Gå til innhold

Brudemarsjer, -igjen...


Engeline

Anbefalte innlegg

Sliter litt med å bestemme oss helt for inngangs- og utgangsmarsj. Har sånn halvveis bestemt oss for "Brudemarsj fra Øre" inn. Har lånt CD med bryllupsmusikk, og der er det en som heter "Processional in Ess" som er fin. Er usikker på om dette er en typisk brudemarsj? Noen som har hørt den? Vi skal forresten ha trompet i kirken, sammen med orgelet...

Hva skal dere andre ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg giftet meg på lørdag hadde vi Canon av Pachelbel som inngangsmarsj og The arrival of the Queen of Sheba av Händel som utgangsmarsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, gratulerer så mye, Junebug! Gleder meg kjempemasse jeg også, litt smånervøs. Nesten så jeg bare vil bli ferdig med det, så jeg kan "gå videre" med livet mitt. Det blir liksom tiden før, -og tiden etter. Alt annet må på en måte vente til bryllupet er over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Jugebug? hadde dere strykeorkester som spilte pachebel's canon in D major eller spilte organisten stykket? vi har nemlig en organist som nekter å spille den fordi den orginalt er laget til strykeorkester!!! hørt på makan!!

Jeg vet at den blir spilt av kirkeorgel...men er bare litt nysjerrig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Madden -

Organisten hadde aldri spilt Canon før, men vi skaffet notene og da var det ikke noe problem. Han fikk øvd det inn før vielsen. Jeg visste ikke at stykket er laget for strykeorkester, har hørt flere innspillinger av det for orgel, aldri med strykeorkester.

Takk for gratulasjoner, brudejenta! For litt over en uke siden tenkte jeg akkurat som deg. Men det er virkelig verdt alt stresset!! og på mandag blir det bryllupsreise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Canon er definitivt finest med strykeorkester, men de færreste kan vel leie inn hele Oslo-Philharmonien til eget bryllup, derfor blir det mer og mer vanlig at diverse marsjer tilpasses kirkeorgel.

Har forresten hørt Canon på piano, det var dritbra det også.

Vi skal også ha Canon, som prosesjonsmarsj, T

rumpet Voluntary som inngangsmarsj

og en marsj som min bestefar har laget som utgangsmarsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Embla s
Da jeg giftet meg på lørdag hadde vi Canon av Pachelbel som inngangsmarsj og The arrival of the Queen of Sheba av Händel som utgangsmarsj.

Canon av Pachelbel er et av de fineste stykkene jeg vet om... For et flott valg :D Det må ha vært utrolig stemningsfullt å skride oppover midtgangen med den... *sukk* :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha en brudemarsj som min kjære har komponert (Han er komponist) spesielt til meg - det blir veldig spesielt......

Utmarsjen har organisten vår komponert, som er venn av familien, og som har vært "læreren" til min kjære

Jeg synes begge er kjempefine, og det spørs om ikke det kommer noen tårer når alt settes igang......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg giftet meg på lørdag hadde vi Canon av Pachelbel som inngangsmarsj og The arrival of the Queen of Sheba av Händel som utgangsmarsj.

Gratulerer såååå mye Junebug :D

Men kan du eller noen andre hjelpe meg slik at jeg kan få høre denne Canon??? Ligger den på nettet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lilleBRURA:

Det høres nydelig ut!

Tipper det blir et par våte øyekroker, ja......

Gjett om........... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi skal ha Brudemarsj fra Øre inn og Trumpet Voluntary når vi går ut, som mann og kone (hihi! :D )

Skal ha en som spiller trompet sammen med orgelet og det er FANTASTISK! (har spilt selv)

Vi skal også ha ett solostykke, men er litt usikker; har veldig lyst på Kjærlighet (Sissel K), det er en nydelig sang....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...