Gå til innhold

Hasj og alkohol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man straffe det ene barnet for hasjbruk og samtidig godta at det andre drikke alkohol?Dette er da søsken og far behandler dem ulikt mener jeg.

Han som er tatt for hasjbruk er 16 og han som drikker på fest i helgene er 17.

Far nærmest ler av den eldste når han kommer hjem og er pussa. Sier at dette må man bare forvente av en i den alderen. Men når den andre er tatt for hasjrøyking så er det husarrest og "bre og besøksforbud".

Begge deler er da ulovlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns ikke hasj og alkohol kan sammenlignes... Jeg hadde heller ikke godtatt at barnet mitt røykte hasj! Absolutt ikke!!!

Men jeg hadde heller ikke ledd av barnet mitt om han kom full hjem, selv om de fleste foreldre er klar over at 16åringer drikker så er det ikke greit å godta det... Man kan heller se litt gjennom fingrene på det!

Jeg drakk selv alkohol fra jeg var 14-15, mamma var klar over det, men sa aldri noe. Så lenge jeg var hjemme til rett tidspunkt og ikke var full så sa hun aldri noe!

Skrevet

Jeg hadde ikke godtatt noen av delene... Begge ungene er mindreårige.

Gjest Gjest_Madam_*
Skrevet

Det sender jo litt feil signaler til den av barna som har fått straff for å røyke hasj å se søsteren eller broren sin få lov til å drikke alkohol. Samtidig så er det også et feil signal til den av barna som kanskje ”bare” drikker slik ”alle” i den alderen gjør. For det virker som om det er det som i prinsippet skjer her. Den eldste som drikker på fest får på en måte tillatelse hjemmefra til å drikke virker det som om?

Er enig i at det ikke er like ”alvorlig” at en 17 åring drikker alkohol og at man bør slå hardere ned på at en ungdom (uansett alder) bruker hasj. Men i dette tilfellet så sender vel faren ut veldig ulike signaler til barna sine.

Jeg har barn i akkurat samme alder. Og jeg godtar verken alkohol eller hasj. Jeg vet at begge deler er lett tilgjengelig. Jeg vet også at de har drukket (og vil drikke) på fest. Men jeg kan ikke bare godta det og gi et kameratslig klapp på skulderen (til han på nesten 17) om han kommer hjem og er full etter en kveld på fest.

Jeg vil tro at 16 åringen i TS sitt tilfelle ikke får veldig respekt for farens avstraffelse av hasjbruken når h*n samtidig ser at søsken får lov til å bruke andre rusmiddel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...