner kviser, og at jeg om en tid kommer til å få bruk for produkter fra marini, obagi ol. Vel, det har fungert i 10 år, mulig huden min endrer seg, men det ser ut som huden min liker den behandlingen den får)

Gjest Melovesun
Skrevet

Har prøvd mye forskjellig, men faller alltid tilbake på Dermalogica og Decleor. For tørr og sensitiv hud vil jeg anbefale Dermalogica - Skin smoothing creme

og Decleor - Hydra Floral.

Har også brukt apotekets a-krem i det siste. Den gir utrolig mye fuktighet, uten at huden føles fet.

Gjest Domus Nova
Skrevet
Har prøvd mye forskjellig, men faller alltid tilbake på Dermalogica og Decleor. For tørr og sensitiv hud vil jeg anbefale Dermalogica - Skin smoothing creme

og Decleor - Hydra Floral.

Har også brukt apotekets a-krem i det siste. Den gir utrolig mye fuktighet, uten at huden føles fet.

Har samme problem, er litt eldre enn deg. Foreslår at du bare prøver deg frem, for å se hva du tåler. Selv om om har sensibel hud er det veldig forskjellig hva man reagerer på. Jeg fikk en skikkelig reaksjon på A-creme. Rød og flasset, så ikke ut! Gikk til hudpleier, hun anbefalte ansikts- og øyekrem fra Decleor.

Når det gjelder forbygging av rynker og linjer så er føste bud å beskytte huden mot solen. I følge hudleger er ikke vanlig ansiktscreme med SPF 15 nok. Jeg kjøper en tyntflytende solkrem for ansikt på apoteket,La Roche Posay faktor 50, som jeg blander med fuktighetskremen.

Skrevet

Jeg bruker Vichy fra apoteket. Har variert litt mellom Thermal Fix 1 og Thermal Fix UV.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...