Gå til innhold

microgynon

Bruker1

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har akkurat startet på p piller (Microgynon).

så står det på pakken at det skal tas 1 pille hver 12 time altså en hver dag, det skjønner jeg ikke helt ?

vis man skal ta en hver 12 time blir det 2 på en dag da, åsså står det man skal ta en hver dag.

åssen skal jeg gjøre det da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På "reseptlappen"? (Der navnet ditt står)

Jeg har ikke reseptlappen her hjemme, den ligger på apoteket så jeg er sikker på at jeg ikke mister den.

hva står det på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke resepten, lappen på pakken. Hvor står det to om dagen? På den som er klistret på pakken din, eller i vedlegget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke resepten, lappen på pakken. Hvor står det to om dagen? På den som er klistret på pakken din, eller i vedlegget?

står ikke at det er 2 om dagen, men det er logisk når det står en hver 12 time. å når det da står 1 hver dag, blir det 2 om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SweeT July

Vil det ikke være litt rart om du skal ta 1 pille hver 12 time?? Jeg gikk selv på Microgynon for en stund siden, og man skal da bare ta en... Det står noe i lille boken som følger med, at om man skulle glemme å ta en pille en dag og man husker ikke det før neste dag, så kan en ta både pillen fra dagen før og dagens pille. Og noe om visst det har gått over 12 timer siden man egentlig skulle ta pillen.

Men jeg har aldri hørt om noen som tar 2 piller i døgnet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

står ikke at det er 2 om dagen, men det er logisk når det står en hver 12 time. å når det da står 1 hver dag, blir det 2 om dagen.

Og det står skrevet på lappen de klistrer på når de leverer ut fra apoteket?

Isåfall virker det på meg som det er en trykkleif fra legen, (Og jevnt over kan det virke som om du har vært "heldig" og endt opp hos noen som bare skriver resepten ut uten å informere nevenverdig...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil det ikke være litt rart om du skal ta 1 pille hver 12 time?? Jeg gikk selv på Microgynon for en stund siden, og man skal da bare ta en... Det står noe i lille boken som følger med, at om man skulle glemme å ta en pille en dag og man husker ikke det før neste dag, så kan en ta både pillen fra dagen før og dagens pille. Og noe om visst det har gått over 12 timer siden man egentlig skulle ta pillen.

Men jeg har aldri hørt om noen som tar 2 piller i døgnet...

Åja,hm.

Noen spesiell grunn til at du sluttet på Microgynon?

Endret av Bruker1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det står skrevet på lappen de klistrer på når de leverer ut fra apoteket?

Isåfall virker det på meg som det er en trykkleif fra legen, (Og jevnt over kan det virke som om du har vært "heldig" og endt opp hos noen som bare skriver resepten ut uten å informere nevenverdig...)

må ha vært det da ja.. For jeg har ikke fått noen informasjon om akkurtat det nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg går på den samme pillen.. du skal bare ta en om dagen. helst til samme tid hver dag. i tillegg så ser du bak på brettet at det står mandag - tirsdag - onsdag - torsdag - fredag - lørdag - søndag.. alstå en for hver dag i 21 dager. så er det 7 dager pillefri, også er det på'n igjeb i 21 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SweeT July
Åja,hm.

Noen spesiell grunn til at du sluttet på Microgynon?

Jeg fikk store bivirkninger. Veldig sterk matlyst, så jeg la på meg noe, ekstreme humørsvingninger.. Så jeg slutta på dem og begynte på Yasmin i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Anette_*
Jeg fikk store bivirkninger. Veldig sterk matlyst, så jeg la på meg noe, ekstreme humørsvingninger.. Så jeg slutta på dem og begynte på Yasmin i stedet.

Ikke si det da...nettop begynt på pillen og vil ikke ha slike bivirkninger. Derfor jeg sluttet på forrige pillen og fikk beskjed av legen om å bruke denne.

Flere som har dårlige erfaringer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke noen særlige bivirkninger av microgynon. Får av og til mellomblødninger hvis jeg hopper over mensen, men det er det eneste tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SweeT July
Ikke si det da...nettop begynt på pillen og vil ikke ha slike bivirkninger. Derfor jeg sluttet på forrige pillen og fikk beskjed av legen om å bruke denne.

Flere som har dårlige erfaringer??

Det varierer nok veldig fra person til person. Begge søstrene mine brukte Microgynon også, og de syns den var kjempebra, de hadde så godt som ingen bivirkninger.

Etter det jeg har skjønt med den, så er det en p-pille som egner seg best på kvinner som har fått barn. Det var det de hadde fått beskjed om fra legen, og da var den ikke så godt egnet for meg siden jeg ikke har fått barn enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...