Miss Jones Skrevet 26. februar 2009 Forfatter #21 Skrevet 26. februar 2009 Lanoire sengetøy fra Linen Factory er suuupermykt! Deilig å ligge i! noen som har noen andre merker å anbefale, både i bomull og flanell ( av god kvalitet og helst ikke så dyrt, mn viktigst er jo kvaliteten...
Vulpes Skrevet 26. februar 2009 #22 Skrevet 26. februar 2009 Jeg fatter det ikke... Stivt og ruglete sengetøy er jo himmelsk!!
ringblomst Skrevet 27. februar 2009 #23 Skrevet 27. februar 2009 Satengsengetøy fra Høie er min favoritt, og så blir de så myke etter en runde i tørketrommelen . Stryker aldri sengetøy eller laken.
Ciara Skrevet 28. februar 2009 #24 Skrevet 28. februar 2009 noen som har noen andre merker å anbefale, både i bomull og flanell ( av god kvalitet og helst ikke så dyrt, mn viktigst er jo kvaliteten... Men da må du nettopp ofte opp i pris, etter min mening. Til gjengjeld mener jeg at folk flest ofte har for mange sengesett å velge mellom. Per nå har jeg faktisk bare ett. Jeg ser det er praktisk å ha to sett - det er i hvert fall helt nødvendig hvis man ikke har tørketrommel - men mer enn to er det ingen vits i, synes jeg. Det ble et sidespor. Det jeg vil fram til er at jeg synes det er merkelig at mange har 4 sengesett til 500 kroner, i stedet for å ha 2 til 1000. Sånn, det var egentlig mer en generell betraktning enn et svar til deg. Av bra merker vil jeg anbefale Turiform. Det er ofte salg på dem (her i Oslo, i hvert fall). Jeg har betalt 1000 kr for to dynetrekk (ekstra lang) og to putetrekk.
Modic Skrevet 3. mars 2009 #25 Skrevet 3. mars 2009 (endret) Men da må du nettopp ofte opp i pris, etter min mening. Til gjengjeld mener jeg at folk flest ofte har for mange sengesett å velge mellom. Per nå har jeg faktisk bare ett. Jeg ser det er praktisk å ha to sett - det er i hvert fall helt nødvendig hvis man ikke har tørketrommel - men mer enn to er det ingen vits i, synes jeg. Det ble et sidespor. Det jeg vil fram til er at jeg synes det er merkelig at mange har 4 sengesett til 500 kroner, i stedet for å ha 2 til 1000. Sånn, det var egentlig mer en generell betraktning enn et svar til deg. Av bra merker vil jeg anbefale Turiform. Det er ofte salg på dem (her i Oslo, i hvert fall). Jeg har betalt 1000 kr for to dynetrekk (ekstra lang) og to putetrekk. Jeg skal fortelle deg hvorfor folk ofte har flere: Fordi det gjerne er slikt man får i gaver når man flytter for seg selv, eller til jul / bursdag når man akkurat HAR flyttet, eller er forholdsvis nyetablert! Jeg har sikkert 10-15 sengesett til dobbeltseng, og jeg er helt enig i at det er unødvendig å ha SÅ mange. Men nå er jeg for det første ikke av dem som gidder å kjøpe sengesett til 1000 kroner, jeg har nok annet å bruke penger på, og ikke merker jeg så store forskjellen heller. Tror faktisk ikke jeg har sett så dyre sengesett en gang, men de finnes sikkert! For det andre har jeg fått omtrent alle settene jeg har, tror jeg har to eller tre sett som jeg har kjøpt selv. For det tredje bor vi nå i et hus med to store gjesterom i tillegg til vårt eget med dobbeltseng, så nå er faktisk de fleste settene i bruk! Halvparten av dem er flanell (som jeg bruker om vinteren), mens resten er bomull (som jeg bruker om sommeren). Om sommeren vasker jeg sengesettene og tørker dem på snora; synes det er superdeilig å legge seg i nyvasket sengetøy som har tørket ute! Om vinteren tørkes de i tørketrommel. Det holder for meg i massevis. Nå sier forøvrig trådstarter at hun har en del sengetøy, og ikke har lyst til å kjøpe alt nytt. Da regner jeg ikke med at det er så aktuelt å kjøpe sengetøy til tusenvis av kroner! Endret 3. mars 2009 av Modic
Rosenrød Skrevet 3. mars 2009 #26 Skrevet 3. mars 2009 Jeg har to (dyyyyre) Lexingtonsengesett som jeg bruker om sommeren, i tillegg til et i ren silke. Nå i vinter kjøpte jeg et sett i flanell fordi jeg er litt frysen, og det er kjempemykt! Veldig fornøyd med alle settene mine. Jeg vasker dem i vaske- og skylemiddel fra Durance, da lukter de deilig av lavendel etterpå, og i tillegg sies det at disse midlene er de eneste på markedet som dreper midd. Liker tanken på det;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå