twinklestar Skrevet 28. januar 2009 #1 Del Skrevet 28. januar 2009 Jeg har lyst til å ha en litt stemningsfull avslutning på kvelden når jeg og min MANN drar for kvelden. Er det noen som har noen forslag/ideer/erfaringer??.... Festen kan selvfølgelig fortsette etterpå, men koslig å ha en markering når vi drar. Vet ikke om noen har sett emnet mitt tidligere om flyvende lanterner, men det var ikke brannvesenet så begeistra for... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2009 #2 Del Skrevet 29. januar 2009 fyrverkeri er min drøm men ser ikke ut som det blir noe av det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_vinterbrud_* Skrevet 29. januar 2009 #3 Del Skrevet 29. januar 2009 vi skal la alle gjestene få tenne et stearinlys hver, så setter jeg meg på fanget han på en stol midt på gulvet, så setter de lysene rundt oss, formet som et hjerte og synger velsignelsen. det syns jeg er kjempefint. etterpå skal alle gjestene stille seg i en ring rundt lokalet, så tar vi takkerunden:) og takker hver enkel gjest.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 29. januar 2009 #4 Del Skrevet 29. januar 2009 vi skal la alle gjestene få tenne et stearinlys hver, så setter jeg meg på fanget han på en stol midt på gulvet, så setter de lysene rundt oss, formet som et hjerte og synger velsignelsen. det syns jeg er kjempefint. etterpå skal alle gjestene stille seg i en ring rundt lokalet, så tar vi takkerunden:) og takker hver enkel gjest.. Jeg er veldig usikker på om du er seriøst nå, men du kan da ikke mene det? Jeg syns ikke om at det skal markeres at nå drar budeparet om brudeparet har planlagt en tidlig avskjed. Det lager en demper på festen og den brytes opp altfor tidlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_vinterbrud_* Skrevet 29. januar 2009 #5 Del Skrevet 29. januar 2009 jo det mener jeg fult og helt. hadde nok vert anderledes om vi skulle hatt alkohol i bryllupe, men det skal vi ikke. har vert i flere bryllup der de avslutter slik, og jeg synes det er fint !! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2009 #6 Del Skrevet 29. januar 2009 Et vennepar gjorde veldig mye ut av avskjeden, med tente lys og høytidelig sermoni, men jeg tror de aller fleste av gjestene syntes det var alt for stivt og egentlig litt pinlig. Tror vi kommer til å gjøre det helt uhøytidelig, i og med at festen da er godt i gang og gjestene våre sannsynligvis nokså brisne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angara Skrevet 29. januar 2009 #7 Del Skrevet 29. januar 2009 Jeg hadde også grublet litt på dette, kom fram til at vi kanskje bare kunne snike oss ut og lage så lite oppstuss som mulig (for å ikke lage oppbruddsstemning blant gjestene). Men så ble det slik at vi var de siste som dro, omtrent, langt utpå natta, så det ble ikke aktuelt med noen avskjed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2009 #8 Del Skrevet 29. januar 2009 Et vennepar gjorde veldig mye ut av avskjeden, med tente lys og høytidelig sermoni, men jeg tror de aller fleste av gjestene syntes det var alt for stivt og egentlig litt pinlig. Tror vi kommer til å gjøre det helt uhøytidelig, i og med at festen da er godt i gang og gjestene våre sannsynligvis nokså brisne. Jeg hadde følt at det var mer enn litt pinlig. Ei brud (gjerne i bløtkakekjole) på fanget til mannen sin (hjeeelp) som tror bryllupet sitt er rene julaften for all andre.. Lys satt som et hjerte rundt dem?!?! HJELP! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kohana Skrevet 29. januar 2009 #9 Del Skrevet 29. januar 2009 Jeg har ikke lyst til å dra før det er slutt Jeg har lyst til å se alle vel avgårde og få takke de for at de var med på dagen vår. Vi må ut kl 02 så da blir det jo ikke så sent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2009 #10 Del Skrevet 29. januar 2009 Hva med at noen kommer og "kidnapper" bruden og kjører litt vekk fra bryllupsfesten (uten for synsvinkel), brudgommen må da også dra for å hente sin brud. Trenger ikke å tenke på takkerunde, og festen kan fortsette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FoxyFish Skrevet 29. januar 2009 #11 Del Skrevet 29. januar 2009 vi skal la alle gjestene få tenne et stearinlys hver, så setter jeg meg på fanget han på en stol midt på gulvet, så setter de lysene rundt oss, formet som et hjerte og synger velsignelsen. det syns jeg er kjempefint. etterpå skal alle gjestene stille seg i en ring rundt lokalet, så tar vi takkerunden:) og takker hver enkel gjest.. Hadde jeg vært gjest her så hadde jeg nok blitt flau på mine egne og på alle de andres vegne... En ring med takkerunde kan jeg forstå, men stearinlys, hjerteformer og sang? Jeg får enten assosiasjoner til frimurerlogen eller santa Lucia-feiring i barnehagen. Ikke slemt ment. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille Bie Skrevet 29. januar 2009 #12 Del Skrevet 29. januar 2009 vi skal la alle gjestene få tenne et stearinlys hver, så setter jeg meg på fanget han på en stol midt på gulvet, så setter de lysene rundt oss, formet som et hjerte og synger velsignelsen. det syns jeg er kjempefint. etterpå skal alle gjestene stille seg i en ring rundt lokalet, så tar vi takkerunden:) og takker hver enkel gjest.. Gud, noe så pinlig. Dette hørtes ut som noe gjestene kommer til å snakke om bak ryggen deres etter bryllupet. Jeg syntes at et brudepar fortjener en god del oppmerksomhet på den store dagen sin, men når dere KREVER det på denne måten så blir det bare pinlig for alle parter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_vinterbrud_* Skrevet 29. januar 2009 #13 Del Skrevet 29. januar 2009 om folk snakker bak ryggen min etter bryllupe.. det bryr jeg meg ikke om. vi lager en fest for å feire den store dagen våres, og inviterer dem vi vil feire den med. vi lager festen for OSS og slik VI vil ha den..det betyr ikke at vi overser dem, og selfølgelig er det tilrettelegging osv. hele festen blir løs og uhøtidlig, men det er nok mer snakk om verdisyn og hva en er vant med.. dette er riktig for OSS. jeg spurte ikke om andres meninger. men ga kun en idÈ til trådstarteren. HUN spurte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #14 Del Skrevet 29. januar 2009 hmm... ble litt usikker på om jeg skal gjøre så veldig mye ut av det... Tror ikke det er helt oss med det forslaget om stearinslys rundt oss på gulvet... Hvsi ikke noen andre har noen litt morsommer avslutninger.?? Er jo også enig med de andre om at vi ikke vil bryte opp stemningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nipa Skrevet 30. januar 2009 #15 Del Skrevet 30. januar 2009 Fyrverkeri hadde vært stas, men det er vel griiise dyrt, noen som vet hva noe sånt koster eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helenen Skrevet 30. januar 2009 #16 Del Skrevet 30. januar 2009 er det lov å sende opp skikkelig fyrverkeri da? altså raketter? er jo nye regler for det der. Gidder ikke stå og putle med noe bakkegreier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2009 #17 Del Skrevet 30. januar 2009 Jeg hadde følt at det var mer enn litt pinlig. Ei brud (gjerne i bløtkakekjole) på fanget til mannen sin (hjeeelp) som tror bryllupet sitt er rene julaften for all andre.. Lys satt som et hjerte rundt dem?!?! HJELP! Hehehe, ja, jeg prøvde bare å moderere det litt for å ikke fornærme de som har gjort lignende ting, men det var veldig pinlig, og det ble snakket om leeenge etterpå. Jeg ville helt klart ha følt meg lite komfortabel om jeg var bruden i stentrum hvis jeg visste at alle andre i rommet måtte være med på noe de syntes var teit og pinlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nelly Pelly Skrevet 30. januar 2009 #18 Del Skrevet 30. januar 2009 Hvis det ikke er spesielle regler i området du bor for oppsending av fyrverkeri, er det bare pinneraketter som er forbudt. Du kan bruke bomber/kasser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 30. januar 2009 #19 Del Skrevet 30. januar 2009 På amerikanske filmer (som jo er veldig virkelighetsnære ) har jeg sett at når brudeparet drar kastes det ris/blomsterblader på dem.. Dette blir vel litt mye hvis det samme har skjedd etter vielsen og ville vel for mange markere slutten på festen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2009 #20 Del Skrevet 30. januar 2009 Det er vel ikke lov med noe som helst fyrverkeri på andre dager enn nyttårsaften? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå