Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Noen 19-20-åringer som har vært hos tannlege i det siste? Jeg fyller 20 dette året (nov) og lurer på om jeg skal betale full pris hos tannlege?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er du mellom 18 og 20 år betaler du bare 25% av det det koster når du går til tannlegen.

Jeg er usikker på om dette bare gjelder for den offentlige tannhelsetjenesta, eller om det gjelder private tannklinikker også

Skrevet

Kommer litt ann på. Gamletannlegen min hadde fram til det året man fylte 20. Men alikevel ikke like god rabatt som om man var under 18.

Skrevet

under 18 er vel alt gratis overalt?

Skrevet
under 18 er vel alt gratis overalt?

Nei, bare offentlig.

Skrevet

Det er gratis til og med det året du fyller 18 ja.

Jeg har alltid brukt den offentlige tannhelsetjenesten, så kan ikke svare for private klinikker...

Du slipper unna billig når du bare skal betale 25% da.. Jeg var nettopp til tannlegen med to hull+tannrens og fjerning av tannsten. Betalte 2700 kroner. Prisen inkluderte 3 bedøvelser som hver kostet 105 kroner

Hadde jeg vært under 20 hadde jeg sluppet unna med å betale behagelige 675 kroner

Skrevet

Som 19-åring får du 75 % rabatt, det koster da mellom 100-200 kroner for en sjekk. Det lønner seg altså å få unna alt av tannbehandling så fort som mulig :)

Skrevet
Som 19-åring får du 75 % rabatt, det koster da mellom 100-200 kroner for en sjekk. Det lønner seg altså å få unna alt av tannbehandling så fort som mulig :)

Ja, det er det jeg tenker da ;) Men finner ikke ut om det tannlegesenteret jeg ser på er privat eller offentlig.. Men sendte en mail nå, så får jeg se.

Skrevet

ved å søke på google etter "den offentlige tannhelsetjenesten Bergen" får jeg dette resultatet:

Kalfaret tannklinikk - den offentlige tannhelsetjenesten

Regner dermed med at det tannlegekontoret du bør kontakte dersom du bor i Bergen:)

Skrevet

så det er liksom den eneste offentlige tannlegen i hele byen? kan jeg ikke tenke meg?

Skrevet

Nei, det er ikke det. Jeg gikk til noen i Loddefjord, beste tannlegen jeg har hatt noensinne.

Skrevet

Jeg bare gjentar det google.no forteller meg :)

Søkte på offentlig tannhelse igjen og fikk også frem : U Phils Skole tannklinikk - den off...

Så da er det iallefall to å velge mellom i Bergen

Skrevet

vil tro det er mange, mange å velge mellom. Men jeg finner nok ut av det. :)

Skrevet

I byen jeg bor i (25.000 innbyggere) er det bare en å velge mellom :) Du var vel til tannlegen da du gikk på barneskolen og slikt? Vi fikk innkalling en gang i året eller noe slikt på grunnskolen. Den tannlegen er offentlig.

Skrevet

det bor 300 000 i bergen da... Jeg har flytta, så har ikke gått til tannlege i bergen før.

Gjest Ingrid-84
Skrevet
det bor 300 000 i bergen da... Jeg har flytta, så har ikke gått til tannlege i bergen før.

Det bor faktisk bare 250 900 i Bergen ;) Jeg gikk til Sandsli Tannlegesenter, litt usikker på om det er privat eller offentlig? Jeg fikk hvertfall time veldig fort. Var veldig dyrt da, 2800 for først midlertidig fylling, så skikkelig fylling, og rensing og fjerning av tannstein. Men jeg er over 20 da. Det var mitt aller første hull heldigvis, og med den prisen håper jeg at jeg ikke får nytt hull på en stund:)

Ellers så finnes jo Danmarksplass Tannlegesenter. Tror den er offentlig?

Skrevet

ok, jeg tok litt hardt i. Har funnet en i sandviken nå som er offentlig. prøver meg der :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...