Gå til innhold

Hvordan oppbevare fruktsalaten best mulig?

*Lillian*

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat laget fruktsalat med forskjellige typer meloner, banan, epler, kiwi, druer og plommer.

Den skal ikke serveres med èn gang, for det ble visst utsatt.

Jeg har dynket den med sitrondråper for at ikke eplene og bananene skal bli brune, altså for å bevare frukten best mulig.

Jeg har det i en glassbolle, har lagt over platsfolie og satt den i kjøleskapet. Vet det kan ødelegge smaken, men det er altfor varmt for frukten å stå framme nå.

Er det greit slik jeg har gjort det for å oppbevare den eller er det andre måter som er bedre? Tips?

Har tenkt å servere vaniljeis sammen med fruktsalaten. Er det noe annet godt man kan servere sammen med den? Jeg er litt tom for ideer akkurat nå, og èn av dem som kommer vet jeg ikke er så glad i vaniljeis.

Har hørt at noen serverer med kefir eller annet tjukkmelk, men det er det ingen av oss som liker så det er uaktuelt her.

Håper noen har noen tips til meg, gjerne ganske kjapt...

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Embla s

Stivpisket kremfløte kan passe godt til fruktsalat!

Når det gjelder oppbevaring: Tror det du gjør er det eneste alternativet. Får håpe det ikke blir utsatt altfor lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppbaverer fruktsalat i glassbolle med plastfolie jeg. Ikke noe problem.

Ellers er det godt med vaniljesaus/krem til fruktsalat. Eller en blanding av pisket krem og eggedosis (50/50). Eller bare vanlig krem (men det er ikke jeg noe glad i).

Jeg vil også ha fruktsalat!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at jeg valgte riktig type oppbevaring, da!

Aaah, at jeg ikke tenkte på krem.. *slå seg selv i panna*

Jeg er ikke så veldig glad i bare vanlig kremfløte, det er ikke sambo heller. Men det hørtes jo ganske interessant ut med den eggedosisen din, da, Lea. Men bare lager du vanlig eggedosis av egg og sukker og blander det sammen med kremfløten? :o Og det blir godt?? Skal jeg likevel bruke like mye sukker som jeg pleier i kremfløten jeg pisker eller skal jeg bruke mindre/ evt. droppe sukkeret da? Eggedosis er jo temmelig søtt i seg selv, liksom....

Hm... Må tenke litt over dette... Det blir iallfall fruktsalat om en times tid!! :D

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag eggedosis som vanlig.. du velger selv hvor mye sukker du vil ha i den.

Kremen lager du med bare litt sukker og så vender du alt sammen.

(ikke pisk, bare vend det inn, slik at den er luftig og fin)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er godt med råkrem til fruktsalat.

3 eggeplommer

3 ss sukker

2½ dl kremfløte

Pisk eggedosis av eggeplommer og sukker.

Rør forsiktig inn pisket krem.

Bør serveres forholdsvis nylaget. :blunke:

En mer eksklusiv og ”voksen” variant kan man få ved å smake den ferdige kremen til med portvin. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...