Gjest Potta Skrevet 28. januar 2009 #1 Skrevet 28. januar 2009 Heihei, jeg prøver å gå ned noen kilo og har nettopp begynt på lavkarbo. Men jeg har overhodet ingen anelse om hvor mye kalorier jeg får i meg. Har prøvd å se på matvaretabellen og sånt, men jeg skjønner ingenting. Så det jeg lurer på er om noen vet hvor mange kcal dette utgir, og om det er for mange karbohydrater til å kunne kalles lavkarbo? Frokost: Havregrynsgrøt med blåbær kokt på vann(pose) Lunsj 1: 2 wienerpølser med litt ketshup + 1 neve valnøtter Lunsj 2: Eggerøre av 2 egg, 3 salamiskiver Mellom:50 g walters mandler(ikke bra!) Mellom: En neve valnøtter Og så tar jeg noe senere i dag...Hvor mange kcal og karbohydrater er dette?
Agurk Skrevet 28. januar 2009 #2 Skrevet 28. januar 2009 Ikke akkurat lavkarbo dette her. Du bør nok sette deg litt mer inn i saker og ting før du begynner. Gå inn på lavkarbo.no.
venus_ Skrevet 28. januar 2009 #3 Skrevet 28. januar 2009 Du må nok sette deg mere inn i lavkarbo-kosthold ja. Les på nettet eller noen bøker. Et tips er å feks følge Fedon. Noen kommentarer til det du spiser: Frokost: Havregrynsgrøt med blåbær kokt på vann(pose) Altfor mye karbs! Kan tenke meg at denne grøten inneholder myye sukker. Sjekk karboinnholdet på pakken. Foreslår at du heller koker grøten selv. Og blander i cottage cheese mot slutten av koketiden, 50/50 med grøt og cottage cheese. Om du vil ha blåbærsmak tilsetter du heller frosne/ferske blåbær eller sukkerfritt blåbærsyltetøy når grøten er ferdig. Lunsj 1: 2 wienerpølser med litt ketshup + 1 neve valnøtter Prøv å bruke kun rene kjøtt- og fiskeprodukter. Må du ha ketchup, bruk sukkerfri. Lunsj 2: Eggerøre av 2 egg, 3 salamiskiver Mellom:50 g walters mandler(ikke bra!) Må du ha godteri, kjøp sukkerfritt! Men det beste er å bytte det ut med nøtter, mandler, frukt eller grønsaker. Mellom: En neve valnøtter For å kontrollere hvor mye kcal og karbohydrater kostholdet ditt inneholder kan du veie opp alt du spiser en dag, også skriver du opp mengde kcal og karbs, og ta vare på listen. Du finner matvaretabell på www.lavkarbo.no. Eller du kan melde deg inn på diett.no, der skriver du inn hva du spiser også regnes det ut hvor mye du får i deg av alle næringsstoffer.
Chanel.No5 Skrevet 28. januar 2009 #4 Skrevet 28. januar 2009 (endret) Du må nok sette deg mere inn i lavkarbo-kosthold ja. Les på nettet eller noen bøker. Et tips er å feks følge Fedon. Noen kommentarer til det du spiser: Frokost: Havregrynsgrøt med blåbær kokt på vann(pose) Altfor mye karbs! Kan tenke meg at denne grøten inneholder myye sukker. Sjekk karboinnholdet på pakken. Foreslår at du heller koker grøten selv. Og blander i cottage cheese mot slutten av koketiden, 50/50 med grøt og cottage cheese. Om du vil ha blåbærsmak tilsetter du heller frosne/ferske blåbær eller sukkerfritt blåbærsyltetøy når grøten er ferdig. quote] Om det her er snakk om de ferdigposene så er dette ett lite måltid, for lite for frokost å være spør du meg.[/ Endret 28. januar 2009 av Lotte27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå