Gjest Gjest_Nancy_* Skrevet 28. januar 2009 #1 Skrevet 28. januar 2009 Hei! Jeg bestilte shampoo, balsam og kur fra lookfantastic.com 16. januar og har ennå ikke fått de. På hjemmesiden står det at det skal ta 5-10 dager. Er det noen som har bestilt derfra før?
Gjest tralala Skrevet 28. januar 2009 #2 Skrevet 28. januar 2009 Hei! Dersom du bestilte for over 200 kr, tror jeg det kan ta litt lengre tid, pågrunn av fortolling å slikt. Jeg har nettopp bestilt derifra, og fant ut ETTERPÅ at jeg måtte betale toll dersom jeg handlet for over 200...
Hilde Christina Skrevet 29. januar 2009 #3 Skrevet 29. januar 2009 ^ Det er jo ikke akkurat noen nyhet. Når jeg bestiller derfra kommer i løpet av få dager, men er trolig som personen over skriver, toll tar tid!
Gjest Gjest_Nancy_* Skrevet 29. januar 2009 #4 Skrevet 29. januar 2009 Ja, jeg bestilte for 400 kr... hvor mye toll kommer i tillegg? Uansett... jeg kjøpte Redken shampoo og balsam og Joico K-Pak som koster rundt 700 her. Så jeg har likevel betalt mye mindre.
Bestemor Skrevet 29. januar 2009 #5 Skrevet 29. januar 2009 Bestillte også derfra 16 januar. Venter også... Mener jeg er under 200 kr. grensen.(£ 18,99)
Hilde Christina Skrevet 29. januar 2009 #6 Skrevet 29. januar 2009 Mener å huske at toll er 25%? Ikke sikker, har falt helt av.
wind-up bird Skrevet 29. januar 2009 #7 Skrevet 29. januar 2009 Du skal ikke betale toll, men 25% moms, dersom verdien av varene overstiger 200 kr. I tillegg kommer det et fortollingsgebyr på ca 100 kr.
Gjest Gjest_Nancy_* Skrevet 29. januar 2009 #8 Skrevet 29. januar 2009 Du skal ikke betale toll, men 25% moms, dersom verdien av varene overstiger 200 kr. I tillegg kommer det et fortollingsgebyr på ca 100 kr. Da sparte jeg kanskje ikke så veldig mye likevel... hehe
Grace Skrevet 29. januar 2009 #9 Skrevet 29. januar 2009 Tror de henger litt etter med sendingene sine eller noe. Jeg bestillte ca samtidig som dere og har heller ikke fått pakken enda. (under 200 grensen) Pleier å komme raskere.
Bestemor Skrevet 29. januar 2009 #10 Skrevet 29. januar 2009 Tror de henger litt etter med sendingene sine eller noe. Jeg bestillte ca samtidig som dere og har heller ikke fått pakken enda. (under 200 grensen) Pleier å komme raskere. Det var beroligende å høre at flere venter. For som du sa, det pleier å komme raskere. Får bare vente litt til da
Gjest Gjest_Nancy_* Skrevet 30. januar 2009 #11 Skrevet 30. januar 2009 Jeg har fått pakken min :D Har dere? Og dere tullejenter... jeg betalte ikke noe ekstra. Kun de 400 kronene. Også fikk jeg et lite speil på kjøpet. Da sparte jeg en del likevel
Ambivalent Skrevet 30. januar 2009 #12 Skrevet 30. januar 2009 Jeg har fått pakken min :D Har dere? Og dere tullejenter... jeg betalte ikke noe ekstra. Kun de 400 kronene. Også fikk jeg et lite speil på kjøpet. Da sparte jeg en del likevel Da hadde du flaks.
desert_rose Skrevet 30. januar 2009 #13 Skrevet 30. januar 2009 Ikke alltid jeg heller må betale. Men når det skjer er det jo surt. Momsgrensa burde seriøst bli satt ned. Den er jo 40 år gammel!??! Tenk hvor mye kroneverdien har steget på alle de årene.. 200 kr nå er jo 'ingenting'.. Sykt at det ikke har skjedd før. Noe må gjøres... Vi må legge press på myndighetene, jenter!!; Haha! Latterlig at truser (av alle ting!) ble erklært tollfritt for en stund siden.. Hvorfor ikke heller heve grensa litt, og la oss velge selv hva vi vil kjøpe: tollfritt! fy søren. trengs en forandring. No doubt!
desert_rose Skrevet 30. januar 2009 #14 Skrevet 30. januar 2009 Oppfordrer alle til å skrive under på oppropet Hev Tollgrensa nå og diverse facebook grupper. Gjør en forskjell hvis mange gjør det samme.
Bestemor Skrevet 31. januar 2009 #15 Skrevet 31. januar 2009 Jeg har fått pakken min :D Har dere? Og dere tullejenter... jeg betalte ikke noe ekstra. Kun de 400 kronene. Også fikk jeg et lite speil på kjøpet. Da sparte jeg en del likevel Jada,har fått pakken min:) Så flott at du sparte mye!
wind-up bird Skrevet 31. januar 2009 #16 Skrevet 31. januar 2009 Ikke alltid jeg heller må betale. Men når det skjer er det jo surt. Momsgrensa burde seriøst bli satt ned. Den er jo 40 år gammel!??! Tenk hvor mye kroneverdien har steget på alle de årene.. 200 kr nå er jo 'ingenting'.. Sykt at det ikke har skjedd før. Noe må gjøres... Vi må legge press på myndighetene, jenter!!; Haha! Latterlig at truser (av alle ting!) ble erklært tollfritt for en stund siden.. Hvorfor ikke heller heve grensa litt, og la oss velge selv hva vi vil kjøpe: tollfritt! fy søren. trengs en forandring. No doubt! Nå blander du moms og toll. Vi må betale moms på alt over 200 (som jeg er enig i er veldig lavt..), toll kommer eventuelt i tillegg på enkelte varer som er tollbelagt.
wind-up bird Skrevet 31. januar 2009 #17 Skrevet 31. januar 2009 Jeg har fått pakken min :D Har dere? Og dere tullejenter... jeg betalte ikke noe ekstra. Kun de 400 kronene. Også fikk jeg et lite speil på kjøpet. Da sparte jeg en del likevel Alltid kjekt når man slipper unna, men det er som en over her nevnte pga flaks at pakken din ikke ble stoppet. Hadde den blitt sjekket av tollerene, så hadde du også måttet betale moms og gebyr.
Gjest Gjest_Nancy_* Skrevet 31. januar 2009 #18 Skrevet 31. januar 2009 Alltid kjekt når man slipper unna, men det er som en over her nevnte pga flaks at pakken din ikke ble stoppet. Hadde den blitt sjekket av tollerene, så hadde du også måttet betale moms og gebyr. ¨ Hvorfor hadde jeg flaks... jeg mener når er det man skal betale? Avhenger av innhold?
wind-up bird Skrevet 31. januar 2009 #19 Skrevet 31. januar 2009 ¨ Hvorfor hadde jeg flaks... jeg mener når er det man skal betale? Avhenger av innhold? Flaks fordi tollerene har oversett pakken din. Det kommer mange pakker til Norge i løpet av en dag, noen ganger går de gjennom uten å bli stoppet selv om de skulle ha blitt det ifølge lovverket = flaks
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå