Gjest Hjelp? Skrevet 28. januar 2009 #1 Skrevet 28. januar 2009 Vi har ALTFOR få stikkkontakter i leiligheten vår! Er vel 6 i HELE stua fordelt på 3 hjørner... Sier seg jo selv at det blir altfor få da... Med både tv, pc og varmeovn... Og nå driver jordfeilbryteren og skrur seg av i sikringskapet pga skjøteledningene (mest sannsynlig...) så vi har funnet ut at vi bare får ordne oss flere kontakter nå.. siden vi må det før eller siden uansett!! Men hvor mye koster dette? Har hørt sjokkhistorier om noen som betalte 50 000 for stikk kontakt (+ noen dimmere og ledninger), mens svigers betalte 6600 for 2*2 stikk kontakter.. Er det virkelig så SINNSYKT dyrt?? Vi kjenner en elektriker som kan gjøre det "under bordet" for oss, men hvor mye er rimelig av han å ta ? Takker og bukker for svar... Hilsen meg
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2009 #2 Skrevet 29. januar 2009 Dersom du regner 1000,- pr. punkt tar du godt i (hvite priser). Jeg betalte selv 750,- for 2 doble stikk (svart) for et par år siden.
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2009 #3 Skrevet 11. februar 2009 Jeg byttet stikkontakter på 5 steder og fikk satt opp 4 ekstra. En av de var fire kontakter i ett . I tillegg så skiftet jeg 2 lysbrytere hvor av en fikk jeg satt inn dimmer. Prisen kom på totalt 5.300 kr. Dette inkl. å demontere en lampe og sette en eller annen form for sikring på ledningene fra taket. Det ble ikke satt opp ny lampe. Materiell kom på ca 1900 og arbeid på 2.200. Dette er uten mva. Hadde da fått 20% på materiell.
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2009 #4 Skrevet 11. februar 2009 Vi har ALTFOR få stikkkontakter i leiligheten vår! Er vel 6 i HELE stua fordelt på 3 hjørner... Sier seg jo selv at det blir altfor få da... Med både tv, pc og varmeovn... Og nå driver jordfeilbryteren og skrur seg av i sikringskapet pga skjøteledningene (mest sannsynlig...) så vi har funnet ut at vi bare får ordne oss flere kontakter nå.. siden vi må det før eller siden uansett!! Men hvor mye koster dette? Har hørt sjokkhistorier om noen som betalte 50 000 for stikk kontakt (+ noen dimmere og ledninger), mens svigers betalte 6600 for 2*2 stikk kontakter.. Er det virkelig så SINNSYKT dyrt?? Vi kjenner en elektriker som kan gjøre det "under bordet" for oss, men hvor mye er rimelig av han å ta ? Takker og bukker for svar... Hilsen meg regn med ca 400 r timen til elektriker, pluss kjøring. Matriale kommer utenom. om du går på en butikk, så kan du se hva div.koster. Kjøpte spotter md dimmer. Elektriker som monterte. det ble 1000 kr spotten Finn ut hva du trenger, ring div firmaer og spør sånn ca pris.
Pjukset Skrevet 11. februar 2009 #5 Skrevet 11. februar 2009 Elektriker er dyrt, det fikk jeg bittert erfare da jeg pusset opp. Kostet ca 1000 kr per kontakt (en dobbel), i tillegg til fremmøte, timespris, moms etc. Jeg personlig ville aldri fått en elektriker til å gjøre jobben svart, uansett hvor flink han er og hvor godt jeg kjente han. Rørlegger og elektriker er de to tjenestene det frarådes sterkt å få gjort svart.
Gjest fisk Skrevet 12. februar 2009 #6 Skrevet 12. februar 2009 regn med ca 400 r timen til elektriker, pluss kjøring. Matriale kommer utenom. om du går på en butikk, så kan du se hva div.koster. Kjøpte spotter md dimmer. Elektriker som monterte. det ble 1000 kr spotten Finn ut hva du trenger, ring div firmaer og spør sånn ca pris. Finner du en eletriker som tar 400kr/timen er du megaheldig. Her koster de minst 700 kr/timen. Pluss at stikkontakter er veldig dyre.
Pjukset Skrevet 12. februar 2009 #7 Skrevet 12. februar 2009 Finner du en eletriker som tar 400kr/timen er du megaheldig. Her koster de minst 700 kr/timen. Jeg bor i Oslo og betalte langt under 700 kr timen. Men jeg måtte ringe rundt og sjekke priser/prute. Jeg hadde 3 befaringer med 3 totalt forskjellige priser, sparte 10 000 kr på å velge de billigste.
Gjest pasta Skrevet 12. februar 2009 #8 Skrevet 12. februar 2009 Elektriker er dyrt, det fikk jeg bittert erfare da jeg pusset opp. Kostet ca 1000 kr per kontakt (en dobbel), i tillegg til fremmøte, timespris, moms etc. Jeg personlig ville aldri fått en elektriker til å gjøre jobben svart, uansett hvor flink han er og hvor godt jeg kjente han. Rørlegger og elektriker er de to tjenestene det frarådes sterkt å få gjort svart. Jeg bor i Oslo og betalte langt under 700 kr timen. Men jeg måtte ringe rundt og sjekke priser/prute. Jeg hadde 3 befaringer med 3 totalt forskjellige priser, sparte 10 000 kr på å velge de billigste. ?
Gjest pasta Skrevet 12. februar 2009 #10 Skrevet 12. februar 2009 Hva er det du ikke forstod? Betalte du 1000 kr for hver dobbeltkontakt, pluss fremmøte, timespris moms osv Da foretrekker jeg elektrikeren min, til 700 kr / timen.
Pjukset Skrevet 12. februar 2009 #11 Skrevet 12. februar 2009 Betalte du 1000 kr for hver dobbeltkontakt, pluss fremmøte, timespris moms osv Da foretrekker jeg elektrikeren min, til 700 kr / timen. Jeg betalte 17 000 for ny kurs, ny kabling, 8-9 nye punkter, samt fjerning av noen kabler. Dette inkluderte timespris, fremmøte og moms. To andre firmaer skulle ha henholdsvis 24 000 og 28 000 for jobben.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå