Gå til innhold

Dyre skinnstøvletter...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har så fryktelig lyst på et par skinnstøvletter jeg har sett.

Jeg har student, og har egentlig ikke så god råd.

Er det totalt ufornuftig av meg å bruke 1300 kroner på et par klassiske skinnstøvletter i god kvalitet og med såpass lav hæl at de fint kan brukes til daglig?

Jeg vet at de ville hevet garderoben min, og inspirert meg til å kle meg penere.

Dere andre som er studenter, har dere en kostnadsgrense på skotøy?

Jeg kjøper ikke nye sko så ofte, kanskje to-tre ganger i året, når det er noe jeg trenger.

Prøver å rettferdiggjøre overfor meg selv at det er ok å kjøpe disse støvlettene, men fornuften min setter bremsene på. :-p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har mye bedre økonomi enn deg, men kjøper bare nye sko når jeg trenger det. Det vil ikke si flere ganger i året, for sko holder seg da mye lengre enn ett år. Og jeg ville ikke brukt 1300 på ett par støvletter, men det er meg. Og da jeg var student var det i alle fall ikke mulig å bruke så mye på ett par støvletter.

Men du velger jo selv hva du vil gjøre, for regner med at du da må nedprioritere andre ting i stedet.

Skrevet

Hehe...er ikke bestandig lett den problemstillingen der ;) hehe...

Nå er ikke jeg student lengre, men jeg har bestandig hatt den instillingen om at dersom jeg finner noe som jeg virkelig liker, noe som kan brukes til flere av antrekkene mine, kan brukes både til hverdag og fest og som er tidløse, så tar jeg meg som regel råd til det. Man må jo evnt. være instillt på å bruke mindre penger etter innkjøpet, men hvis man syntes at det er verdt det, syntes jeg at man skal ta seg råd til det:)

Selv om man er student må man kunne unne seg noe fin innimellom! Det gjorde jeg, og folk kan jo si hva de vil, men jeg blir nå litt glad av å handle litt fine ting =P

Gjest Gjest_Julia_*
Skrevet

Jeg er student med dårlig råd.

Men jeg er opptatt av å kle meg pent og ha på meg klær som jeg føler meg fin i!

I høst kjøpte jeg to bukser for tilsammen 3000. Mye penger ja, men absolutt verdt det! Bruker de hele tiden og føler meg vakker! Hehe.

Så jeg ville gått for det ;) Må unne seg litt dyrere ting av og til.

Skrevet

Det er i alle fall mer fornuftig å bruke 1 300 kr på støvletter enn å bruke opp samme sum på noen fyllefester.

Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
Skrevet

Hvis det er sko eller klær jeg bruker ofte synes jeg ikke 1300 er dyrt. Jeg bruker heller 1300 kroner på vinterstøvler enn 700 kroner på en kjole.

En grei regel er å dele prisen på antall ganger du bruker støvlene. Hvis du bruker støvlene 300 ganger blir det bare 4,3 kroner pr. gang. Hvis du kjøper en kjole til 700 kroner og bruker den 3 ganger blir det 233 kroner pr. gang.

Skrevet

Billige kjøp er ofte de som koster mest! En hundrelapp her og en hundrelapp der til dårlig kvalitet som holder maks ett år.

Jeg har med tiden forstått at de dyreste klesplaggene jeg har, er de jeg har brukt mest, og som har gjort mest for min garderobe.

Disse støvlettene kan du sikkert bruke i flere år, og til mange anledninger. Hvis du deler kjøpesummen på antall timer i bruk tipper jeg dette er en god investering!!

Go for it;)

Skrevet

Jeg er student, og jeg kjøper heller god kvalitet enn dritt når det gjelder sko. Sko kan man ha en stund, godt fottøy er viktig, det er miljømessig bedre å kjøpe gode par litt sjeldnere enn dårlige sko ofte. Det meste jeg har brukt, er 2200 på et par sko. Det er par klassiske sorte vår-/høstskoletter med høy hæl. De kan brukes både til pent og til jeans.

Ellers kjøper jeg masse basic klær som kan mixes. Det blir ikke den mest spennende stilen, men man ser velkledd ut. Om man har et par fine støvletter og en kvalitetsblazer, hever det antrekket betraktelig :)

Kjøp de med god samvittighet ;)

Skrevet

Det kommer jo helt an på hvordan du prioriterer ellers da. Som student har jeg brukt penger på dyrere ting enn det (som sportsutstyr f.eks.), og fint hatt penger til mat resten av måneden. Men det er fordi jeg generelt har vært restriktiv med pengebruken, og heller slått meg løs når det er noe jeg har ordentlig lyst på. Spesielt når det gjelder sko, har jeg funnet ut at det ofte kan lønne seg å kjøpe bedre kvalitet. Jeg syns dessuten mange støvletter koster rundt 1000,-, og jeg syns sånn sett ikke at 1300,- er avskrekkende mye hvis man først skal ha støvletter. Men dette kommer jo an på hvor mye du har i bakhånd, og om du evt. er villig til å gi avkall på andre ting fram til neste utbetaling fra Lånekassen.

Skrevet

Bedre med et par dyre støvletter som du føler deg vell i , en billigere støveletter som du bare liker sånn halveis. - Da ender du opp med å irritere deg så mye at du kjøper de dyre i tillegg:-)

Skrevet

Jeg synes det er en fornuftig å legge litt ekstra penger i sko. Jeg kjøpte meg et par klassiske støvletter i god kvalitet da jeg var student. Disse har jeg fortsatt - de brukes masse, og er innom skomaker annenhvert år for å sikre at de holder seg. Med sko har jeg alltid synes at kvalitet er viktig. Jeg kjøper innimellom sko fra din sko, men synes disse er mer ubehagelige, holder kortere og raskt blir stygge. Jeg synes ikke 1300 er et høyt beløp om det er snakk om kvalitetssko som skal brukes over flere år.

Gjest Jente38
Skrevet
Jeg synes det er en fornuftig å legge litt ekstra penger i sko. Jeg kjøpte meg et par klassiske støvletter i god kvalitet da jeg var student. Disse har jeg fortsatt - de brukes masse, og er innom skomaker annenhvert år for å sikre at de holder seg. Med sko har jeg alltid synes at kvalitet er viktig. Jeg kjøper innimellom sko fra din sko, men synes disse er mer ubehagelige, holder kortere og raskt blir stygge. Jeg synes ikke 1300 er et høyt beløp om det er snakk om kvalitetssko som skal brukes over flere år.

Enig med deg. Har selv et par toppkvalitets skinn støvletter som jeg kjøpte 5 år siden. De kostet en formue da (ca 3000,-), og jeg tar ekstremt godt vare på dem. De er like fine den dag i dag og høster mange komplimenter. Bedre med et fåtall kvalitets sko, enn garderoben full av billige sko som blir fort stygge!

Skrevet

Jeg er student og kjøpte meg støvletter til 1000kr før jul. Tror det var verdt det, håper de holder en stund. Hvis du kan kjøpe de uten å bli totalt blakk, syns jeg du skal kjøpe de!

Regn ut hvor mye penger du trenger til mat (du kan jo spise litt billig mat en liten stund) og andre ting du faktisk MÅ ha frem til neste gang du får penger. Har du råd til å kjøpe støvlettene etter å ha satt av disse pengene, så go for it ;)

Skrevet

Jeg hadde akkurat samme 'problemstilling' i høst, dog har jeg ikke VELDIG dårlig råd, men jeg kjøpte mine støvletter til rundt samme pris som de du tenker på fordi de var ekte skinn, sorte, enkle, lave nok til å bruke hver dag... Kort sagt en liten investering som varer lenger enn en sesong :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...