Gå til innhold

Stor kul i puppen

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å avvenne barnet med pupp så jeg ammer henne 2 ganger om dagen nå men kjenner ikke særlig med spreng. Men i løpet av natten har det dukket opp en kul nede til høyre i den høyre puppen og den er forferdelig vod og har verket hele dagen. Kan det ha noe med ammingen å gjøre eller hva kan det være? Er det noen som vet? Vurderer å ringe legekontoret i morgen men går det over er det jo ikke vits...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg holder på å avvenne barnet med pupp så jeg ammer henne 2 ganger om dagen nå men kjenner ikke særlig med spreng. Men i løpet av natten har det dukket opp en kul nede til høyre i den høyre puppen og den er forferdelig vod og har verket hele dagen. Kan det ha noe med ammingen å gjøre eller hva kan det være? Er det noen som vet? Vurderer å ringe legekontoret i morgen men går det over er det jo ikke vits...

Det er mest sannsynlig at det har med ammingen å gjøre.

http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke så mye peiling jeg da, men jeg fikk brystbetennelse rett etter jeg sluttet å amme. høre litt ut som det du beskriver. er veldig lett å få det nå når det er kaldt å surt ute også.

tror det høres ut som en god ide å ringe jeg. så får du enten skjekket det ut, eller beroliget deg selv :)

god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en tilstoppet melkekjertel, synes jeg - ligner noe jeg hadde da jeg ammet mine. Prøv å gå i dusjen og dusj kulen med varmt vann mens du masserer mot brystvorten, så kjertelen får tømt seg. Hjelper det ikke, kan du jo ringe helsestasjonen og høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde noe lignende smerter i brystet. Verket og halve puppen virket stiv og ligg hoven\hard klumpete.

Men det var faktisk mange år etter at jeg hadde sluttet å amme.

Varte i mange dager.. begynnte bli bekymret for at det var noe alvorlig.. men

Hos meg var det tydeligvis tilstoppede "melkekanaler\kjertler"

Tok en varm dusj og masserte brystet godt.

Trykket og klemte på voten (slik en gjerne gjør i starten for å få mekleproduskjonen igang)

Plutselig kom det kom ut en stor mengde tykk\grøtete melkelignende veske.

Gjorde samme prosess 2- 3 ganger den dagen i 2 dager.

Etterpå var all verkingen helt borte, ingen klumper og siden har jeg ikke vært plaget.

Kan være at jeg trappet ned ammingen veeldig sakte på slutten.

Og at jeg antakelig hadde produsert melk en god stund etter at jeg hadde sluttet å amme.

Undersøkte brystene for sikkerhetsskyld ved neste legebesøk.. hun fant ingenting klumper eller andre skumle greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...