Gå til innhold

Hva ønsker dere dere til bryllupet?

helenen

Anbefalte innlegg

Jeg syns det er vanskelig å komme på noe jeg.. Vi har bare satt opp et servise, men syns det vil være litt kjedelig å BARE få ting en putter i kjøkkenskapet etterpå. Så hva ønsker dere dere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ønsker meg bryllupsreise :) og barnevakt til alle unga i 2 uker :P

Trenger ikke kjøkkenting.

Setter mere pris på en ferie med min kjære..

heeelt alene bare oss to.

<3 :rødme: :bryllup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde diverse ting på lista, men få typiske kjøkkenting. Noe som var svært praktisk å ønske seg, som vi også fikk mye av, var gavekort på Ikea.

Vi har allerede kjøpt ny sofa, div småting som vi manglet, to skap til gjesterommet, sengetøy/dyner/puter og har fremdeles igjen penger på kortene. Når man har mye penger på gavekortet er det lettere å unne seg den luksusen at man bestiller frakt av varene, og får alt kjørt og båret opp til den etasjen man bor i! :)

Vi er også glade for at vi ønsket oss kunst. Et par av våre venner ga oss store bilder som de har tatt selv (de driver med fotografi). Pluss at vi fikk gavekort på kunstforretning. Fine ting som kommer til å prege leiligheten vår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er veldig glad i kunst selv, så det hadde vært kjempeflott. Men kunst er jo veldig dyrt, og et er vel ikke vanlig å gå sammen og "spleise" ? Vil liksom ikke sette opp kjempedyre ting og forvente at gjestene skal kjøpe gave til over 1000 kr ... Men vi kan jo ønske oss gavekort på butikker som selger kunst. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii

- Servise, usikker på type ennå

- Bestikk (vi samler allerede på dette)

- Kjøkkenmaskin (?)

- Nytt fjelltelt

- Diverse klatreutstyr (dobbeltau, kamkiler)

- "Kjærestesoveposer" (to soveposer som kan kombineres til en pose vha glidelåser)

Vi skal ha stort bryllup, derfor en del ulike ting på listen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii
Ja, jeg er veldig glad i kunst selv, så det hadde vært kjempeflott. Men kunst er jo veldig dyrt, og et er vel ikke vanlig å gå sammen og "spleise" ? Vil liksom ikke sette opp kjempedyre ting og forvente at gjestene skal kjøpe gave til over 1000 kr ... Men vi kan jo ønske oss gavekort på butikker som selger kunst. :)

Jeg har selv stort sett kun gitt spleisegaver i bryllup. Mange som gjør det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok! Men da vet jeg at det ikke er helt uvanlig likevel :) Det første bryllupet jeg skal gå i blir mitt eget, så har ikke så mye peiling ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke dumt det. Vi fikk både pengegaver som var øremerket kunst, og et gavekort på et galleri. Galleriet var dessverre ikke helt i vår smak, men vi har bestilt noe et annet sted som ER i vår smak, og bruker gavekortet fra galleriet på innramming, som de utfører der, og som også er dyrt.

Lurt å nevne ett bestemt galleri hvis dere er mer bevisste på dette enn det vi var :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble mye kjøkkenting på oss.

Men også kjøkkenmaskin, gavekort på IKEA m.fl. møbelforretninger.

Folk var flink til å følge ønskelisten og de som ikke gjorde det kjøpte fantastiske gaver som var midt i blinken!

Det har vært lignende tråder her før. Søk på ønskelister og bryllupslister, da får du nok opp noen treff og mange ideer. En kan stort sett ønske seg hva som helst ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at det er kjedelig å få ting en pakker i skapet, men servise trenger jo ikke å være det, dere kan ønske dere servise som dere kan bruke hver dag. Vi har i mange år samlet på Con Gusto mundo som er servise som blir mye brukt på restauranter og vi bruker det hver dag, men det er såpass slitesterk at det ikke blir slitt og stygt, samtidig som at det er enkelt og kan lett pyntes opp me dekketallerken, serviettringer etc til fest.

Det samme med bestikk, vi har valgt Hardangerbestikk som er pent, men likevel slik at en kan bruke det hver dag, og glass fra Rosendahl som også er enkel, men pent. Så det er ikke mye som støver bort i skapene våre.

Ellers fikk vi noen flotte bilder/kunst, vaser (det er jo koselig å ha når vi får blomster), fint sengetøy kan en ønske seg, stilig timer til matlaging, opptrekkere, gavekort på møbelhus, lampehus, penger til bryllupsreise.

Endret av LilleMy28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- "Kjærestesoveposer" (to soveposer som kan kombineres til en pose vha glidelåser)

Beklager kupping av tråden, men kan du fortelle meg hvor man får tak i dette? Den skal på lista vår også ;D

Vi ønsker oss også telt, og utstyr til fjelltur (sko, jakker osv).

Ellers ønsker vi oss gavekort på IKEA osv. fordi bryllupet er i utlandet og folk skal slippe å "drasse" med seg ting. Vi har ikke peiling på hva vi ville ønsket oss av bestikk osv. for vi har egentlig alt vi trenger av sånt fra før av.

Ellers har vi ønsket oss store innrammede bilder (bilder folk har tatt selv og er veldig fornøyde med) til å ha på veggen vår. Mange hobbyfotografer i familien vår, og vi synes sånt er gøy, uansett hvor uh... uerfarne fotografene er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager kupping av tråden, men kan du fortelle meg hvor man får tak i dette? Den skal på lista vår også ;D

Vi ønsker oss også telt, og utstyr til fjelltur (sko, jakker osv).

Ellers ønsker vi oss gavekort på IKEA osv. fordi bryllupet er i utlandet og folk skal slippe å "drasse" med seg ting. Vi har ikke peiling på hva vi ville ønsket oss av bestikk osv. for vi har egentlig alt vi trenger av sånt fra før av.

Ellers har vi ønsket oss store innrammede bilder (bilder folk har tatt selv og er veldig fornøyde med) til å ha på veggen vår. Mange hobbyfotografer i familien vår, og vi synes sånt er gøy, uansett hvor uh... uerfarne fotografene er ;)

De selges på enkelte sportsforretninger. Kjenner et par som har en sånn sovepose, og de var veldig misfornøyd med sin; det ble grusomt varmt og klamt. Så de gikk tilbake til de vanlige soveposene sine. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kupper litt jeg også :)

Vi har helt vanlige soveposer av to forskjellige merker, men vi klarer og koble de sammen til "kjærestesovepose" fordet...

Ellers skal vi også ønske oss friluftsutstyr samt glass og kaffeservise, kjøkkenmaskin og sikkert mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...