Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 28. januar 2009 #1 Skrevet 28. januar 2009 Jeg fikk kræsjet min bil, men fikk beskjed om at jeg tapte denne saken og at jeg ikke får pengene for den. Selskapet hevder jeg har stelt i stand dette selv, hvilket er helt feil! Men hvordan skal jeg legge det frem hvordan skal jeg få overbevist dem? Jeg har fått dokumenter fra min egen forklaring overfor selskapet, og vitne sin forklaring. Der ser jeg at det er sprikende forklaringer, og kan se grunnen til selskapet. MEN det skal sies at vitnet har forklart saken på en helt annen måte og til ulempe for meg. Hvordan kan jeg gå frem og rette opp dette? Jeg ser jo den greia at når forklaringene er avlagt så er det ikke mye man får gjort, men jeg finner det ufordelaktig at dem er til ulempe for meg og gjør at jeg taper saken. Jeg vil ikke finne meg i det, og lurer på hva som er riktig å gjøre nå. Noen med samme erfaring?
Glitnir Skrevet 28. januar 2009 #2 Skrevet 28. januar 2009 Har du fått endelig avslag fra selskapet, så får du gå videre med saken. Forsikringsklagekontoret eller forliksrådet.
Carebear1 Skrevet 28. januar 2009 #3 Skrevet 28. januar 2009 Du kan som nevnt over sende en klage til forsikringsklagekontoret, og eventuelt da videre for uttalelse fra forsikringsklagenemnda. Forsikringsselskapet ditt er forøvrig lovpålagt til å informere deg om klagemulighetene dine. Når det er sagt så har du uansett en dårlig sak dersom et uavhengig vitne har en forklaring som strider i mot din egen. Og ikke skjønner jeg heller helt hva du mener med at du ikke får penger for bilen din. Har du ikke kasko da i såfall?
Gjest Illiya Skrevet 28. januar 2009 #4 Skrevet 28. januar 2009 Tips til andre: husk å skrive skademelding SAMMEN med motparten, ikke hver for dere.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 28. januar 2009 #5 Skrevet 28. januar 2009 hei takk for svar Nå er dette en meget innviklet sak, men noe forkortet så har vitnet satt meg i en dårlig situasjon. Gudenes vet hvorfor, men vitnet har gitt uriktig opplysninger og uriktig informasjon som har ført til at forsikringsselskapet har fattet den konklusjon at jeg har lyvd for dem og at jeg har gjort dette selv. hvilket ikke stemmer. Den som har utført selve hendelsen derimot, kan stille opp med en forklaring som gjør at min forklaring kommer sterkere frem. han sitter inne med opplysninger som viser til at vitnet sin forklaring er helt på jordet.. Spør meg ikke hvorfor, men hvorfor vil folk utsette andre for noe slikt? Vitnet må bevisst ha gått inn for å ødlegge for meg..Det er selve casen.....
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2009 #6 Skrevet 28. januar 2009 Nå begynner det å demre for meg. Bilen din er altså utsatt for hærverk eller lignende? Av en person du vet hvem er, men ikke har vil navngi til forsikringssleskapet? Og en tredjeperson er gjort til "sannhetsvitne" av forsikringsselskapet. Du må nå klage til Forsikringsklagenemda. Taper du der også kan du stevne forsikringsselskapet for retten. Da må vitnet komme og lyve overbevisende i rettsalen også, for at du ikke skal vinne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå