Gjest Sketto Skrevet 29. januar 2009 #1 Skrevet 29. januar 2009 Hei, Jeg har lenge gått med en klump i halsen som ikke forsvinner. Den sitter rundt Adamseplet ( tor jeg ) Det er begynt å bli verre nå og jeg føler på en måte at jeg blir kvelt samtidig som jeg føler at jeg trekker hardere for å få den Normale luften som jeg vanligvis puster inn. Ettersom dette er begynt å bli verre så får jeg ikke sove, jeg 17 år gammel og de 3 siste dagene så har jeg vært helt ute av døyn ryttmen. Nå nærmer klokken seg snar 4 og jeg har klart å få endaen søvnløs natt. Iverfall delvis, har sovet litt under en time selv om jeg veldig trøtt POENGE MITT.. Jeg har nå bestilt time hos fastlege men det er da en uke til, jeg er nå så utslitt grunnet lite / ingen søvn og jeg vurderer å bare ligge med deg nå og sovne når jeg gjør det. Skal på skolen nå om noen timer å ha en 5 timers lang prøve og jeg lurer på om det er vært det. Lurter på om det er mulig å " skulke " denne ene dagen på skolen og få en lege attest på dette når jeg er hos fastlegen. Det er da en uke til jeg har time hos henne, men jeg er redd for å gå på skolen og gjøre det dårlig på prøven.. Hva mener dere, forslag? Takker for alle svar! ( beklager skrivefeil, er veldig trøtt )
Gjest dalieo Skrevet 29. januar 2009 #2 Skrevet 29. januar 2009 Jeg fikk beskjed hos fastlegen min om at hun bare kunne skrive legeerklæring fremover, altså ikke for dager som har vært. Er det en veldig viktig prøve? Har du muligheten til å ta den igjen?
Gjest Takk Skrevet 29. januar 2009 #3 Skrevet 29. januar 2009 Jeg fikk beskjed hos fastlegen min om at hun bare kunne skrive legeerklæring fremover, altså ikke for dager som har vært. Er det en veldig viktig prøve? Har du muligheten til å ta den igjen? Hei, tusen takk for svar, Går utifra at jeg kan ta den igjen, viktig er den vell mer eller mindre. Problemet er at jeg helst ikke vill hja fravær fra skolen. Jeg går 1 vgs.
Gjest Takk Skrevet 29. januar 2009 #4 Skrevet 29. januar 2009 Jeg fikk beskjed hos fastlegen min om at hun bare kunne skrive legeerklæring fremover, altså ikke for dager som har vært. Er det en veldig viktig prøve? Har du muligheten til å ta den igjen? Hei, tusen takk for svar, Går utifra at jeg kan ta den igjen, viktig er den vell mer eller mindre. Problemet er at jeg helst ikke vill hja fravær fra skolen. Jeg går 1 vgs. Men stiller meg litt skeptisk til det du sier ang de bare kan skrive for dager fremmover. EKS: Altså når jeg er syk fra skolen, så er jeg hjemme første dagen og ringer til fastlegen for å få en time, om det er 1 eller 2 dager til, går helt fint, og da får jeg legeerklæring fra og med den første dagen jeg var vekke
Gjest dalieo Skrevet 29. januar 2009 #5 Skrevet 29. januar 2009 Men da kan det jo være det at du faktisk ringte første dagen du var syk, men de hadde ikke time til deg før to dager etterpå. Så da blir det deres "feil", hvis du forstår. Det jeg har erfaring med er å få time samme dagen som jeg ringte, også har jeg spurt om å få legeerklæring for dagen før også, for da somlet jeg meg ikke til å bestille time. Da fikk jeg ikke. See? Ring legekontoret der du bor og spør, med en gang det åpner?
Gjest takk Skrevet 29. januar 2009 #6 Skrevet 29. januar 2009 Men da kan det jo være det at du faktisk ringte første dagen du var syk, men de hadde ikke time til deg før to dager etterpå. Så da blir det deres "feil", hvis du forstår. Det jeg har erfaring med er å få time samme dagen som jeg ringte, også har jeg spurt om å få legeerklæring for dagen før også, for da somlet jeg meg ikke til å bestille time. Da fikk jeg ikke. See? Ring legekontoret der du bor og spør, med en gang det åpner? Hei igjen og takk for svar, jeg skjønner hva du mener og jeg ringer de straks de åpner. Tviler på at det er mulighet for å bli undersøkt samme dagen, ettersom min fastlage er bestandig oppttt,men jeg prøver. Takk skal du ha
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2009 #8 Skrevet 29. januar 2009 Man trenger da vel ikke legeattest for å være syk hjemme fra skolen en dag?!?! Jeg var i alle fall hjemme både to og tre dager uten å noen sinne gå til legen. Pga ting som farang, influensa osv.
Gjest Infralove Skrevet 29. januar 2009 #9 Skrevet 29. januar 2009 Man trenger da vel ikke legeattest for å være syk hjemme fra skolen en dag?!?! Jeg var i alle fall hjemme både to og tre dager uten å noen sinne gå til legen. Pga ting som farang, influensa osv. Nei, men TS vil vel ikkje ha ugyldig fravær rett og slett. Det var forresten ikkje skilnad på gyldig og ugyldig fravær på min VGS, hugsar eg. Så spelte liten rolle om man hadde legeærklering.
helenen Skrevet 29. januar 2009 #10 Skrevet 29. januar 2009 Ta det chill. Var hjemme 50 dager 2. året på vgs og strøk ikke i noe. Fikk helt OK karakterer. 1 eller 2 dager har virkelig ingenting å si. På vgs år du fravær om du er aldri så mye sjuk, det er fortsatt fravær, fordi du faktisk ikke er der. Eneste grunnene til å ikke få fravær på papiret sjøl om du ikke er tilstede er gravferd for nær familie, deltagelse i religiøse seremonier og sesjon tror jeg.
Mamma1 Skrevet 29. januar 2009 #11 Skrevet 29. januar 2009 (endret) Det spiller ingen rolle om du har legeerklæring eller ikke. Fraværet blir uansett ført på vitnemålet. Om du får legeerklæring kan du legge den ved vitnemålet. Endret 29. januar 2009 av Mamma1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå