golle Skrevet 28. januar 2009 #1 Skrevet 28. januar 2009 Har just begynt med proteinkur og div.frisørprodukter for å bli kvitt tyggishåret, og gjøre det sterkere. Er det noen som vet hvor lang tid det tar før det blir bedre og til jeg evt kan stipe det?
golle Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 29. januar 2009 Det har blitt ødelagt og seigt etter for mye bleking. Når frisøren testet et hårlokk på meg sist (med bleking) kunne man bare dra hårstrået i biter... Noen som har erfaringer og vet hvor lang tid det tar å bygge håret opp igjen? Bruker redken shampoo, balsam og proteinkur som jeg fikk hos frisør...
FoxyFish Skrevet 29. januar 2009 #4 Skrevet 29. januar 2009 Min erfaring er at tyggishår rett og slett ikke blir bedre..! Det bør vokse ut og klippes av, og så kan man bruke forebyggende produkter på det håret som vokser ut nytt og friskt. 1
golle Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 29. januar 2009 Ja, er vel det jeg fryktet... Så jeg kan aldri stripe over dette håret selv etter uker/mnd med kur? Det er ikke slikt på toppen, men bygynner sånn ca mitt på hodet der håret har blitt klippet opp...
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2009 #6 Skrevet 29. januar 2009 Det har blitt ødelagt og seigt etter for mye bleking. Når frisøren testet et hårlokk på meg sist (med bleking) kunne man bare dra hårstrået i biter... Noen som har erfaringer og vet hvor lang tid det tar å bygge håret opp igjen? Bruker redken shampoo, balsam og proteinkur som jeg fikk hos frisør... Joda det blir bedre =)) og du har noen kjempe produkter hvis det er den blå serien? Men er viktig at du bruker en fuktighetsgivende kur også, eneste butikk kuren jeg har prøvd, gjorde håret mitt utrolig mykt og glansfullt var John frieda.. hårkuren for blondiner.. kjempe kjempe bra produkt!
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2009 #7 Skrevet 29. januar 2009 Jeg hadde så slitt hår i fjor at da jeg klippa av nærmere 30 cm var det få som merka det - de hadde ikke tenkt over at jeg hadde langt hår. Det var en stor befrielse og jeg vil vireklig anbefale deg å klippe det så kort som du "tåler". Da går det også mye fortere for håret å vokse ut igjen (erfarte jeg, som sto bomstille på hårlengden i nesten et år)
golle Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 29. januar 2009 Da skal jeg få kjøpt med "vanlig" hårkur også=) Har virkelig ikke lyst klippe det helt kort, men kan fint klippe litt på lengden... Men ingen som vet hvor lang tid det kan ta før jeg evt kan stripe det igjen? Er det snakk om uker eller måneder lissom?
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2009 #9 Skrevet 29. januar 2009 evt kan stripe det igjen? Men hvis du skal begynne å gjøre det igjen- vil ikke det ødelegge håret igjen da?
golle Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #10 Skrevet 29. januar 2009 Joda det blir bedre =)) og du har noen kjempe produkter hvis det er den blå serien? Men er viktig at du bruker en fuktighetsgivende kur også, eneste butikk kuren jeg har prøvd, gjorde håret mitt utrolig mykt og glansfullt var John frieda.. hårkuren for blondiner.. kjempe kjempe bra produkt! Er det denne du mener? http://www2.matas.dk/Skønhed+og+pleje/John...very+150+ml.htm Yes, var den blå serien! Kan jeg bruke proteinkuren hver dag?
golle Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #11 Skrevet 29. januar 2009 Men hvis du skal begynne å gjøre det igjen- vil ikke det ødelegge håret igjen da? Vel, har ikke tenkt å aldri farge det igjen... Men har tidligere farget/bleket det, og brukt sånn spray blond-ting... Så derfor tenkte jeg begynne å stripe det i stedet. Er jo ikke så skadelig for håret... Men selvfølgelig vente til håret er sterkt nok...
laperla Skrevet 29. januar 2009 #12 Skrevet 29. januar 2009 Jeg hadde tyggishår til de grader for to-tre år siden etter helblekning hver 2. uke over en lengre periode. Det ble så ille at store deler av håret mitt rett og slett brakk, og jeg måtte klippe det til ørene. (Ja, vi snakker så øredobben faktisk syntes...) Så det som ble redningen var en skikkelig klipp og K pak fra Joico. Nå er håret mitt kjempe sunt (det vokser 2 cm i mnd), selv om jeg striper håret regelmessig. Frisøren min kan nesten ikke skjønne at det er mulig, for håret mitt var i elendig fatning.
golle Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #13 Skrevet 29. januar 2009 Da er det rart de ikke anbefalte noe klipping når jeg var hos frisøren for å høre om råd. De gav meg kun produkter til håret... Godt det kan fikses hvertfall! Har kun brukt produktene to ganger til nå, men føler håret har blitt bedre allerede=) Dog er det ikke noe gøy å gå rundt med en hårfarge man ikke liker, så er det ingenting man kan gjøre med det...
Spyro Skrevet 20. desember 2016 #14 Skrevet 20. desember 2016 Wooow her var det mange uvitende folk, gitt
Gjest 123Sol Skrevet 20. desember 2016 #15 Skrevet 20. desember 2016 Jeg prøvde redken cat sprayen og extreme strengt builder og det ble bra etter ca fem ganger med sprayen og en gang med hårkuren.
Veslefrikk Skrevet 20. desember 2016 #16 Skrevet 20. desember 2016 (endret) 6 minutter siden, Spyro skrev: Wooow her var det mange uvitende folk, gitt Kanskje de har blitt eldre og mer opplyste på de nesten åtte årene som har gått siden tråden ble opprettet og var aktiv sist. Er en viss mulighet for det. Endret 20. desember 2016 av Veslefrikk 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå